Spis treści:

Aby znaleźć odpowiedź na powyższe pytania, musisz najpierw zrobić jedną bardzo ważną rzecz. To dokładna i dogłębna analiza profilu Twojej firmy oraz Twoich konkurentów. Następnie możesz porównać wyniki, wyciągnąć wnioski i wykorzystać je do zoptymalizowania profilu swojej firmy.

Niestety nie zrobi tego za Ciebie żaden artykuł. Nie zrobią też tego osoby na tych grupach (przynajmniej nie za darmo).

Obstawiam, że nie otrzymasz też merytorycznych odpowiedzi, tylko mega ogólne wskazówki takie jak:

  • pozyskuj recenzje (ok, ale ile?)
  • dodaj zdjęcia (ale czy nadal, jeżeli mam już ich 50?)
  • dodaj opis firmy (ok, ale powinienem na coś zwrócić uwagę podczas tworzenia?)

Irytujące, prawda?

Jak zatem wykorzystać Surfer Local, aby wspiąć się na szczyt lokalnych wyników? Optymalizować tylko te elementy, które naprawdę tego potrzebują i nie tracić czasu na działania, które są aktualnie niepotrzebne?

Zaraz się dowiesz!

(na samym końcu są też 2 przykłady, jak użytkownicy zoptymalizowali swoje firmy i w 3 oraz w 10 dni wypozycjonowali je na pozycje TOP 3 dzięki Surfer Local)

Wersja polskojęzyczna

Jeżeli chcesz korzystać z Surfera w wersji polskojęzycznej (w oparciu o nią są zrzuty ekranu w tym materiale), w aplikacji surfer kliknij prawy przycisk -> tłumacz stronę na język polski -> zawsze tłumacz.

Gotowe :)

Najpierw dodaj swoją firmę do Surfer Local

Nie zrobisz planu działania dla czegoś, czego nie ma. Więc pierwszy krok po logowaniu polega na dodaniu profilu biznesowego do Surfer Local. Po prostu kliknij „dodaj miejsce”i dodaj swoją firmę.

Możesz zaimportować ją ze swojego konta Google lub ręcznie wprowadzić nazwę widoczną w profilu Google Moja Firma.

Wybierz idealne słowo kluczowe przy pomocy Surfer Local

Na tym etapie musisz zdecydować, na jakie słowo kluczowe chcesz, aby wyświetlała się Twoja firma w Google.

Zanim zaczniesz wpisywać frazę, odpowiedz sobie na te pytania:

  • Czy to słowo kluczowe jest wpisywane przez potencjalnych klientów, którzy szukają Twoich usług?
  • Czy jest często wyszukiwane przez te osoby (miesięcznie)? 
  • Czy pojawia się w wynikach wyszukiwania pakiet lokalnym wraz z Twoimi konkurentami?

Jeśli masz już pewność, że Twoim głównym słowem kluczowym jest np. stomatolog gdańsk - wpisz go w Surfer Local.

Jeśli wypełnisz pole w swoim słowie kluczowym, przeanalizujemy je dla Ciebie i powiemy:

  • Czy użytkownicy wpisują to słowo w Google oraz jak często w miesiącu
  • Czy istnieją inne podobne słowa kluczowe i jak często są wyszukiwane miesięcznie

Zobacz, w ten sposób dowiedziałeś się, że użytkownicy jednak częściej wpisują hasło dentysta gdańsk niż stomatolog gdańsk.

Co powinieneś zrobić w tym momencie? Przede wszystkim wybierz słowo kluczowe, które najlepiej pasuje do Twojego biznesu i jest najczęściej wyszukiwane.

W tym przykładzie powinieneś zdecydować się na słowo, które jest równie trafne, ale częściej wyszukiwane - dentysta gdańsk.

Ustaw kluczowe parametry przed kliknięciem Utwórz zapytanie

Po wybraniu idealnego słowa kluczowego dla swojej firmy powinieneś jeszcze ustawić:

  • Obszar, na którym Surfer Local sprawdzi pozycję Twojej firmy - do tego masz suwak.
  • Jak gęsta ma być siatka - kliknij odpowiedni rozmiar siatki od 3x3 do 9x9.

