Wikipedia określa marketing szeptany jako: działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy, za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na "spontaniczny" przekazu ustnego. Prościej mówiąc, jest to rodzaj marketingu, za którego pośrednictwem docieramy do klienta z promowanymi treściami poprzez prowadzone dyskusje w Internecie. Dzięki odpowiednim zabiegom zachęcamy do zainteresowania naszą marką. Wychodzimy potencjalnym klientom "naprzeciw", szczególnie tym, którzy przeszukując fora internetowe, blogi i inne serwisy, stoją często przed wyborem odnośnie zakupu. Konkretna i aktywna dyskusja zaprowadzi klienta do naszego produktu i strony internetowej.

Do zadań marketingu szeptanego zaliczymy:

  • prowokowanie rozmów o marce, produkcie, usłudze
  • wywołanie pozytywnych reakcji wśród konsumentów
  • prowokowanie do udziału w dyskusji
  • pomoc w rozwiązywaniu problemów

W teorii wszystko wydaje się banalne. Marketing szeptany jest bardzo atrakcyjną formą pod jednym warunkiem. Musi być realizowany profesjonalnie. W sieci znajdziemy mnóstwo przykładów marketingu szeptanego realizowanego "na skróty", poprzez dodawanie fałszywych informacji i opinii o markach, produktach, usługach, których celem było zwiększenie popularności. Tego typu praktyki nie są uznawane za etyczne.

Do czego dążymy poprzez rzetelny marketing szeptany?

  1. promocja firmy i strony internetowej
  2. wytwarzane naturalnego ruchu na stronie internetowej
  3. pozyskiwanie naturalnych linków - SEO

Planując zakup produktu lub usługi wchodzimy często na fora internetowe. Wątki typu: "poszukuje usługi ..., czy ktoś może polecić dobrą firmę? Ja znam tylko taką ..." możemy z góry uznać za mało profesjonalny marketing szeptany lub nachalną reklamę. Tego typu wątki są zazwyczaj usuwane z dobrych forów po kilkunastu minutach przez administratora.

Marketing szeptany posiada również szereg pozytywnych aspektów. Profesjonalna realizacja przyczyni się do sukcesu nie jednej marki, produktu lub usługi.

Porozmawiajmy o reklamie Twojej firmy w Internecie


Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)