Z tego artykułu dowiesz się:

Co to jest followers na Instagramie?

Obserwator na Instagramie (ang. followers) - to osoba, która obserwuje hasztagi lub ma zaznaczone obserwowanie profilu Instagrama innej osoby, dzięki temu jest stale na bieżąco z jego relacjami na insta stories i publikacjami na profilu. Follow dzielą się na obserwujących na Instagramie nasze działania i tych, których my obserwujemy.

Co to jest followers na Instagramie?
Co to jest followers na Instagramie?

Jak szybko dać się poznać?

Prowadzenie Fanpage wymaga odpowiedniego planu działań. Zakładając profil na Instagramie, w pierwszej kolejności, zastanów się, jaki ma mieć charakter. Do jakiej społeczności chcesz z nim trafić i w jaki sposób będziesz to robić? To ważny element, aby w przyszłości, zapobiec bałaganowi na profilu. Jeśli ten trudny krok masz już za sobą, to przed Tobą stworzenie nazwy profilu - etap przez niektórych uważany za najtrudniejszy. W przypadku zakładania konta na Instagramie dotyczącego naszej działalności, z którą już jesteśmy na rynku - mamy problem z głowy. Co jednak jeśli chcesz zacząć działać w social media rozpoczynając właśnie od Instagrama? Tutaj sprawdzi się zasada - im prościej, tym lepiej. Wybierzmy prostą nazwę wpadającą w ucho, którą łatwo wymówić i przekazać dalej. Jeśli chcesz użyć kilku wyrazów, przedziel je kropką. Stawiając na "deskę", "kreskę dolną" czy "inną pauzę" ryzykujemy, że ktoś nie do końca może ją zrozumieć i finalnie nie znajdzie konta w wyszukiwarce.

Bio - Agencja KS
Bio - Agencja KS.

Biogram to miejsce na Instagramie często niedoceniane, co jest sporym błędem w prowadzeniu komunikacji marketingowej Dobrze uzupełnione Bio to krok w stronę odbiorców, przekaz najważniejszych informacji, które ich interesują. W szybki sposób nowa osoba może stwierdzić czy nasze treści mieszczą się w tematyce jej zainteresowań i czy warto pozostać w profilu na dłużej. Przedstaw się, opowiedz z jakiej dziedziny jesteś ekspertem i co masz do zaoferowania w zamian za zainteresowanie użytkowników.

Jak zbudować zaangażowaną społeczność?

Konto jest dla ludzi, pamiętaj o tym zawsze i wszędzie. Treść i grafika powinny być dostosowane do grupy docelowych odbiorców, a nie do Twoich upodobań. Zatem, jeśli jesteś mężczyzną po pięćdziesiątce i chcesz wejść na rynek z artykułami dla dzieci, Twój Instagram powinien trafiać w gusta młodych mam, które przepadają za emotkami i jasnymi kolorami.

Obecność hashtagów przy postach w mediach społecznościowych to absolutna konieczność. Ale jak za pomocą tego płotka zdobywać followersów na Instagramie? To proste, raz na zawsze porzuć popularne hashtagi. Wybieraj te mniej oblegane, gdzie na godzinę publikowanych jest do 10 zdjęć. Dzięki temu masz większą szansę, że Twój post zostanie zauważony, a użytkownik odwiedzi profil. Odpowiedź na pytanie, czy wybierasz te odpowiednie, znajduje się w statystykach. W rozdziale Analizuj swoją pracę, czyli przejdź na konto profesjonalne, przedstawię temat statystyk nieco bliżej.

Wykorzystaj Insta Stories do zdobycia nowych obserwujących. Relacje w social media to tryb działania tu i teraz. Ludzie lubią słuchać i oglądać ciekawe nagrania, trzeba więc to wykorzystać. Tajną bronią relacji jest zajmowanie honorowego miejsca na samej górze aplikacji. Informacja o nowym materiale dotrze do wszystkich Twoich followersów, co niestety nie zawsze jest osiągalne w przypadku aktualności. Jeśli chcesz przekazać interesujące treści za pomocą relacji, wyróżnij je na profilu, a dzięki temu nagranie nie zginie po 24 godzinach i będzie dostępne dla nowych followersów.