W razie potrzeby przesuń siatkę w dowolnym kierunku - po prostu chwyć siatkę i przesuń ją.

Możesz również wygenerować audyt bez sprawdzania pozycji firmy w wielu punktach na mapie. Po prostu kliknij Audyt obok wyboru wielkości siatek.

Gdy wszystko będzie gotowe, kliknij Utwórz zapytanie i poczekaj około 10 sekund

Sprawdź pozycje firmy i znajdź szybkie wygrane w ważnych dla Ciebie regionach

Teraz powinieneś zobaczyć siatkę z pozycjami Twojej firmy w wielu punktach naraz.

Co możesz zrobić?

  • przeanalizować pozycję swojej firmy w różnych regionach
  • filtrować mapę według pozycji Twojej firmy i konkurencyjności obszaru
  • udostępnić raport pozycji klientowi lub współpracownikowi
  • porównać aktualne raporty pozycji z historycznymi
  • sprawdź słabe strony konkurencji (np. Brak numeru telefonu, zweryfikowanego właściciela itp.)

Możesz także wygenerować gotowy plan działania dla swojej firmy.

To oszczędzi Ci co najmniej kilka godzin, które musiałbyś poświęcić na wykonanie ręcznej analizy konkurencji.

Wszystkie audyty są sortowane według trafności, więc nie musisz zastanawiać się, który audyt stworzyć. Po prostu kliknij Utwórz audyt w jednym z audytów w sekcji Zalecane audyty.

Gotowe, teraz możesz zaatakować obecnie najlepszy obszar dla Twojej firmy i osiągnąć możliwie największy wzrost w jak najkrótszym czasie!

Oczywiście możesz również najechać kursorem na konkretny pin/obszar na mapie, aby wygenerować audyt w tej konkretnej lokalizacji.

Zoptymalizuj swój profil Google Moja Firma z wytycznymi Surfer

Jeśli kliknąłeś Utwórz audyt, powinieneś zobaczyć gotowy plan działania dla twojego biznesu.

Znajdują się tam wytyczne, które powiedzą Ci, co jeszcze musisz zrobić, aby w pełni zoptymalizować Twój profil GMB i zwiększyć pozycję swojej firmy w lokalnych wynikach w Google.

W audycie znajdziesz analizy takie jak tytuł, opis firmy, kategorie główne i dodatkowe, posty, obrazy i wiele więcej. Przykładowy audyt GMB można znaleźć tutaj: Otwórz przykładowy audyt Google Moja Firma

A więc zabierzmy się do optymalizacji profilu Twojej firmy z Surfer Local!

Tytuł Biznesowy

To nic innego jak nazwa wyświetlana na samej górze Twojego profilu firmowego w Google Moja Firma. 

W tym momencie powinieneś wiedzieć 3 kluczowe rzeczy:

  • Nazwa jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym
  • Upychanie słów kluczowych może spowodować zawieszenie profilu Twojej firmy
  • Koniecznie uwzględnij swoją markę w tej sekcji

W jaki sposób Surfer Local może Ci tutaj pomóc??

Surfer Local powie Ci, jak długi powinien być Twój tytuł, aby nie był zbyt krótki, ale także zbyt długo w porównaniu z Twoją najsilniejszą konkurencją. Jeśli coś jest nie tak z tytułem, otrzymasz dopasowane wskazówki jak go poprawić.

Otrzymasz również pełną listę słów posortowanych według wpływu na ranking.

Powinieneś umieść je w tytule oprócz marki (po prostu nie przekraczaj odpowiedniego długości tytułu). Pamiętaj też, aby uwzględnić tylko te słowa, które pasują do Twojej firmy.

