Kim jest influencer - Definicja

Influencer (z ang. influence - wpływ) to osoba publiczna, która poprzez swoją działalność w Social Mediach zyskała szerokie grono obserwujących, posiada z nimi trwałe i silne relacje, a także ma duży wpływ na ich decyzje oraz opinie na dany temat. Influencerami mogą być m.in.: blogerzy, youtuberzy, celebryci czy osoby cieszące się większą popularnością w sieci.

Kto to jest influencer?

Co to jest influencer marketing?

Influencer marketing to jedna z form marketingu, w której główną rolę odgrywa współpraca z influencerem - osobą prowadzącą np. kanały społecznościowe, blogi lub vlogi o różnej tematyce w mediach społecznościowych, które przez fanów są uważane za wiarygodne i rzetelne w internecie. Autorytet infuencerów może pomóc marketingowcom w osiągnięciu różnych celów, nie tylko związanych z generowaniem leadów.

Działania marketingowe najczęściej opierają się na komunikacji z użytkownikami poprzez influencera często nazywanego internetowym liderem opinii na instagramie lub innym portalu mediów społecznościowych, który w zależności od strategii i celów marketingowych stawianych przez firmę, zachęcony darmowymi próbkami produktu, benefitami lub wynagrodzeniem pieniężnym staje się ambasadorem danej marki lub firmy.

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Nie ma na to uniwersalnej odpowiedzi. Ze względu na wzrost popularności influencer marketingu, rosną też stawki za pracę influencerów. Jednak na ostateczną cenę wpływają takie czynniki jak:

  • Marka - wszystko zależy od branży, rodzaju usługi lub marki, którą influencerzy będą promować.
  • Zasięgi influencerów- im większe tym wyższa cena.
  • Formy działań - może być to m.in.: reklama produktów na zdjęciach, w treści; unboxing na YouTubie; przeprowadzenie konkursu dla odbiorców czy użyczenie swojego wizerunku marce.
  • Źródło dotarcia do ludzi - popularne kanały używane przez młode pokolenia to Instagram, Youtube, Facebook oraz TikTok.

Najbardziej wpływowi influencerzy polskiego internetu

W 2023 roku platforma zrzeszająca społeczność młodych gwiazd Internetu - DDOB ogłosiła ranking najbardziej wpływowych influencerów w Polsce. Pod uwagę brano m.in.: liczbę followersów, polubień, komentarzy, udostępnień czy wpływy na kształtowanie trendów oraz decyzji zakupowych użytkowników obserwujących daną osobę.

Zobacz, kto znalazł się na szczycie listy:

  1. Robert Lewandowski
  2. Karolina Derpieńska
  3. Anna Maria Sieklucka
  4. Anna Lewandowska
  5. Wojtek Szczęsny
  6. Veronica Bielik
  7. Kamila Smogulecka
  8. Karol Wiśniewski
  9. Weronika Sowa
  10. Mateusz Trąbka

Korzystanie ze współpracy internetowych liderów opinii coraz częściej zyskuje większe zaangażowanie i kosztuje znacznie mniej niż prowadzenie płatnych kampanii reklamowych. Otwiera również wiele możliwości i jest świetnym wsparciem oraz źródłem informacji dla różnych działów jak np. PR, SEO, a przede wszystkim Social Media.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 13:52:21

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.6/5), głosów: 62
Ocena strony:
Head of Digital
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top