Co to jest fraza - Definicja

Fraza, a dokładnie "fraza kluczowa" (ang. keyphrase) - to zwrot lub zestawienie słów, na jakie pozycjonowana jest dana strona internetowa. Użytkownik wpisuje frazę lub jakieś zapytanie w dowolnej wyszukiwarce internetowej (Google, Bing, Yahoo, Yandex) w celu znalezienia konkretnych informacji, produktów lub usług. Często, w internecie, zamiennie stosuje się wyrażenie "słowo kluczowe" (ang. keyword).

Co to jest fraza?

Rodzaje fraz kluczowych

Frazy kluczowe możemy podzielić na wiele typów:

  • Ogólne słowa kluczowe - Ogólne frazy składają się najczęściej z 1 lub dwóch słów (np. "zegarek", "złoty zegarek").
  • Brandowe słowa kluczowe - Są to słowa wpisywane do wyszukiwarki, gdy nie znamy dokładnego adresu strony danej firmy (jest to zazwyczaj nazwa firmy lub część adresu witryny, np. "Rolex").
  • Frazy typu Long Tail - Są to frazy bardziej nastawione na precyzyjne określenie intencji użytkowników internetu lub potencjalnych klientów. Frazy Long Tail (z tzw. długiego ogona), składają się z więcej niż 2 słów (np. "wygodne eleganckie zegarki męskie"). Mogą to być również całe zdania składające się na opis.
  • Frazy wspierające kampanie reklamowe - Wykorzystywane są na portalach społecznościowych i są poprzedzone hashtagiem # (np. #tokyo2020 )
  • Frazy kluczowe opisujące problemy klientów - Gdy chcemy znaleźć rozwiązanie problemu lub uzyskać opinię o produkcie czy usłudze (np. "Rolex opinie", "wadliwe buty Nike ")
  • Branżowe słowa kluczowe - Hasła, które dotyczą danej tematyki (np. "branża sportowa")
  • Frazy lokalne - Zawierają w sobie nazwę miejscowości (np. "Dentysta Kraków")
  • Słowa kluczowe zawierające dane osobowe - gdy szukamy informacji na temat określonego specjalisty lub znanych osób (np. "Robert Kubica")

Słowo kluczowe w pozycjonowaniu stron

Wysokie pozycje może zagwarantować nam właściwy dobór słów kluczowych oraz optymalizacja witryny tak, aby na wybrane frazy nasza strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Zastosowanie odpowiednich fraz ma istotne znaczenie dla osób zajmujących się pozycjonowaniem.

Odpowiedni dobór słów kluczowych poprzedzony jest zawsze wnikliwą ich analizą za pomocą określonych narzędzi, oraz zależny jest od różnych elementów np. od: oferty, celów marketingowych, aktualnej pozycji strony i wielu innych. Nie bez znaczenia jest tutaj również popularność wyszukiwania fraz oraz odpowiednio zastosowane ich zagęszczenie w procesie optymalizacji.

Do analizy słów kluczowych i łączenia ich w grupy, jak również do określenia miesięcznego wolumenu powiązanych fraz idealnie nadaje się narzędzie Surfer SEO. Dodatkowo narzędzie to pomoże w audycie treści, optymalizacji treści pod grupy fraz oraz w analizie wyników SERP.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 13:32:55

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.6/5), głosów: 14
Ocena strony:
SEO Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top