Niewątpliwym atutem mediów społecznościowych jest ich nieograniczony zasięg. Dzięki temu możesz zdobyć nowe kontakty, poznać interesujących ludzi i uczyć się od najlepszych, nawet jeśli znajdują się na drugim końcu świata. Jednak nie zapominaj też o swoim podwórku. Wybierając lokalizację do zdjęć, zwiększysz ich zasięg i rozpoznawalność w okolicy. Niejednokrotnie, menedżerowie miejsc, w których organizowane są wydarzenia, szukają nowych twarzy właśnie na Instagramie. Jeśli jesteś artystą, malarzem, rzeźbiarzem być może dzięki lokalizacji zostaniesz zaproszony na event organizowany w Twoim mieście. Teraz tylko pozostaje wspomnieć podczas swojego wystąpienia o mediach społecznościowych.
Jeśli dopiero zaczynasz i rozmyślasz jak wybić się na Instagramie, to skorzystaj z niepisanej zasady - komentarz za komentarz, like za like. Nic tak nie angażuje obserwujących na Instagramie, jak obecność Twojego komentarza pod ich nowym zdjęciem. Zaplanuj w ciągu dnia 30 minut, by przeglądnąć tablice swoich followersów. Regularnie powtarzanie tego procesu, wzbudzi potrzebę odwdzięczenia się i pozostawienia dobrego słowa również u Ciebie.

Wzbudź dobre pierwsze wrażenie

Spójna siatka zdjęć pozwala wywrzeć dobre pierwsze wrażenie na nowych obserwujących. W kilka setnych sekundy oceniamy czy w profilu na Instagramie zobaczymy atrakcyjne zdjęcia, a przecież właśnie takie chcemy oglądać. Kiedy fotografie są już gotowe, popracuj nad ich obróbką. Aplikacja daje nam możliwość skorzystania z gotowych filtrów, jednak zawsze możesz dopracować zdjęcie samodzielnie. Aby być pewnym, że dany post nie wywróci porządku siatki, sprawdź to przed publikacją. Tutaj z pomocą przychodzą zewnętrzne programy, do których możesz wrzucać fotografie i oceniać czy w zestawieniu z już opublikowanymi będą wyglądać dobrze. Grafiki planowane do wrzucenia na Instagramie są w formacie kwadratowym. 1080 x 1080 pikseli to maksymalny rozmiar, aby wszystko wyświetlało się poprawnie.

Siatka zdjęć Instagram - Profil KS
Siatka zdjęć - KS.

Jeżeli Twój profil na Instagramie dopiero raczkuje, nie zapominaj o dobrym opisie. Niech będzie to raczej krótki konkretny tekst zapadający w pamięć, a nie epopeja, dla której nie wystarczyło miejsca i ciąg dalszy znajduje się dopiero w komentarzu. Z dłuższymi postami poczekaj na moment, kiedy będziesz już pewny, że Twoi followersi są na tyle zainteresowani, że dotrwają do końca rozbudowanych treści.

Gdy profil ma na celu reklamę naszych produktów, niech nie zabraknie ich na każdym zdjęciu. Najcenniejsze są fotografie, które przedstawiają produkt w użyciu. Zaprezentuj użytkownikowi jak będzie on mógł go używać. Nie tylko przybędzie nowych followersów, którzy poszukują inspiracji, ale również przełoży się to bezpośrednio na wskaźnik sprzedaży.

W niejednej organizacji, ta magiczna aplikacja ma za zadanie zachęcić potencjalnych nowych pracowników do złożenia swojej kandydatury. Pokazywanie na zdjęciach jak wygląda praca w firmie od kuchni, to bardzo dobre rozwiązanie, aby dotrzeć do coraz bardziej mobilnego społeczeństwa. Uśmiechnięci pracownicy podczas pracy, fotorelacje ze szkoleń lub wyjazdów integracyjnych, przyciągają uwagę i zapadają w pamięć. W takim przypadku również spójny styl ma znaczenie.

