Wymagania techniczne związane z uruchomieniem kampanii
Poprawne uruchomienie kampanii wymaga założenia i odpowiedniej konfiguracji kont Google Merchant Center, Google Ads oraz Google Analytics. Konieczne jest posiadanie certyfikatu SSL, bez którego kampania nie może zostać uruchomiona, a strona internetowa sklepu powinna być odpowiednio przygotowana i przyjazna dla użytkownika. Reklamy Google Zakupy opierają się na pliku produktowym tzw. feedzie, który jest odpowiednio skonfigurowanym tekstowym plikiem danych.
Gdzie wyświetlają się reklamy zakupowe Google Ads?
Reklamy Google Shopping wyświetlają się:
- nad tradycyjnymi reklamami tekstowymi oraz wynikami z płatnych reklam,
- w karcie Zakupy Google,
- w karcie Grafika Google,
- w sieci reklamowej Google (w tym YouTube, Gmail i Google Discover),
- w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania Google.
Rodzaje kampanii Google Shopping
Rodzaje kampanii:
- standardowa kampania produktowa - reklamy pojawią się wyłącznie w wyszukiwarce Google,
- inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping) - połączenie standardowej kampanii zakupowej z remarketingiem dynamicznym.
Korzyści płynące z reklam w Zakupach Google
Korzyści płynące z wykorzystania promocji asortymentu sklepu internetowego w kampaniach zakupowych:
- wysoki współczynnik konwersji (transakcje),
- produkty widoczne bezpośrednio w Google,
- stosunkowo niski koszt pozyskania klienta,
- reklama sklepu internetowego.
Ostatnia modyfikacja: 2021-09-16 11:12:27
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!