Spis treści

Jak znaleźć statystyki na wizytówce Google?

Zacząć muszę od tego, że jakiś rok temu administratorzy Google Moja Firma (czy obecnie Google Business Profile) zrobili nam małego psikusa i przenieśli zarządzanie wizytówką do innych usług Google, jak wyszukiwarka czy Mapy Google. Teraz już sprawniej poruszamy się po nowym widoku, ale na początku właściciele firm przeżyli prawdziwą batalię w poszukiwaniu najprostszych opcji, których niekiedy w ogóle nie było. 🤭 Jedną z nich były statystyki, które standardowo można było znaleźć na stronie głównej panelu administracyjnego w zakładce „statystyki”.

Gdzie są w nowym panelu?

Bez względu na to czy edytujesz dane w wyszukiwarce na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym, wyniki wizytówki znajdziesz w tym samym miejscu — pod logo lub w zakładce „skuteczność”. Pamiętaj, aby wejść w panel z konta Google, na którym zarządzasz wizytówką bądź wizytówkami.

Skuteczność Profilu Google Moja Firma Aby znaleźć statystyki profilu, w wyszukiwarce wpisz nazwę swojej firmy, a następnie kliknij „Liczba interakcji z klientem” lub „Skuteczność” w panelu, który się pojawi nad wynikami.

Możesz także sprawdzić je z poziomu aplikacji Map Google. W tym celu wejdź w aplikację i kliknij „firmy” lub wejdź w „liczbę interakcji” widniejącymi zaraz pod podstawowymi danymi firmy.

Sprawdzanie statystyk z poziomu aplikacji Map Google Statystyki znajdziesz też, klikając „Liczba interakcji z klientem” w aplikacji Google Maps.

A więc mamy przynajmniej 4 różne miejsca, w których znajdziesz statystyki Google Maps. Poszukaj ich, a następnie przejdź do kolejnej części artykułu!

Oś czasu statystyk wizytówki Google Maps

Zanim przejdziemy do analizy poszczególnych danych, musisz poznać jedną magiczną funkcję. Jest to podział czasu, znajdujący się na samej górze wszystkich statystyk. Możesz w nim zaznaczyć okres maksymalnie 6 miesięcy. Wybrany przedział czasowy będzie dotyczył wszystkich statystyk, które będziesz przeglądał.

Przedział czasu statystyk Możesz sprawdzić statystyki swojej wizytówki z maksymalnie ostatnich 6 miesięcy.

Co ważne, statystyki nie odświeżają się w czasie rzeczywistym. Na ich pojawienie się w panelu z reguły trzeba poczekać parę dni. Najdłużej czeka się na ilość wyznaczenia trasy dojazdu.

Co ciekawe, Google udostępnia dłuższe okresy statystyk i można je uzyskać, m.in. stosując zewnętrzne narzędzia, jak nasze do zarządzania wieloma lokalizacjami w Google — Easy Local. Otrzymujemy wtedy statystyki do 18 miesięcy wstecz.

Statystyki z Easy Local Widok statystyk profilu w narzędziu Easy Local.

Jakie statystyki daje platforma Google Moja Firma?

Statystyki dotyczące profili w Mapach Google to naprawdę przydatna funkcja, która może Ci dostarczyć niesamowitej wiedzy odnośnie branży i Klientów. Możesz w nich znaleźć liczbę wyświetleń wraz z całą listą fraz kluczowych oraz informacje o konkretnych interakcjach, jak również skuteczności menu czy produktów. Opis wszystkiego znajdziesz poniżej.

Liczba i rodzaje interakcji na Twojej wizytówce

Na profilu Google Moja Firma znajdziemy 4 podstawowe interakcje:

  • rozmowy telefoniczne zainicjowane przy użyciu wizytówki,
  • informację, ile razy użytkownicy wyznaczyli trasę dojazdu,
  • liczbę przejść na stronę internetową,
  • wiadomości wysłane do firmy przez użytkowników z wizytówki.

Oczywiście dostępność danego rodzaju interakcji zależy od tego, czy w panelu administracyjnym uzupełniłeś odpowiednie dane lub czy włączyłeś czat.

Wykres Liczby interakcji na profilu Google Moja Firma Na wykresie sprawdzisz, jak często użytkownicy Internetu wchodzili w interakcję z Twoim profilem.

Jak widzisz na powyższym screenie, statystyki podane są w postaci wykresu. W widoku głównym wszystkie interakcje są zsumowane. Po kliknięciu w każdy rodzaj interakcji otrzymasz wykres obejmujący tylko tą jedną, wybraną.

E-book

Popraw widoczność swojej firmy w Mapach Google

Prowadzisz lokalną działalność? Koniecznie pobierz darmowy e-book, w którym pokażemy Ci, jak optymalizować wizytówkę Google, aby zdobyć nowych klientów.

Pobierz e-booka

Wybierając tylko jeden miesiąc, otrzymasz rozłożone interakcje na dni. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić np. trendy w poszczególne dni tygodnia czy okresy w miesiącu.

Liczba interakcji na wizytówce Google w poszczególne dni września Zmieniając okres na jeden miesiąc, na wykresie pojawią się statystyki dzienne Twojego profilu.

