Rodzaje fraz kluczowych
Frazy kluczowe możemy podzielić na wiele typów:
- Ogólne słowa kluczowe - Ogólne frazy składają się najczęściej z 1 lub dwóch słów (np. "zegarek", "złoty zegarek").
- Brandowe słowa kluczowe - Są to słowa wpisywane do wyszukiwarki, gdy nie znamy dokładnego adresu strony danej firmy (jest to zazwyczaj nazwa firmy lub część adresu witryny, np. "Rolex").
- Frazy typu Long Tail - Są to frazy bardziej nastawione na precyzyjne określenie intencji użytkowników internetu lub potencjalnych klientów. Frazy Long Tail (z tzw. długiego ogona), składają się z więcej niż 2 słów (np. "wygodne eleganckie zegarki męskie"). Mogą to być również całe zdania składające się na opis.
- Frazy wspierające kampanie reklamowe - Wykorzystywane są na portalach społecznościowych i są poprzedzone hashtagiem # (np. #tokyo2020 )
- Frazy kluczowe opisujące problemy klientów - Gdy chcemy znaleźć rozwiązanie problemu lub uzyskać opinię o produkcie czy usłudze (np. "Rolex opinie", "wadliwe buty Nike ")
- Branżowe słowa kluczowe - Hasła, które dotyczą danej tematyki (np. "branża sportowa")
- Frazy lokalne - Zawierają w sobie nazwę miejscowości (np. "Dentysta Kraków")
- Słowa kluczowe zawierające dane osobowe - gdy szukamy informacji na temat określonego specjalisty lub znanych osób (np. "Robert Kubica")
Słowo kluczowe w pozycjonowaniu stron
Wysokie pozycje może zagwarantować nam właściwy dobór słów kluczowych oraz optymalizacja witryny tak, aby na wybrane frazy nasza strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Zastosowanie odpowiednich fraz ma istotne znaczenie dla osób zajmujących się pozycjonowaniem.
Odpowiedni dobór słów kluczowych poprzedzony jest zawsze wnikliwą ich analizą za pomocą określonych narzędzi, oraz zależny jest od różnych elementów np. od: oferty, celów marketingowych, aktualnej pozycji strony i wielu innych. Nie bez znaczenia jest tutaj również popularność wyszukiwania fraz oraz odpowiednio zastosowane ich zagęszczenie w procesie optymalizacji.
Do analizy słów kluczowych i łączenia ich w grupy, jak również do określenia miesięcznego wolumenu powiązanych fraz idealnie nadaje się narzędzie Surfer SEO. Dodatkowo narzędzie to pomoże w audycie treści, optymalizacji treści pod grupy fraz oraz w analizie wyników SERP.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Google Ads dopasowanie słów kluczowych
Google Ads nieustannie się zmienia, co jakiś czas pojawiają się nowe aktualizacje, ulepszenia panelu czy automatyzacje. A wszystko po to, aby ułatwić użytkownikowi...
Przeczytaj artykuł >>Słowa kluczowe na YouTube - zadbaj o większą ilość wyświetleń filmów
Przez wiele lat kanały na YouTube były jedynie dodatkiem dla firm działających w Internecie. Jednak już od dłuższego czasu można zauważyć trend, w którym...
Przeczytaj artykuł >>Jak dobrać słowa kluczowe do SEO i Adwords
Wyselekcjonowanie właściwych fraz to pierwszy i zarazem kluczowy krok mający decydujące znaczenie dla efektywności kampanii. Późniejsze działania bazują na...
Przeczytaj artykuł >>