Zakładka “O nas” to strona sprzedażowa zorientowana na cel, która koncentruje się na podkreśleniu najważniejszych punktów sprzedaży, wywierając silne emocje i pozytywne wrażenie na klientach zainteresowanych Twoją firmą. Kupujących interesuje misja firmy, użyją zakładki "O nas", aby ustalić, czy podzielają podstawowe wartości z daną firmą i zdecydować, czy chcą robić zakupy w danym sklepie lub, czy skłonni są nawiązać współpracę z daną marką. Zatem strona "O nas" może być decydującym czynnikiem, zanim ktoś dokona konwersji.

Jak więc sprawić, by strona “o firmie” była niesamowita, oryginalna i zachęcająca do nawiązania współpracy? Pozostań z nami, a pokażemy Ci, jak tworzyć atrakcyjne strony "O nas", które budują zaufanie i zwiększają konwersję.

Spis treści:

Zdefiniuj personę

Zanim przejdziesz do tworzenia treści na stronę "O nas", zastanów się, do jakiego użytkownika chcesz kierować swoją ofertę, i zdefiniuj grupę docelową. Wizualizuj swoich potencjalnych klientów. Określ, jakie są ich pragnienia, potrzeby, problemy, zdefiniuj dane demograficzne tj. płeć, wiek, miejsce zamieszkania, status społeczny, czy Twoja oferta skierowana jest do klienta indywidualnego czy firm? Zastanów się jakich informacji może szukać czytelnik. Następnie dostosuj przekaz do swojej persony, jej potrzeb i oczekiwań, zbuduj swój wizerunek i następnie zachęć do działania np. do skorzystania z usług lub zakupu produktu, rejestracji, wysłania formularza itp. Zakładka zawierająca opis Twojej firmy, nie może być taka sama jak innych firm, kierowanie treści do różnych grup demograficznych wymaga zupełnie innego podejścia, dlatego podstrona ta musi być unikalna i oryginalna i dobrze oddawać charakter Twojej działalności.

profil klienta
profil klienta

Przedstaw propozycję wartości w Above The Fold

Mapy ciepła do wykrywania zainteresowania użytkowników jasno pokazują, że użytkownicy najwięcej czasu spędzają na przeglądaniu informacji znajdujących się w górnej części strony. Treść zamieszczona w tym miejscu jest widoczna bez scrollowania, dlatego naturalnie jest czytana częściej niż tekst w dalszej części strony. Wykorzystaj to. Zamieść w sekcji Above The Fold propozycje wartości firmy, wskaż, jak możesz rozwiązać problemy swoich klientów, warto przedstawić korzyści, jakie zapewni im Twoja oferta. Zastanów się, jak zainspirować Twoich odbiorców do zapoznania się z pozostałymi informacjami o firmie i ofercie.

Storytelling - Opowiedz historię swojej firmy

Ludzie kochają dobre historie.

Większość z nas słuchała opowiadań i uczyła się z historii z morałem od dziecka.

Najlepsi mówcy publiczni często przekazują informacje, opowiadając osobiste historie, czyli wykorzystując storytelling. Zastosuj tę zwycięską technikę komunikacji na swojej stronie "O nas", a nawiążesz swego rodzaju relację ze swoim odbiorcą. Przekaż historię swojej firmy, w sposób, który przekona odwiedzających do pozostania na stronie internetowej i dokonania konwersji. Jeśli są jakieś ciekawe anegdoty na temat powstania firmy, wpadki, z których wyciągnąłeś naukę? Napisz o tym. Zabierz Klientów w mini przygodę, pokaż, jak chcesz zmienić świat, jaka jest Twoja historia, Ile już lat działasz na rynku, jak zacząłeś i jak daleko się wspiąłeś na przestrzeni lat, jak udało Ci się to osiągnąć, jakie przełomowe momenty doprowadziły do rozwoju oraz ile pracy kosztowało Cię stworzenie Twojego biznesu. Warto do tego wykorzystać oś czasu. Twój opis nie powinien być ścianą tekstu, warto przedstawić firmę w atrakcyjny sposób wykorzystując zdjęcia, filmy czy animacje. Storytelling to dobry sposób, aby dać się poznać klientowi.

