Spis treści:

Konwersje w Google Ads

Google Ads to jedno z najpopularniejszych narzędzi reklamowych na świecie, które pozwala na wyświetlanie reklam. Jednym z kluczowych elementów skutecznej kampanii reklamowej w Google Ads jest odpowiednie śledzenie konwersji. Konwersje to działania podejmowane przez użytkowników, które stanowią cel kampanii reklamowej np. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, pobranie pliku czy kontakt telefoniczny.

W celu bardziej skutecznego monitorowania konwersji i optymalizacji kampanii reklamowych Google Ads oferuje rozwiązanie, jakim są konwersje rozszerzone.

Poprowadzimy Twoje kampanie w Google Ads

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Konwersje rozszerzone w Google Ads

Konwersje rozszerzone to dodatkowe informacje, które pozwalają na bardziej szczegółową analizę użytkownika, który dokonał konwersji na stronie internetowej. Po dokonaniu konwersji wysyłana jest standardowa informacja o niej do systemu Google Ads, a wraz z nią zaszyfrowane dane użytkownika. Te dane mogą obejmować adres e-mail, imię i nazwisko, adres pocztowy lub numer telefonu. Aby zapewnić bezpieczeństwo i prywatność użytkowników, Google Ads wykorzystuje mechanizm szyfrowania SHA256 do zabezpieczenia przesyłanych danych. Dzięki temu dane użytkownika są chronione przed nieuprawnionym dostępem czy wykorzystaniem.

Jak wdrożyć konwersje rozszerzone w Google Ads?

Jeśli chcemy korzystać z konwersji rozszerzonych, konieczne jest zainstalowanie specjalnego kodu śledzenia na stronie internetowej. Kod ten pozwala na śledzenie działań użytkowników. Po zainstalowaniu kodu, dane o konwersjach zbierane są automatycznie i można je analizować w panelu Google Ads.

Sama instalacja kodu śledzenia dla konwersji rozszerzonych Google Ads nie powinna przysporzyć trudności.

Konfiguracja konwersji rozszerzonych

W zależności od rodzaju konwersji rozszerzonych możemy skonfigurować:

  • konwersje rozszerzone w kampaniach internetowych,
  • konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów.

Konwersje rozszerzone w kampaniach internetowych

Ten rodzaj konwersji rozszerzonych polecany jest dla reklamodawców, którzy chcą śledzić sprzedaż i zdarzenia w witrynie. Zaszyfrowane dane przekazywane przez użytkowników podczas konwersji z witryny mogą być użyte do dopasowania klientów do kont Google, na których byli oni zalogowani podczas interakcji z reklamami. Ten rodzaj konwersji polepsza pomiar konwersji online.

Korzyści z wykorzystania tego rodzaju konwersji rozszerzonych to:

  1. Rejestrowanie konwersji, które w innym przypadku nie zostałyby objęte pomiarem, co pozwala na lepsze zrozumienie skuteczności kampanii.
  2. Efektywniejsza optymalizacja stawek dzięki lepszym danym, które pozwalają na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów.
  3. Ochrona prywatności dzięki szyfrowaniu danych klientów, co pozwala na bezpieczne przesyłanie informacji o konwersjach do Google.

Można je skonfigurować na trzy sposoby: wykorzystując Menedżera Tagów Google, przy wykorzystaniu interfejsu Google Ads API lub wprowadzić niewielkie zmiany we wdrożonym już tagu Google.

Jak skonfigurować?

  • Zaloguj się do Google Ads.
  • Kliknij ikonę Narzędzia i przejdź do sekcji „Pomiar”.
  • Kliknij Konwersje, a następnie Ustawienia.
  • Rozwiń pole „Konwersje rozszerzone”.
  • Zaznacz pole „Włącz konwersje rozszerzone”.
  • Przeczytaj oświadczenie o zgodności i kliknij „Zgadzam się”, aby potwierdzić akceptację.
  • Kliknij listę rozwijaną i wybierz metodę konfiguracji danych dostarczonych przez użytkowników i zarządzania nimi. Wybierz metodę tagowania i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby zakończyć proces konfiguracji.

Konwersje rozszerzone - widok z panelu Google Ads

W Agencji KS najczęściej, w celu konfiguracji korzystamy z Menedżera Tagów Google. Możemy dokonać ręcznej lub automatycznej instalacji kodu.

Konfiguracja ręczna Google Tag Manager

Poniżej przedstawiam kroki, jakie należy wykonać, aby ręcznie skonfigurować konwersje rozszerzone w GTM.

