Spis treści
Mapy Bing
To rozwiązanie firmy Microsoft, znane kiedyś jako Virtual Earth, Windows Live Maps, Windows Live Local czy Live Search Maps. Obecnie noszą miano map Bing i są przypisane do wyszukiwarki internetowej zajmującej drugie miejsce w rankingu popularności — zaraz po Google.
Bing Maps jest miejscem, w którym można także dodawać wizytówki — karty dedykowane firmom. Znajdują się w nich następujące dane dotyczące przedsiębiorstwa:
- nazwa firmy,
- adres,
- numer telefonu,
- link do strony,
- godziny otwarcia,
- opis.
Jest również opcja dodawania i oznaczania kategorii zdjęć (m.in. logo, otoczenie). Można udostępnić użytkownikom linki do social mediów (Facebook, Instagram, Twitter i inne), jak również ustawić kategorię główną i dodatkowe.
Wyszukiwanie informacji na mapie Bing
Wystarczy wpisać w polu wyszukiwania frazę, która Cię interesuje, a po prawej stronie (na komputerze) ukaże się lista wizytówek, którą wyszukiwarka połączyła z daną frazą. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, wyszukiwarka wyświetli odpowiednie pinezki.
Zarządzasz wizytówkami na różnych platformach?
Powierz to nam, a my zajmiemy się ich utworzeniem, aktualizacją i prowadzeniem.
Mapy Apple
Oprócz map Bing i Google mamy także platformę Apple Business Connect. W niej również znalazło się miejsce dla lokalnych przedsiębiorców. Co ciekawe mapy Apple bardzo mocno łączą się m.in. z Yelp, TripAdvisors czy Booking. Na wielu wizytówkach są wyświetlane dane właśnie z tych usług.
Jakie informacje o firmie są dostępne na wizytówce Apple? To m.in.:
- nazwa,
- adres,
- godziny otwarcia,
- atrybuty,
- numer telefonu,
- link do strony,
- logo, zdjęcie w okładce, zdjęcia,
- opis firmy.
Podobnie jak w przypadku map Bing, można przypisać firmie konkretną kategorię. W aplikacji widnieje także komunikat, że niebawem będzie możliwe dodawanie wystaw (obecnie ta opcja jest udostępniona w innych lokalizacjach). Wystawy będą czymś na wzór postów.
Jeśli zastanawiasz się, jak przebiega konfigurowanie wizytówki Apple, przeczytaj mój artykuł na ten temat, gdzie opisałam cały proces krok po kroku.
Dodatkowe platformy, w których jest miejsce na lokalne firmy!
Okey, mapy Bing już mamy, Apple też, ale czy to wszystkie miejsca, w których powinny się znaleźć informacje o Twojej firmie? Zdecydowanie nie!
Według badań wirtualnych mediów przeprowadzonych przez MediaPanel w 2022 roku, w czołówce najpopularniejszych map i lokalizatorów internetowych znalazło się nie tylko Google, ale także m.in. Targeo wraz ze swoją szerokorozwiniętą Automapą dostępną na stronie internetowej i w aplikacji. Według danych odwiedziło ją ponad 3,5 mln użytkowników. Czy więc jest to mapa, w której powinna się znaleźć Twoja firma? Myślę, że liczby mówią same za siebie!
Kolejnym miejscem, które bez wątpienia zasługuje na uwagę, jest Yelp, znane z możliwości dodawania opinii i ocen o przedsiębiorstwach. Z kolei sami przedsiębiorcy na platformie mogą publikować informacje o swoich firmach i aktualizować je. Yelp dostępne jest także w Polsce, a każdego dnia odwiedza je setki użytkowników. Dodając tutaj swoją firmę, możesz naprawdę wiele zyskać.
Jak widzisz, w sieci znajduje się przynajmniej kilka miejsc gromadzących informacje o firmach, w których powinieneś być, jeśli prowadzisz działalność lokalną. Oczywiście podane przeze mnie miejsca to tylko namiastka całego ogromu. Pamiętaj jednak, że nie wystarczy dodać informacji, trzeba też regularnie je aktualizować i dbać o swoje profile. Jeśli masz pytania odnośnie którejkolwiek ze wspomnianych tutaj platform, odwiedź naszą grupę Top 1 w Mapach na Facebooku i zadaj je.
Brak czasu lub doświadczenia? Zajmiemy się obsługą Twojej wizytówki Google, w tym kontaktem z supportem. Skontaktuj się z nami!