Analizuj swoją pracę, czyli przejdź na konto profesjonalne

Konto profesjonalne, jeszcze do niedawna nazywane profilem firmowym, stwarza duże możliwości w analizie Twoich działań i naprawdę warto z niego skorzystać. Dział statystyk przeszedł dużą zmianę i choć nadal nie jest doskonały, to w czytelny sposób pokazuje, na co zwrócić uwagę. Znajdziesz tam trzy zakładki:

  • Grupę odbiorców
  • Aktywność
  • Zawartość

Grupa odbiorców to podstawowe informacje, o naszych followersach, czyli: najpopularniejsze lokalizacje, z których pochodzą, ich wiek, płeć i w jakich godzinach i dniach najczęściej przebywają na Instagramie. Aktywność to dane z ostatniego tygodnia pokazujące ilość odwiedzin profilu z podziałem na dni. Zawartość to zdecydowanie moja ulubiona część statystyk, z której najczęściej korzystam. Tutaj mamy dużo danych, dlatego na samym początku przywita nas trójpodział: posty w aktualnościach, relacje i promocje. Wybierając jedną z kategorii mamy możliwość filtrowania potrzebnych informacji. I tak, wiedząc które zdjęcie z ostatnich trzech miesięcy osiągnęło największą liczbę interakcji, możemy planować dalsze działanie.


Zawartość - filtracja statystyk na Instagramie.

Jak zdobyć obserwujących na Instagramie w sposób płatny? Istnieją dwie metody. Możesz stworzyć reklamę z poziomu aplikacji lub wykorzystać menedżera reklam i zapraszać do odwiedzin profilu docelową grupę odbiorców. Dodatkowo, właściwości menedżera pozwalają na większą modyfikację ustawień podczas tworzenia promocji. Za pomocą przycisku call to action CTA przeniesiemy ruch, który zebrał się na Instagramie na główną stronę internetową. Wykorzystaj to by reklama nie tylko nagromadziła sporo lajków, ale przyniosła realne zyski. Drugą płatną drogą w zdobyciu followersów jest zakup interesującej liczby fanów na Allegro lub z innego źródła. Mogłoby się wydawać, że ta druga opcja jest zdecydowanie korzystniejsza, jednak myśląc długofalowo, nie przyniesie ona takich wyników, jakich oczekujesz. Znakomita większość kont na sprzedaż to profile fikcyjne założone tylko na potrzeby sprzedaży. Wybierając drugie rozwiązanie, może się okazać, że z zakupionych 10 tysięcy lajków, raptem kilkadziesiąt jest naprawdę wartościowych.

Konto profesjonalne daje również możliwość planowania swoich postów, co jest stosunkowo nową opcją, gdyż dotychczas planowanie postów na Instagramie było możliwe tylko dzięki zewnętrznym aplikacjom. Natomiast dziś, narzędzie Facebooka - Creator Studio, daje możliwość zaplanowania postów do 6 miesięcy w przyszłość, co znacznie ułatwiło dostarczanie treści dla obserwujących na Instagramie podczas dłuższych nieobecności.

Nie popełniaj najczęstszych błędów

Skupienie swojej uwagi tylko na liczbie followersów to zdecydowanie najczęstszy błąd. W tej pogoni za cyframi zapomina się o zaangażowaniu swoich odbiorców. Wykorzystuj ankiety, pytania i komentarze, aby zintegrować ze sobą społeczność i zwiększyć ruch na Instagramie.

Unikaj publikowania podobnych lub tych samych zdjęć w większym odstępie czasowym. Kiedy chcesz się podzielić materiałem z jednej sesji, to zrób to od razu, a nie za kilka miesięcy. Skorzystaj z możliwości tworzenia kolaży, publikacji wielu zdjęć naraz lub rozłóż je na trzy posty, by ładnie prezentowały się na siatce zdjęć.

Nic tak nie irytuje obserwujących na Instagramie, jak pojawiające się treści odbiegające od pierwotnego bio. Dobre miejsce na taki materiał to Insta Stories. W aktualnościach staraj się wrzucać zdjęcia zawsze związane z głównymi założeniami profilu.

Popełnianie tych klasycznych błędów może znacząco utrudnić zadanie, aby zdobyć followersów na Instagramie. Wyklucz je, a wskaźniki w social media, znacząco wzrosną. Wypróbuj moje wskazówki i koniecznie podziel się efektami.