Co to jest influencer marketing?
Influencer marketing to jedna z form marketingu, w której główną rolę odgrywa współpraca z influencerem - osobą prowadzącą np. kanały społecznościowe, blogi lub vlogi o różnej tematyce w mediach społecznościowych, które przez fanów są uważane za wiarygodne i rzetelne w internecie. Autorytet infuencerów może pomóc marketingowcom w osiągnięciu różnych celów, nie tylko związanych z generowaniem leadów.
Działania marketingowe najczęściej opierają się na komunikacji z użytkownikami poprzez influencera często nazywanego internetowym liderem opinii na instagramie lub innym portalu mediów społecznościowych, który w zależności od strategii i celów marketingowych stawianych przez firmę, zachęcony darmowymi próbkami produktu, benefitami lub wynagrodzeniem pieniężnym staje się ambasadorem danej marki lub firmy.
Ile kosztuje współpraca z influencerem?
Nie ma na to uniwersalnej odpowiedzi. Ze względu na wzrost popularności influencer marketingu, rosną też stawki za pracę influencerów. Jednak na ostateczną cenę wpływają takie czynniki jak:
- Marka - wszystko zależy od branży, rodzaju usługi lub marki, którą influencerzy będą promować.
- Zasięgi influencerów- im większe tym wyższa cena.
- Formy działań - może być to m.in.: reklama produktów na zdjęciach, w treści; unboxing na YouTubie; przeprowadzenie konkursu dla odbiorców czy użyczenie swojego wizerunku marce.
- Źródło dotarcia do ludzi - popularne kanały używane przez młode pokolenia to Instagram, Youtube, Facebook oraz TikTok.
Najbardziej wpływowi influencerzy polskiego internetu
W 2023 roku platforma zrzeszająca społeczność młodych gwiazd Internetu - DDOB ogłosiła ranking najbardziej wpływowych influencerów w Polsce. Pod uwagę brano m.in.: liczbę followersów, polubień, komentarzy, udostępnień czy wpływy na kształtowanie trendów oraz decyzji zakupowych użytkowników obserwujących daną osobę.
Zobacz, kto znalazł się na szczycie listy:
- Robert Lewandowski
- Karolina Derpieńska
- Anna Maria Sieklucka
- Anna Lewandowska
- Wojtek Szczęsny
- Veronica Bielik
- Kamila Smogulecka
- Karol Wiśniewski
- Weronika Sowa
- Mateusz Trąbka
Korzystanie ze współpracy internetowych liderów opinii coraz częściej zyskuje większe zaangażowanie i kosztuje znacznie mniej niż prowadzenie płatnych kampanii reklamowych. Otwiera również wiele możliwości i jest świetnym wsparciem oraz źródłem informacji dla różnych działów jak np. PR, SEO, a przede wszystkim Social Media.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Jak uruchomić kampanię na Facebooku - krok po kroku
Media społecznościowe z miesiąca na miesiąc stają się coraz chętniej wybieranym kanałem promocji i sposobem dotarcia do nowych Klientów dla wielu firmy i...
Przeczytaj artykuł >>