Co więcej, opisaliśmy poszczególne formaty reklamowe do Facebooka tak, by nawet początkujący marketingowiec mógł szybko zorientować się “z czym to się je” i w jakich sytuacjach najlepiej użyć poszczególnych rodzajów grafik sponsorowanych.

Ściąga z wymiarów grafik, zdjęć i filmików na Fb to niezbędnik w każdym dziale obsługującym Social Media. My również takową posiadamy i co więcej, nie zawahamy się jej użyć! Bierzcie i korzystajcie ?.

W artykule znajdziesz:

Aktualne wymiary grafik na FANPAGE

Trzeba pamiętać, że Facebook sam potrafi sobie przyciąć zdjęcie i skompresować nagranie do takich rozmiarów, by były “lżejsze” i szybciej się ładowały, jednak odbywa się to kosztem jakości, więc zdecydowanie lepiej jest, kiedy samodzielnie, przy pomocy narzędzi zewnętrznych, dopasujemy rozmiary do wybranych umiejscowień zdjęcia.

Aktualne wymiary grafik na Facebooka
Aktualne wymiary grafik na Facebooka.

Zdjęcie profilowe

Co do zasady, Facebook wyświetla zdjęcie profilowe jako obraz o rozdzielczości 170 x 170 px w przypadku desktopów, na tabletach i smartfonach będą to wymiary 128x128 pikseli. W supporcie Facebooka pojawia się również informacja o wymiarach obrazu 36 x36 pikseli, ale dotyczy on zwykłych telefonów wielofunkcyjnych, gdzie wyświetla się on w przeglądarce internetowej, a nie w aplikacji.

Obecnie, jeśli zaglądniemy do supportu Fb, nie ma tam konkretnych wytycznych co do wielkości zdjęcia do avatara. U nas najlepiej sprawdza się rozmiar 500 x 500 px + kolory RGB. Trzeba koniecznie pamiętać, by ważne elementy nie znajdowały się w rogach, albowiem od jakiegoś czasu awatar zarówno marek, jak i każdego prywatnego użytkownika jest przycinany do kształtu koła.

Dobrym zwyczajem jest umieszczanie delikatnie pomniejszonego loga centralnie, nie przy samym brzegu, ponieważ wygląda to zdecydowanie bardziej estetycznie i zdjęcie profilowe prezentuje się najlepiej.

Facebook - wymiary zdjęcia profilowego
Wymiary Format Waga

500 x 500 pikseli

PNG, JPG lub sRGB

do 100kb

Cover photo, czyli zdjęcie w tle

Najpierw konkrety, czyli co o cover photo mówi support Facebooka. Według zawartych tam informacji, fotografia w tle zostanie wyświetlona desktopach jako obraz o wymiarach 820 x 312 px, a na smartfonie w rozdzielczości 640 x 360 pikseli.

Jeśli zatem chodzi o zdjęcie w tle, to Facebook rekomenduje grafikę o wymiarach 851 x 315 pikseli, rozmiarze do 100 KB i formacie sRGB JPG jako tę, która będzie miała najkrótszy czas wczytywania bez straty na jakości obrazu. Jednakże, jeśli w grafice znajduje się tekst lub logo, wówczas lepiej jest wybrać format PNG.

My najczęściej używamy do cover photo wymiarów 1500 x 571 px, ponieważ jest jeszcze na tyle niewielki, że świetnie się ładuje, a z drugiej strony nie traci na jakości.

Facebook - wymiary zdjęcia w tle
Wymiary Format Waga

851 x 315 pikseli

PNG, JPG lub sRGB

do 100kb

Wideo w tle

Facebook radzi, by film w tle miał wymiary przynajmniej 820 x 312 pikseli i trwał od 20 do 90 sekund. Co ciekawe, rekomenduje wymiary filmu 820 x 462 px jako takie, które będą gwarantować najlepszą jakość.

Trzeba pamiętać, że wideo będzie się “na dzień dobry” wyświetlać bez dźwięku, więc warto się przyłożyć do jego produkcji i zadbać o ciekawe efekty wizualne. Dopiero, kiedy użytkownik kliknie w ten filmik, odtworzy się on automatycznie na fullscreenie i pojawi się dźwięk. Dotyczy to zarówno desktopów, jak i urządzeń mobilnych.

