Atrybuty rel=”prev” i rel=”next w paginacji
Atrybuty rel=”prev” i rel”next” wykorzystywane na stronach paginacji wskazują robotom poprzednią i następną stronę, pozwalając lepiej zrozumieć strukturę naszej strony. Z informacji potwierdzonych w 2019 roku algorytmy Google nie wspierają już wykorzystywania tych parametrów. Spowodowane jest to tym, że algorytmy doskonale rozpoznają kolejne podstrony w paginacji.
Canonical - Link Kanoniczny w Paginacji
W związku ze stronicowaniem bardzo często dochodzi do duplikacji treści na stronie, która może powodować kanibalizację. Strony paginacji mogą posiadać taką samą treść, wyświetlane mogą być na nich te same produkty. Dodatkowo najczęstszym problemem w paginacji jest duplikacja meta tagów. Rozwiązaniem takiego problemy jest ustawienie linku kanonicznego na pierwszą stronę kategorii lub stronę zbiorczą. Atrybut rel=”canonical” kierujący na 1 stronę stosujemy wyłącznie wtedy kiedy faktycznie występuje duplikacja treści. Jeśli na kolejnych podstronach nie ma tego samego fragmentu tekstu i występują inne produkty, canonical powinien wskazywać na daną stronę w paginacji.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Kanibalizacja słów kluczowych a pozycjonowanie
Czym jest kanibalizacja słów kluczowych i jak sobie z nią radzić? Ten wpis przybliży Ci zagadnienie, które może być jedną z przyczyn osiągania słabych...
Przeczytaj artykuł >>SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Duplicate content czym jest i jak go uniknąć
Z punktu widzenia Google zapisywanie kopii - indeksowanie tych samych treści kilkaset, kilkadziesiąt czy nawet kilka razy jest nieoptymalne. Trudno znaleźć powieloną...
Przeczytaj artykuł >>