Dodatkowo poniżej sugerowanych słów znajduje się specjalne pole (edytor), w którym możesz stworzyć nowy, zoptymalizowany tytuł Twojego profilu firmy. Surfer Local na bieżąco będzie sprawdzał, czy świeżo napisany tytuł ma optymalną długość i zawiera któreś z ważnych słów. Jeśli masz już gotowy tytuł, skopiuj go i zastąp w swoim profil firmy w panelu Google Moja Firma.

Teraz prawdopodobnie chcesz zapytać, dlaczego Surfer Local sugeruje Ci dodanie słów kluczowych do tytułu, kiedy wyżej pisałem, że możemy zostać za to zawieszeni?

Pamiętaj, że Surfer Local nigdy nie powie Ci, aby dodać słowa kluczowe, jeśli:

  • Twoi konkurenci ich nie używają
  • nie wpływają one na rankingi
  • konkurenci zostali przez to zablokowani

Mądre, prawda?

Opis firmy

Cały proces jest tutaj taki sam jak w tytule. Wystarczy przygotować optymalny opis Twojej firmy w Google, umieszczając w nim słowa, które proponuje Surfer Local. Następnie wklej go do swojego profilu w panelu Google Moja Firma i pozwól mu pracować na korzyść Twojej firmy! Otóż ​​to ;)

Posty

Posty w Google Moja Firma mają niesamowitą wartość, zwłaszcza gdy są publikowane minimum raz w tygodniu. Ich zawartość powinna być optymalna, czyli zgodna z Algorytmem Google i odpowiadająca na pytanie użytkowników.

Jak więc tworzyć optymalne posty w Surfer Local?

To proste. Znajdź sekcję Wpisy w swoim audycie i od razu przejdź do jego tworzenia.

Pamiętaj, aby uwzględnić w treści słowa sugerowane przez Surfer Local (jeśli pasują do Twojego biznes). Po utworzeniu optymalnego posta po prostu skopiuj go do profilu swojej firmy w Google, opublikuj i pozwól mu od razu przynieść korzyści Twojej firmie.

Nie martw się, jeśli nie uwzględnisz wszystkich wartościowych słów. Możesz wrócić do tego audytu za np. 5 dni i stworzyć kolejny post używając innych ważnych terminów, których nie używałeś w poprzednim poście.

Tworzenie zoptymalizowanych postów jeszcze nigdy nie było tak łatwe :) 

Kategorie biznesowe

W sekcji z kategoriami firmy znajdują się dwie analizy - analiza kategorii głównej oraz kategorii dodatkowych.

Kategoria główna

W tej analizie Surfer Local sprawdzi, czy wybrałeś poprawną kategorię na kategorię główną dla Twojej firmy. Jeżeli tak - świetnie! Jeśli nie, poinformuje Cię o tym i powie, na jaką kategorię należy ją zastąpić.

Dodatkowe kategorie

Znajdziesz je poniżej głównej analizy kategorii. W tej analizie Surfer Local dokładnie analizuje wszystkie kategorie dodatkowe konkurencji i nadaje im konkretne wartości. Finalnie przedstawia je w sekwencji od najważniejszych, mających największy wpływ na ranking do najmniej znaczących.

Pamiętaj, aby w profilu firmy uwzględnić tylko te kategorie, które pasują do Twojej firmy i oferowanych przez nią usług.

Analiza obrazów

Dzięki tej analizie otrzymasz gotową informację o tym, o ile jeszcze zdjęć musisz dodać do swojego profilu biznesowego w Google i w ten sposób osiągniesz ich optymalną liczbę w stosunku do konkurencji.

Masz za mało zdjęć? Zrób kilka i dodaj je do profilu Twojej firmy w Google.

Analiza recenzji

Ta sekcja jest w 100% poświęcona recenzjom, które możesz uzyskać od swoich klientów.

Znajdziesz tutaj 3 analizy:

  • Liczba recenzji
  • Średnia ocena
  • Słowa w recenzjach, które mają wpływ na ranking

Analiza liczby recenzji

W tej sekcji dokładnie analizujemy, ile recenzji mają twoi kluczowi konkurenci.