Zdarzało nam się niejednokrotnie eksperymentować z wymiarami grafik w tle i najlepiej sprawdzają się wymiary 1500 x 571 zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów.

Facebook - wymiary wideo w tle
Wymiary Format Waga

820 x 312 pikseli

PNG, JPG lub sRGB

do 100kb

Zdjęcie w tle wydarzenia

Rekomendowanym rozmiarem grafiki w tle wydarzenia jest 1200 x 628 px. Trzeba pamiętać, że Facebook nie kompresuje tego zdjęcia, a tylko je przycina. Po kliknięciu w niego pojawia się nam fotografia w pełnym formacie. Zdarza się, że niektórzy wrzucają w tym miejscu pełnowymiarowy plakat informujący o wydarzeniu i ustawiają kadr na najważniejsze informacje. Jest to również dobre rozwiązanie, ponieważ użytkownik ma wszystkie informacjie i całą wizualizację graficzną na wyciągnięcie ręki - wystarczy kliknąć.

Zdjęcie w tle grupy

Grafika przeznaczona do zdjęcia w tle grupy powinna mieć wymiary 1640 x 856 px.

Oczywiście, można użyć większego formatu, zachowując podane proporcje. Każdy inny rozmiar fotografii, Facebook sobie przytnie do tego właśnie. Ważne, by pamiętać, że to zdjęcie wyświetla się jako koło, zatem dobrze jest w centralnym miejscu umieścić to, co chcemy, by było widoczne od razu dla użytkowników - najważniejsze informacje lub logo.


Facebook - wymiary grafik do postów
Rodzaj postu Wymiary Format

Post Pionowy

640 x 960 pikseli

PNG, JPG lub sRGB

Post Poziomy

1200 x 900 pikseli

PNG, JPG lub sRGB

Post Kwadratowy

1080 x 1080 pikseli

PNG, JPG lub sRGB

Post Wideo

1280 x 720 pikseli

MP4

Relacja

900 x 1600 pikseli

PNG, JPG lub sRGB

Our Story

1200 x 445 pikseli

PNG, JPG lub sRGB

Post pionowy

Jest to bardzo popularny format w ostatnim czasie, ponieważ świetnie wyświetla się na smartfonach i tym samym skupia na dłużej uwagę użytkownika. Poleca się wymiary grafik 640 x 960 px. W przypadku wybrania większej rozdzielczości należy pamiętać o zachowaniu proporcji 2:3. My często używamy formatu 1467 x 2200 px i nie zdarzyło się jeszcze, by pojawiła się pikseloza.

Post poziomy

W przypadku tego formatu, mamy pewną dowolność. Rekomendowana rozdzielczość zdjęcia to 1200 x 900 px. U nas sprawdza się tu taka sama rozdzielczość, jak w przypadku posta pionowego: 2200 x 1467 px.

Post kwadratowy (grafika i wideo)

Zarówno w przypadku grafiki, jak i filmu w kształcie kwadratu, zaleca się rozmiar 1080 x 1080 px. Publikując film należy pamiętać, żeby nie przekraczał 4 GB, ponieważ Facebook nie załaduje cięższego pliku.

W przypadku zdjęcia, można spokojnie użyć większej rozdzielczości bez utraty jakości. Bardzo dobrze sprawdzają się u nas wymiary grafik 2300 x 2300 px.

Post wideo

Poziome filmy prezentują się wallu całkiem ciekawie i generują ruch w mediach społecznościowych, zatem nie warto ich pomijać, zwłaszcza, że nie każde nagranie dobrze prezentuje się w kwadracie. Aktualne wymiary filmu poziomego to 1280 x 720 px. Zarówno w tym przypadku, jak i w pozostałych materiałach wideo publikowanych na Facebooku, maksymalna waga pliku może wynosić 4 GB.

Relacja

W przypadku filmu przyjmuje się rozmiar 900 x 1600 px, natomiast zdjęcia powinny być nieco mniejsze, ponieważ Fb sam je przytnie. Jeśli chodzi o Facebook stories, to z powodzeniem można publikować tam zarówno zdjęcia kwadratowe, jak i prostokątne. Facebook ładnie dostosuje sobie kolor tła do grafiki.

