Spis treści:

Co będzie popularne w mediach społecznościowych?

Zastanawiasz się jak przykuć uwagę odbiorców w mediach społecznościowych w tym roku? Poznaj najważniejsze trendy w świecie mediów społecznościowych w 2023!

Krótkie formy wideo

W nadchodzących miesiącach warto postawić na rozwój krótkich form wideo. Badania przeprowadzone przez DataReportal pokazują wyraźnie, że użytkownicy coraz więcej czasu spędzają w social mediach, ale mniej poświęcają go na przeglądanie zwykłych postów. Reels, instagram stories czy shorts to formaty, które zdecydowanie przykują uwagę użytkownika różnych platform społecznościowych.

infografika krótkich form wideo
Reels, Stories, Shorts to formaty, które zdecydowanie przykują uwagę

Influencer marketing

To jedna z form marketingu, w której główną rolę odgrywa współpraca z influencerami - osobami prowadzącymi np. kanały społecznościowe o różnej tematyce w mediach społecznościowych, które przez followersów są uważane za wiarygodne i rzetelne w internecie. Ich autorytet może pomóc w osiągnięciu różnych celów, nie tylko związanych z generowaniem leadów. Zastosowanie influencer marketingu jest zatem doskonałym sposobem do zwiększania zasięgów i budowania świadomości marki. Należy jednak pamiętać o tym, aby wybrany przez nas internetowy idol był związany z branżą, w której działamy.

Więcej o tematyce influencer marketingu dowiesz się z naszego słowniczka 👉🏻 https://ks.pl/slownik/influencer-kim-jest

infografika influencer marketingu
Autorytet infuencerów może pomóc marketingowcom w osiągnięciu różnych celów, nie tylko związanych z generowaniem leadów.

Social Commerce

Są to działania jakie serwisy społecznościowe wykonują, aby zwrócić uwagę użytkowników i które wpływają na zwiększenie zysku w sprzedaży internetowej. Należą do nich m.in.:

  • kreowanie pozytywnego wizerunku firmy;
  • udzielanie informacji na temat oferowanych produktów;
  • skracanie ścieżki zakupowej poprzez sklep na facebooku i instagramie;
  • tworzenie wartościowego contentu.

Przeglądając media społecznościowe wielu użytkowników decyduje się na zakup produktów. Jest zatem obiecujący sposób na zwiększenie sprzedaży i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. W końcu ponad miliard osób loguje się codziennie na Facebooku.

infografika social commerce
Social commerce, czyli prowadzenie transakcji sprzedaży i kupna za pośrednictwem platform społecznościowych

BeReal

Ten trend w mediach społecznościowych zdobył popularność w ciągu ostatnich miesięcy 2022 roku. Idea oparta jest na robieniu i udostępnianiu naturalnych, nie poddanych edycji zdjęć o określonej godzinie wybranym znajomym. Ta aplikacja to fajna odskocznia dla młodego pokolenia od codziennych zdjęć z instagrama czy innej platformy przepełnionych sztucznością.

Chcesz założyć konto na tej aplikacji? Dowiedz się więcej o komunikacji na niej 👉🏻 https://ks.pl/blog/bereal-social-media-3-razy-bez

infografika z BeReal
Głównym założeniem aplikacji jest pokazanie naturalnego życia, czyli zrobienie zdjęcia tu i teraz

Linkedin

Kolejnym trendem jest rozwijający się w ostatnich latach charakter biznesowy portalu Linkedin. To nie jest zwykła platforma dla szukających pracy. Coraz więcej osób publikuje tutaj swoje spostrzeżenia i uwagi na temat dowolnej branży, a także szuka firm na rynku, z którymi pragną współpracować na wielu płaszczyznach biznesowych. Na Linkedin jest ponad 830 milionów zarejestrowanych użytkowników, a dużą część z nich stanowi kadra zarządzająca wyższego szczebla, których zadaniem jest m.in. generowanie nowych leadów i utrzymanie dotychczasowych klientów.

infografika z Linkedin
Linkedin to jest jest już tylko platforma dla szukających pracy

Podsumowanie

Trendy w social mediach stale się zmieniają. W tym świecie to przede wszystkim ciągłe podążanie za nowościami i opracowywanie na nich swojej strategii komunikacyjnej. Warto zatem weryfikować nowe pomysły i przygotować angażujący content na 2023 rok.