Kim jest influencer - Definicja

Influencer (ang. influence - wpływ) to osoba publiczna, która poprzez swoją działalność w Social Mediach zyskała szerokie grono obserwujących, posiada z nimi trwałe i silne relacje, a także ma duży wpływ na ich decyzje oraz opinie na dany temat. Influencerami mogą być m.in.: blogerzy, youtuberzy, celebryci czy osoby cieszące się większą popularnością w sieci.

Kto to jest influencer?

Co to jest influencer marketing?

Influencer marketing to jedna z form marketingu, w której główną rolę odgrywa współpraca z influencerem - osobą prowadzącą np. kanały społecznościowe, blogi lub vlogi o różnej tematyce w mediach społecznościowych, które przez fanów są uważane za wiarygodne i rzetelne w internecie. Autorytet infuencerów może pomóc marketingowcom w osiągnięciu różnych celów, nie tylko związanych z generowaniem leadów.

Działania marketingowe najczęściej opierają się na komunikacji z użytkownikami poprzez influencera często nazywanego internetowym liderem opinii na instagramie lub innym portalu mediów społecznościowych, który w zależności od strategii i celów marketingowych stawianych przez firmę, zachęcony darmowymi próbkami produktu, benefitami lub wynagrodzeniem pieniężnym staje się ambasadorem danej marki lub firmy.

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Nie ma na to uniwersalnej odpowiedzi. Ze względu na wzrost popularności influencer marketingu, rosną też stawki za pracę influencerów. Jednak na ostateczną cenę wpływają takie czynniki jak:

  • Marka - wszystko zależy od branży, rodzaju usługi lub marki, którą influencerzy będą promować.
  • Zasięgi - im większe tym wyższa cena.
  • Formy działań - może być to m.in.: reklama produktów na zdjęciach, w treści; unboxing na YouTubie; przeprowadzenie konkursu dla odbiorców czy użyczenie swojego wizerunku marce.
  • Źródło dotarcia do ludzi - popularne kanały używane przez młode pokolenia to Instagram, Youtube, Facebook oraz TikTok.

Najbardziej wpływowi influencerzy polskiego internetu

W 2020 roku magazyn Forbes ogłosił ranking najbardziej wpływowych influencerów w Polsce. Pod uwagę brano m.in.: liczbę followersów, polubień, komentarzy, udostępnień czy wpływy na kształtowanie trendów oraz decyzji zakupowych użytkowników obserwujących daną osobę.

Zobacz, kto znalazł się na szczycie listy:

  1. Robert Lewandowski
  2. Friz
  3. Stuu Burton
  4. Blowek
  5. Deynn
  6. Fit Lovers
  7. Sylwia Przybysz
  8. Anna Lewandowska
  9. Little Monster
  10. Rezi

Korzystanie ze współpracy internetowych liderów opinii coraz częściej zyskuje większe zaangażowanie i kosztuje znacznie mniej niż prowadzenie płatnych kampanii reklamowych. Otwiera również wiele możliwości i jest świetnym wsparciem oraz źródłem informacji dla różnych działów, jak np. PR, SEO, a przede wszystkim Social Media.

Ostatnia modyfikacja: 2021-05-13 10:11:31

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 8
Ocena strony:
Młodszy Specjalista ds. Social Media
LinkedIn
Go Top