Liczba wyświetleń w Mapach Google i w wynikach wyszukiwania

Scrollując panel statystyk, napotkasz wykres kołowy obrazujący liczbę wyświetleń. Widok rozdzielony jest na urządzenia mobilne i komputery oraz Wyszukiwarkę Google i Mapy Google. Liczba wyświetleń dotyczy wybranego na samej górze okresu.

Wykres wyświetleń wizytówki w Google Maps i wyszukiwarce Google Na tym wykresie sprawdzisz, jak często Twój profil wyświetlał się w wyszukiwarce i Mapach Google na urządzeniach mobilnych i komputerach.

Frazy kluczowe, po wpisaniu których wyświetliła się Twoja wizytówka

Hasła, po wpisaniu których wyświetliła się Twoja wizytówka w wynikach wyszukiwania Google lub Mapach Google, to jedne z najciekawszych statystyk. Dzięki nim możesz sprawdzić wyszukiwania bezpośrednie Twojej firmy, czyli to, w jaki sposób ktoś szuka nazwy firmy. Dodatkowo otrzymasz całą listę fraz kluczowych powiązanych z usługami i produktami, które oferujesz.

Lista fraz kluczowych, po wpisaniu których wyświetliła się wizytówka Lista słów kluczowych, po wpisaniu których wyświetliła się wizytówka.

Każda z fraz po prawej stronie ma podaną liczbę wyświetleń się profilu po wpisaniu tej konkretnej frazy.

Jak dobrze działa Twój czat?

W ostatnim czasie Google dodało do statystyk interakcji dodatkowe dane, dzięki którym dowiadujemy się więcej na temat samych wiadomości. Otrzymasz w nich informację na temat odsetka wiadomości, na które odpowiedziałeś w danym miesiącu, jak również jaki był średni czas odpowiedzi.

Rozbudowane statystyki wiadomości Dzięki tym statystykom sprawdzisz, na jaki odsetek wiadomości od klientów odpowiedziałeś i jaki jest Twój średni czas odpowiedzi.

Czy ktoś przegląda Twoje produkty?

Stosunkowo nowe są także statystyki produktów. Możesz w nich zobaczyć, ile razy użytkownicy wyświetlili produkty oraz który z nich jest najpopularniejszy.

Statystyki dotyczące produktów Chcesz sprawdzić, jak często wyświetlają się Twoje produkty na wizytówce? Skorzystaj ze statystyk profilu.

Rezerwacje i przegląd menu — dodatkowe statystyki dotyczące hoteli i restauracji

Dla właścicieli restauracji i hoteli przygotowano coś specjalnego, ponieważ użytkownicy Map Google i wyszukiwarki mogą dodatkowo zarezerwować nocleg oraz sprawdzić menu. Oczywiście dane o liczbie tych interakcji pojawią się w głównym wykresie statystyk.

BONUS!

Google wyświetla użytkownikom informację, w jakich godzinach Twoją firmę odwiedza najwięcej osób.

Popularne godziny Dzięki statystykom dowiedz się, w jakich godzinach Twoją lokalizację odwiedza najwięcej klientów.

Wyświetlenia zdjęć — czy mogę to gdzieś sprawdzić?

Niestety nie. Do pewnego czasu przy każdym zdjęciu wyświetlała się informacja o liczbie wyświetleń. Wraz z pojawieniem się nowego panelu, ta informacja już się nie wyświetla. Możesz sprawdzić tylko, kiedy dane zdjęcie zostało dodane. Podobniej jest z liczbą wyświetleń postów.

Przykładowe statystyki profilu Google Moja Firma

Liczba wyznaczeń tras dojazdu do serwisu komputerowego. Liczba wyznaczeń tras dojazdu do serwisu komputerowego.

Liczba wyświetleń wizytówki autoryzowanego dealera samochodów. Liczba wyświetleń wizytówki autoryzowanego dealera samochodów.

LLiczba rezerwacji w hotelu dla pracowników w lipcu Liczba rezerwacji w hotelu dla pracowników w lipcu.

Jak poprawić skuteczność wizytówki — czyli, co zrobić, żeby wyświetleń i interakcji było więcej?

Muszę tutaj zaznaczyć, że masz wpływ na to, jakie efekty daje Twoja wizytówka i jak często wyświetla się w Mapach Google i wyszukiwarce. Wszystko zależy od tego, która z kolei wyświetli się po wpisaniu wartościowych fraz kluczowych (najlepiej sprawdzaj to w trybie incognito). Co możesz zrobić, aby je poprawić?

  • Sprawdź poziom uzupełnienia w prawym górnym rogu panelu administracyjnego (kolorowe koło) i dodaj brakujące elementy.
  • Przeanalizuj, co wyświetla się na profilach konkurencji i dodaj te elementy do swojego, oczywiście, jeśli jest to zgodne z rzeczywistością.
  • Dokonaj optymalizacji profilu: uzupełnij dane, dodaj posty, zdjęcia i zacznij zbierać opinie w Google.
  • Sprawdź, czy dane na Twojej stronie m.in. na temat lokalizacji i nawigacji są spójne z wizytówką.
  • Dołącz do grupy Top 1 w Mapach na Facebooku i czerp ze skarbnicy wiedzy o pozycjonowaniu wizytówki!