Our story, czyli najważniejsze informacje o nas

Z tą grafiką jest o tyle problem, że Facebook sam ją przycina i na stronie głównej widać nieco węższą grafikę. Przyjmuje się, że standardowe wymiary do zdjęcia w sekcji “O nas” to 1200 x 445 px, natomiast użytkownikowi na stronie głównej wyświetla się ono w formacie 800 x 445 px. Dobrze jest więc pamiętać o tym i najważniejsze rzeczy umieszczać w centrum grafiki.

Zdjęcie główne notatki

Wymagania do zdjęcia w tle do notatki są takie same, jak w przypadku “Our story”. Grafiki powinny być w formacie 1200 x 445 px.

Aktualne wymiary grafik sponsorowanych

Linkpost, czyli miniatura linku

Jeśli wklejamy w nasz post link, wówczas Facebook automatycznie zaciąga z niego grafikę, która wyświetla się jako prostokąt o wymiarach 1200 x 628 px.

Jako że posty sponsorowane przygotowujemy zawsze w menedżerze reklam, stosujemy tam format kwadratowy o wymiarach 1200 x 1200 px. Naszym zdaniem wygląda zdecydowanie lepiej i generuje większy ruch.

Karuzela

Jeden z najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych formatów reklamowych. Facebook wymaga, by były one co najmniej w rozmiarze 600 x 600 px, natomiast wgranie pliku mniejszego niż 1080 x 1080 px totalnie mija się z celem, ponieważ zdjęcie będzie mało wyraźne, zwłaszcza jeśli jest na nim użyty jakiś font. Format 1080 x 1080 px nadaje się do filmów i grafik bez napisów, z niewielką ilością szczegółów. W Agencji KS używamy do karuzeli wymiarów 2000 x 2000 px zarówno do filmów, jak i grafik.

Page Likes, czyli polubienia strony

Rozmiar zalecany to 1200 x 444 px. W wytycznych znajdziemy również takie proporcje, jak 1:1 i 2:3. W naszej pracy używamy najczęściej grafik o wymiarach 2000 x 2000 px.

Pokaz slajdów

Jest to bardzo popularny rodzaj materiału sponsorowanego. Nie ma szczegółowych wytycznych, jeśli chodzi o rozmiary grafik, natomiast w supporcie Fb jest sugestia o zachowaniu proporcji 16:9, 1:1, 2:3.

Materiały błyskawiczne (CANVA)

Kanwa wyświetlana jest w aktualnościach na Fb w formacie 1200 x 628 px. Nie ma konkretnych wytycznych co do rozmiaru grafik, jedynie zaleca się, by zachować proporcje 9:16 lub 1:1.

Kolekcja

Jest to narzędzie skierowane głównie do branży e-commerce, jako sposób na prostą a jednocześnie efektowną prezentację produktów. My używamy tutaj z powodzeniem grafik o wymiarach 2000 x 2000 px.

Aktualne wymiary grafik postów sponsorowanych na Fb
Aktualne wymiary grafik postów sponsorowanych na Fb.

Przydatny lajfhak

W przypadku instatories oraz innych grafik pionowych, doświadczeni graficy radzą, by nie umieszczać zdjęcia symetrycznie, tylko delikatnie przesunąć środek symetrii w górę. Wówczas prezentuje się ono wizualnie lepiej. Niestety, nie ma do tego procederu gotowego wzoru. To wyższe umiejscowienie środka zwykle ustawia się “na oko” biorąc pod uwagę chociażby kształt loga oraz ogólny zarys grafiki.

Aktualne wymiary grafik na Instagram

Jeśli chodzi o zdjęcie do publikacji na Instagram, to najważniejsze, by zachować proporcje, tzn. minimalna szerokość grafiki wynosi 320 px, natomiast nie może przekraczać 1080 px.

Na dzień dzisiejszy mamy tu do dyspozycji trzy podstawowe formaty grafik:

  • kwadrat (1080 x 1080 px),
  • prostokąt poziomy (1080 x 566 px),
  • prostokąt pionowy (1080 x 1350 px).

Dodając zdjęcie profilowe trzeba pamiętać, że podobnie jak na Fb, wyświetla się ono w okrągłej ramce.

Aktualne wymiary grafik na Instagram
Aktualne wymiary grafik na Instagram.

Mamy nadzieję, że nasz artykuł zawierający aktualne wymiary grafik w najważniejszych mediach społecznościowych ułatwi Wam codzienną pracę tak, jak ułatwia ją nam :)