Zobacz stronę O nas Agencji KS, gdzie przeczytasz historię “od pracy w salonie u Sławka w kilka osób, po duże biuro z ponad 30-osobowym zespołem”.

Historia KS
Historia KS

Przedstaw problem, który zmotywował Cię do założenia firmy oraz w jaki sposób postanowiłeś go rozwiązać. Możesz napisać tekst mówiący o tym jakie przygody napotkałeś po drodze, podziel się szczegółami, w jaki sposób Twoja firma realizuje działalność.

Historie nadają ludzką twarz firmie. Treści "O nas" bez dobrej opowiastki zwykle są sprzedażowym, nudnym wodolejstwem napisanym, korporacyjną mową typu „Posiadamy wieloletnie doświadczenie i świadczymy wysokiej jakości usługi na najwyższym poziomie, bla, bla, bla …”, zamieszczając tego typu tekst, na pewno się nie wyróżnisz na konkurencyjnym rynku. Dlatego postaw na oryginalność.

Dodatkowo historia firmy wywołuje emocje, a wiadome jest, że podczas oceny marki odbiorcy bardziej wykorzystują uczucia niż informacje.

Jeśli to możliwe, połącz treści przedstawiające historię firmy ze zdjęciami. Aby przyciągnąć uwagę i wzmocnić swój przekaz, dobrym pomysłem jest również dodanie krótkiego filmu o firmie.

Pokaż zespół

Pokaż ludzką twarz swojej marki, przedstawiając założycieli oraz pracowników. Pokaż, kto wpadł na pomysł i założył firmę, następnie skieruj światło na ludzi, którzy napędzają Twój biznes. Kupujący przechodzą na stronę "O nas", aby dowiedzieć się więcej o firmie i osobach stojących za produktami, więc pokaż mu, z kim będzie współpracował. Możesz dodać zdjęcia zbiorowe pracowników wykonane podczas codziennej pracy, wewnętrznych szkoleń, czy też imprez integracyjnych. Niech odbiorcy zobaczą Twoją firmę “od kuchni”, co pozwoli zwiększyć jej wiarygodność.

Zespół

Dobrym sposobem jest również przedstawienie indywidualnych fotografii osób pracujących w firmie, wraz z krótkim BIO każdego pracownika. Krótki opis powinien zawierać informację, czym zajmuje się dany pracownik i jakie są jego osiągnięcia, można również wspomnieć o hobby, gdyż klienci lubią pracować z ludźmi z pasją. Wykonanie zdjęć pracowniczych, radzę zlecić profesjonalnemu fotografowi.

W przypadku dużych organizacji warto utworzyć podstronę zespołu, jako podkategorię do strony "O nas".

pracownicy Agencji KS
pracownicy Agencji KS

Zakładka "O nas", przy opisie zespołu może także zawierać sekcję „Zatrudniamy!”, “Rekrutujemy”, i zamieścić przy tym link do aktualnych ofert pracy lub wskazać na otwartą propozycję współpracy.

Bardzo fajnie zrobiła to np. firma DBMS.

oferty pracy
oferty pracy

Możesz również połączyć sekcję “Rekrutujemy” ze zdjęciami obecnych pracowników.

pracownicy Agencji KS
pracownicy Agencji KS

I na koniec tej części artykułu mam dla Ciebie przestrogę, nigdy nie zamieszczaj zdjęć pobranych z banków zdjęć.