Następnie informujemy Cię, czy Twój profil firmy w Google ma wystarczająco dużo recenzji. Jeżeli tak - super! Jeżeli nie - musisz kilka pozyskać i Surfer Local powie Ci dokładnie ile :) 

Analiza średniej oceny

Tutaj analizujemy średnią ocenę z opinii, jaką mają twoi konkurenci. W ten sposób wiesz, czy jakość Twoich usług jest na odpowiednim poziomie. Jeżeli tak nie jest, powiemy Ci, o ile powinieneś podnieść średnią ocenę swojej firmy.

Analiza charakterystycznych słów w recenzjach

To bardzo wymagająca analiza, której praktycznie nie można przeprowadzić ręcznie w mniej niż kilka godzin. Najpierw sprawdzamy najsilniejszych konkurentów, a następnie wybieramy najbardziej cenionych i wyróżniających się recenzentów i ich recenzje, aby ostatecznie wydobyć z nich to, co najlepsze - słowa, których umieszczanie w recenzjach przez Twoich klientów wpłynie na ranking Twojej firmy w Google i na sam ranking tej recenzji.

Jak to wcielać w życie?

Możesz wysłać swoim klientom e-mail z prośbą o wystawienie opinii, zawiesić kartę na drzwiach, zachęcając do pozostawienia recenzji, lub po prostu zapytać klienta o to. A może używasz specjalnego programu do gromadzenia opinii. Pomysłów może być wiele.

A teraz wyobraź sobie, że np. w wysyłanym e-mailu masz sekcję: Klienci o nas, gdzie umieściłeś słowa, które zasugerował Surfer Local.

Co się wtedy stanie?

Twój klient, pozostawiając opinię o Twojej firmie, zwróci uwagę na te słowa i odruchowo umieści niektóre z nich w tworzonej recenzji. To sprawi, że opinia nie tylko będzie bardziej rozbudowana, ale i użyte słowa sprawią, że będzie ona kilka razy silniejsza niż zwykła opinia zawierająca tylko 1 słowo typu: „świetnie”, „polecam” itp.

Pokaż szczegóły

Jest to funkcja dla bardziej wnikliwych użytkowników, którzy chcą jeszcze głębiej przejrzeć swoich konkurentów. Na przykład możesz osobno sprawdzić każdego konkurenta, jego liczbę recenzji oraz zbadać trend.

Jakich rezultatów możesz się spodziewać?

Jestem pewien, że jeśli dobrze wykorzystasz wiedzę zdobytą w tym materiale i stworzysz audyt, który pokaże Ci jak zoptymalizować profil GMB, możesz osiągnąć takie same wyniki jak inne osoby, które używają Surfer Local od dłuższego czasu. Zobacz, co oni wyprawiają:

# 1 - Od ponad 20 pozycji do TOP 2 w 3 dni

PRZED:

Kliknij i zobacz w aplikacji

PO 3 DNIACH:

Kliknij i zobacz w aplikacji

# 2 - Z pozycji poniżej 20 do nawet TOP 1 w 10 dni

PRZED:

Kliknij i zobacz w aplikacji

PO 10 DNIACH:

Kliknij i zobacz w aplikacji

Przykładowy audyt z Surfer Local

Przykładowy audyt profilu Google Moja Firma oraz wytyczne, które tworzy narzędzie, możesz znaleźć tutaj: Otwórz przykładowy audyt Google Moja Firma

Podsumowując

Jestem pewien, że ten materiał pozwolił Ci jeszcze lepiej zrozumieć Surfer Local i jego możliwości. Ciekaw jestem, czy udało Ci się zoptymalizować Twój profil firmy i podnieść swoje rankingi.

Daj mi znać, czy rzeczywiście udało się to osiągnąć i skontaktuj się ze mną przez czat w aplikacji.

Pamiętaj, aby przesłać zrzuty ekranu przed i po optymalizacji! Do zobaczenia wkrótce!