  1. Zaloguj się do Google Tag Managera.
  2. Przejdź do sekcji Tagi. Wybierz tag śledzenia konwersji Google Ads, dla którego chcesz dodać konwersje rozszerzone.
  3. Kliknij "Uwzględniaj dane przekazywane przez użytkowników z Twojej witryny".
  4. Kliknij opcję "Wybierz zmienną danych przekazywanych przez użytkowników" i wybierz "Nowa zmienna".
  5. Wybierz opcję konfiguracji ręcznej (domyślna).
  6. Skonfiguruj zmienną "Dane przekazywane przez użytkowników", wybierając zmienne, które odpowiadają danym klienta.
  7. W celu konfiguracji zmiennych użytkownika (np. adresu e-mail) zalecamy korzystanie z warstwy danych. Warstwy danych powinien ustawić programista.

Widok z GTM - konfiguracja konwersji rozszerzonych w GTM cz. 1

Widok z GTM - konfiguracja konwersji rozszerzonych w GTM cz. 2

W przypadku, kiedy mamy odpowiednio skonfigurowaną zmienną dataLayer wtedy wszystkie pola można ustawić od razu, tak jak na poniższym screenie.

Konfiguracja przy pomocy zmiennej dataLayer

Zmienna warstwy danych:

Zmienna warstwy danych

Konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów

Dzięki zaszyfrowanym danym przekazywanym przez użytkowników w formularzach kontaktowych możliwe jest dokonywanie pomiarów liczby potencjalnych klientów offline. Dane te są następnie używane do przypisywania udziału w konwersjach do kampanii Google Ads po przesłaniu kontaktów do potencjalnych klientów. Ten rodzaj konwersji rozszerzonych polecany jest dla reklamodawców, którzy chcą śledzić np. transakcje sprzedaży realizowane poza witryną (przez telefon, e-mail).

Możliwe jest przesyłanie lub importowanie danych o konwersjach do Google Ads, korzystając z danych własnych o klientach, które pochodzą z formularzy kontaktowych na Twojej witrynie. Informacje o potencjalnych klientach, takie jak adresy e-mail, które zostały już zebrane, są wykorzystywane do pomiaru konwersji.

Zalety korzystania z tego typu konwersji rozszerzonych to:

  1. Łatwa konfiguracja - konfiguracja pomiarów odbywa się całkowicie na koncie Google Ads, co pozwala na szybkie i łatwe uruchomienie śledzenia konwersji.
  2. Większa skuteczność - możliwość optymalizowania kampanii pod kątem operacji sprzedaży i transakcji realizowanych poza Twoją witryną, co pozwala na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów.
  3. Elastyczność - implementacja przeprowadzana jest za pomocą tagu Google lub Menedżera Tagów Google, co daje wiele możliwości dostosowania śledzenia konwersji do swoich potrzeb.

Można je skonfigurować na dwa sposoby: wykorzystując Google Tag Managera lub poprzez wprowadzenie niewielkich zmian w tagu Google.

Jak skonfigurować?

  1. Zaloguj się na konto Google Ads.
  2. Kliknij ikonę Narzędzia, przejdź do sekcji „Pomiar”.
  3. Kliknij Konwersje, a następnie Ustawienia.
  4. Rozwiń panel „Konwersje dotyczące potencjalnych klientów”.
  5. Zaznacz pole wyboru „Włącz konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów”.
  6. Przeczytaj oświadczenie o zgodności i kliknij Zgadzam się, aby potwierdzić akceptację warunków.
  7. Kliknij listę rozwijaną, wybierz metodę konfiguracji danych dostarczonych przez użytkowników i zarządzania nimi. Postępuj zgodnie z instrukcjami.

Konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów - widok z panelu Google Ads

Kolejne kroki konfiguracji należy wykonać w Google Tag Manager, podobnie jak powyżej w przypadku konwersji rozszerzonych w kampaniach internetowych.

Jak sprawdzić, czy działa?

Poprawne wdrożenie konwersji rozszerzonych możesz przetestować za pomocą narzędzia: https://tagassistant.google.com Sprawdź, jakie dane są wysyłane, dokonując np. zakupu testowego.

Podsumowanie

Rozszerzone konwersje Google Ads to zaawansowane narzędzie pomiaru wyników kampanii reklamowych, które pozwala na dokładne śledzenie działań użytkowników na stronie internetowej. W wyniku stosowania konwersji rozszerzonych możliwe jest dokładniejsze określenie, które akcje podejmowane przez użytkowników prowadzą do osiągnięcia celów biznesowych, jak np. dokonanie zakupu, zapisanie się na newsletter itp.

Ważne jest, aby pamiętać, że konwersje rozszerzone wymagają instalacji kodu śledzenia na stronie internetowej. Kod ten umożliwia Google śledzenie użytkowników po kliknięciu w daną reklamę i monitorowanie ich działań na stronie internetowej.

Jeśli potrzebujesz pomocy we wdrożeniu konwersji Google Ads na swojej stronie internetowej lub sklepie internetowym skorzystaj z naszej pomocy.