Z tego artykułu dowiesz się:
- Czym jest nowa funkcja Place Topics?
- Za co będzie odpowiadać?
- Na jakiej zasadzie będzie działać?
- Które opinie Google będzie brało pod uwagę?
- Jak pozyskiwać wartościowe opinie?
- Jak utworzyć skróconą nazwę wizytówki?
W ostatnim czasie Google zaczęło systematycznie rozbudowywać narzędzie dla firm, jakim jest Google Moja Firma. Od stycznia 2019 roku Google dodało chociażby karuzelę produktów, możliwość obserwowania wizytówek lub też możliwość utworzenia skróconej nazwy. Dzisiaj, tj. 4 lipca 2019 roku pojawiała się informacja od Google o funkcji Place Topics. Czym jest nowa funkcja i na jakiej zasadzie będzie działała?
Za co będzie odpowiadać nowa funkcja?
Na swoim forum Google poinformowało, że funkcja Place Topics będzie odpowiedzialna za określenie głównych tematów związanych z Twoją firmą. Co ważne, funkcja będzie bazowała na opinii o firmie w wizytówce w Google Maps, co w efekcie czyni ją samodzielną i firmy nie będą musiały nią zarządzać. To właśnie dzięki temu również nowi klienci będą mogli w prosty i szybki sposób poznać główne tematy związane z Twoją firmą.
Na jakiej zasadzie działa Place Topics?
Funkcja będzie korzystała z opinii, które pozostawili klienci w wizytówce. Na tej podstawie będzie podawała słowa kluczowe oraz zwięzłe informacje o cechach Twojej firmy, na które zwracają uwagę jej klienci w opiniach. Dodatkowo, klienci po kliknięciu w daną frazę/temat podany przez Google, na podstawie opinii będą mogli wyfiltrować wszystkie informacje związane z danym tematem. Warto pamiętać też, że funkcja ta będzie się uruchamiała, dopiero gdy wizytówka Google firmy uzyska pewną ilość opinii, ale Google (jak zwykle) nie mówi jasno, ile należy ich posiadać. Niestety funkcji tej też nie będzie można uruchomić ręcznie, co daje jasno do zrozumienia, że będziemy musieli pozyskiwać rekomendacje aż do skutku.
Które opinie Google będzie brało pod uwagę?
Idąc krok dalej i słuchając Google, możemy zauważyć, że tutaj nie ilość opinii a ich jakość będzie miała większe znaczenie! Dlaczego? Ponieważ jak wspomniałem wyżej, Google będzie określało frazy i zwięzłe informacje o cechach firmy tylko z opinii. W takim przypadku można w prosty sposób zrozumieć, że w grę wchodzą tylko i wyłącznie te opinie, które oprócz 1 czy 5 gwiazdek będą zawierały treści, a owe treści - słowa kluczowe. Jaka opinia będzie najbardziej wartościowa? Oczywiście ta, która będzie się składa z minimum 200 znaków, posiadała istotne dla biznesu słowa kluczowe oraz zdjęcia (np. menu, drzwi z godzinami otwarcia, realizacje). Warto dodać, że Google nagradza lokalnych przewodników dodatkowymi punktami za właśnie tak dodane opinie.
Jak pozyskiwać wartościowe opinie?
W przypadku restauracji, hoteli i innych często odwiedzanych miejsc, opinie generują się w bardzo szybkim tempie i nie trzeba specjalnie zachęcać do tego klientów. Inaczej ma się sprawa kiedy chodzi o małe, lokalne firmy. W tym przypadku, analizując rynek często zauważamy, że tego rodzaju biznesy posiadają opinie, których ilość można policzyć na palcach jednej ręki. Firmy te niestety muszą same poprosić o rekomendację od swoich klientów, co wymaga czasu i nie zawsze jest skuteczne. Dużą pomocą okazuje się utworzenie skróconej nazwy, która później generuje nam specjalny link.
Link ten możemy przesłać do naszego klienta, gdzie po kliknięciu od razu dostaje on okno z możliwością pozostawienia opinii. Jest to proste, łatwe i co więcej - skuteczne. Pamiętajmy też, że odpowiadanie na opinie jest bardzo ważne! Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wartościowych opiniach i pozycjonowaniu w mapach zapraszamy na dedykowany artykuł o tym, jak pozycjonować w mapach Google.
Podsumowując nową funkcję, można łatwo stwierdzić, że mapy Google zaczynają odgrywać coraz to większą rolę. Nowa funkcja Place Topics będzie miała za zadanie przede wszystkim nakłonić małe firmy do pozyskiwania opinii, których zazwyczaj jest niewiele. Skorzystamy na tym my, klienci, kiedy szukać będziemy firmy z rekomendacją interesującej nas usługi.