Przedstaw dowód społeczny

Dowód społeczny jest potwierdzeniem tego, że jesteś tym, za kogo się podajesz, że Twoja oferta jest wiarygodna i najwyższej jakości. Pamiętaj, że może być on potężnym motywatorem do dokonania konwersji dla odwiedzających Twoją witrynę.

referencja dla Agencji KS
referencja dla Agencji KS

Istnieje wiele sposobów na przedstawienie dowodu społecznego na stronie internetowej, są to m.in.:

  • wzmianki o dotychczasowych sukcesach, otrzymanych nagrodach i wyróżnieniach, pod warunkiem, że są znaczące,
  • fragmenty referencji i opinii,
  • loga firm, z którymi współpracujesz, w szczególności jeśli są to rozpoznawalne brandy,
  • screeny wzmianek prasowych o Twojej firmie,
  • informacje o udziale w konferencjach branżowych,
  • odnośniki do udzielonych wywiadów,
  • odnośniki do case studies, potwierdzających efekty Twojej pracy, doskonałym przykładem są wykresy obrazujące wzrost ruchu na stronie klienta, wrzucane na stronach agencji SEO,
  • loga stowarzyszeń, które wspierasz,
  • zdjęcia przedstawiają współpracę z organizacjami charytatywnymi i społecznymi.

Jeśli zamieścisz kilka z powyższych pozycji w zakładce "O nas", wzbudzisz w oczach użytkowników wiarygodność i zaufanie.

Opisz Twój model biznesowy

Opisz cel, któremu służy Twoja firma. Wyjaśnij swój model biznesowy, sposób wytwarzania produktów, świadczenia usług, przedstaw misję, która napędza Twój biznes. W przypadku niektórych firm ich model biznesowy jest wyjątkową propozycją wartości i może być ważnym punktem sprzedaży, dlatego warto o nim wspomnieć w zakładce "O nas". Poznanie przez klienta misji firmy pozwala sprawdzić, czy identyfikuje się on z promowanymi przez Ciebie wartościami.

Wzbudź zaufanie

Na doświadczenie użytkowników odwiedzających stronę internetową ogromny wpływ ma zaufanie. Każdy nowy klient reprezentuje osobę, której zaufanie zostało zdobyte, a każdy powracający reprezentuje osobę, której zaufanie nadal jest utrzymywane.

Zanim powstał Internet, większość transakcji biznesowych nawiązywana była po spotkaniu twarzą w twarz. Potencjalny klient rozmawiał ze sprzedawcą lub właścicielem, aby dowiedzieć się więcej o firmie i ofercie oraz zdecydować, czy chce z nią prowadzić interesy. Dzisiaj jest nieco inaczej. Znaczna część dzisiejszej działalności biznesowej odbywa się przez Internet lub telefon bez osobistego spotkania. Konsument, zanim podejmie współpracę z daną firmą / skorzysta z jej usług / dokona zakupu produktów, przeprowadza na jej temat research w Internecie. Twoja zakładka "O nas" jest wirtualnym substytutem pierwszego osobistego spotkania z potencjalnym klientem, dlatego tekst musi wzbudzać zaufanie. Pomyśl o spotkaniach i rozmowach telefonicznych z klientami i odpowiedz na najczęściej zadawane pytania. Zdjęcia, o których wspominałam powyżej, również są świetnym sposobem na wzbudzenie zaufania.

Uwzględnij Call To Action

Rozważ zamieszczenia na swojej stronie "O nas" wezwań do działania. W ten sposób można wskazać odwiedzającemu, co może dalej zrobić.

Oto kilka przykładów, które możesz wykorzystać:

  • Zobacz naszą ofertę!
  • Zamów bezpłatną wycenę!
  • Poznaj nasz zespół!
  • Umów się na konsultacje!

Podsumowanie

Każdy biznes, każda strona internetowa są inne, dlatego nie ma uniwersalnego schematu, którą musisz przestrzegać, tworząc stronę "O nas". Wykorzystaj content marketing i daj potencjalnym Klientom powód do zakochania się w Twojej firmie i stronie internetowej. Tenże poradnik pomoże Ci, stworzyć interesują, wzbudzającą emocje i zachęcającą do współpracy stronę "O nas".