Dlaczego akurat te kanały?

Kampanie płatne to jeden z elementów marketingu kojarzonych z szybkimi efektami, zależnymi od wysokości budżetu jakim je zasilimy. Nie da się ukryć, że środki finansowe są istotne, jednak jeśli inne czynniki wpływające na skuteczność kampanii są zaniedbywane, nasze reklamy mogą, mimo wysokich budżetów dziennych, być nieskuteczne i generować straty.

Na przestrzeni ostatnich lat platformy oferujące kampanie płatne przeszły wiele transformacji i stale zauważalne są zmiany, zarówno stricte na ścieżce konfiguracji jak i w zakresie czynników wpływających na skuteczność reklam.

Audytując konta i rozmawiając z właścicielami firm, którzy przed podjęciem decyzji o zleceniu prowadzenia kampanii ekspertom, samodzielnie próbowali pozyskać pierwszych klientów poprzez te dwa kanały, możemy wskazać wiele elementów, które ze względu na brak odpowiedniej wiedzy i doświadczenia były zaniedbywane lub konfigurowane w niepoprawny sposób.

Przygotowaliśmy listę najczęściej powielanych błędów wraz z wskazówkami jak ich uniknąć. Oto one!

Spis treści:

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Google Ads:

1. Brak prawidłowo skonfigurowanej analityki.

Rozpoczynając jakiekolwiek działania marketingowe, kluczowe znaczenie ma właściwie wdrożona analityka. Jest to nie tylko element bez którego trudno będzie zweryfikować jakość i skuteczność prowadzonych działań.
W przypadku Google Ads dużą rolę odgrywa skonfigurowanie Google Analytics, który przekazuje informacje m.in. o konwersjach do panelu Ads. Tym samym dostarcza informacji usprawniających etap uczenia kampanii, pozwalających optymalizować kampanie, by zwiększać ich efektywność.

TIP: Zadbaj o wdrożenie Google Analytics i skonfigurowanie ważnych dla Ciebie i Twojego biznesu konwersji. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i jest to dla Ciebie trudne, zleć przygotowanie analityki freelancerowi lub agencji marketingowej. Jest to jednorazowa inwestycja, która będzie procentować w przyszłości, a Ty będziesz mieć wiedzę i narzędzia do bardziej obiektywnego oceniania efektów i wyników różnych działań marketingowych. Dostarczenie kampaniom informacji o dokonywanych konwersjach wpłynie też pozytywnie na dalszą optymalizację i poprawy efektów kampanii.

2. Problemy techniczne ze stroną.

Nawet najlepiej skonfigurowana kampania może nie osiągać zadowalających efektów, kiedy witryna internetowa nie jest odpowiednio przygotowana lub występują na niej problemy techniczne. Kierując użytkowników nieznających naszej firmy na stronę, warto też pamiętać o uwzględnieniu cennych dla użytkowników informacji w przystępny sposób. Aktualnie użytkownicy zdecydowanie częściej odwiedzają witryny za pomocą telefonów. Warto więc być świadomym w jaki sposób nasza platforma online wyświetla się zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na desktopie. Liczne błędy techniczne występujące na stronie mogą skutecznie zniechęcić użytkownika do dokonania konwersji. Mimo konkurencyjnej oferty, obawy związane z błędami przeważą i użytkownicy opuszczą Twoją witrynę internetową bez dokonania konwersji.

TIP: Zanim uruchomisz kampanię przyjrzyj się uważnie swojej stronie www. Zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej, która w wielu przypadkach jest chętniej odwiedzana przez użytkowników. Sprawdź, czy ścieżka zakupowa w obu przypadkach jest przystępna i nie występują na niej problemy. Spróbuj uzupełnić formularz kontaktowy, sprawdź czy adres e-mailowy i numer kontaktowy są klikalne oraz prawidłowe.
Przyjrzyj się witrynom konkurencyjnych firm, sprawdź co przyciąga na nich Twoją uwagę i jakie elementy są wspólne. Jeśli znajdziesz takie, które zawarte są na kilku konkurencyjnych stronach, zastanów się czy na Twojej również nie powinny się znaleźć. Oceń, czy czas ładowania strony www nie odbiega od witryn konkurencyjnych, czy w ramach witryny nie występują błędy, np 404.

3. Brak środków na karcie podpiętej do konta lub niewystarczająca kwota na pokrycie miesięcznych wydatków na reklamę.

Podczas konfiguracji kampanii określamy dzienny budżet, który jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę. Niezwykle ważne jest, aby na koncie reklamowym zawsze były wystarczające środki przeznaczone na dystrybucję reklam. Minimalna ilość to tygodniowe zapotrzebowanie liczone na podstawie budżetów dziennych aktywnych kampanii. Należy pilnować, aby nie schodzić poniżej tego pułapu.
Co się dzieje, kiedy na koncie nie ma wystarczających funduszy do dyspozycji?? Proces uczenia się reklam zostanie zaburzony i nie będą się prawidłowo optymalizować. Powielające się problemy z zasilaniem konta skutkują brakiem stabilizacji wyświetlania się kampanii, a nawet ograniczeniem ich emisji w momencie, kiedy te środki będą już zabezpieczone.

TIP: Podsumuj budżet dzienny wszystkich kampanii i policz ile wydadzą w skali dwóch tygodni oraz miesiąca. Postaraj się zabezpieczyć na karcie, która podpięta jest do konta Google Ads, taką kwotę, która wystarczy na pokrycie miesięcznego budżetu. Pzelicz, kiedy środki na koncie mogą spaść poniżej tygodniowego zapotrzebowania kampanii i ustaw przypomnienie w kalendarzu, aby odpowiednio wcześnie zabezpieczyć kwotę na koncie niezbędną do kontynuacji kampanii.

4. Zbyt ogólne słowa kluczowe w nieodpowiednim typie dopasowania

Odpowiednio dobrane słowo kluczowe w kampanii Google Ads powinno generować wysokiej jakości odsłony witryny. Wyznacznikiem jakości ruchu może być nie tylko ilość dokonywanych konwersji, ale również czas przebywania na stronie, ilość odwiedzanych stron na sesję, czy poziom współczynnika odrzuceń. Jednym z parametrów ustawianych w kampaniach, który ma bardzo duży wpływ na jakość ruchu, są słowa kluczowe oraz ich dopasowanie w kampanii.
Dopasowanie słów kluczowych w Google Ads może w dużym stopniu determinować efekty lub ich brak.
Wyróżniamy 3typy dopasowania słów kluczowych: dopasowanie przybliżone, dopasowanie ścisłe, dopasowanie do wyrażenia.
Każdy z nich ma inną charakterystykę i sposób wpływania na wyświetlanie kampanii, w efekcie czego to samo słowo kluczowe może generować skrajnie różne efekty. Kampania z zastosowaniem słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym może generować niskiej jakości, niesprzedażowy ruch, tym samym przepalając budżet.

TIP: Zanim wybierzesz typ dopasowań słów kluczowych upewnij się, że znasz różnice pomiędzy poszczególnymi typami i skutki jakie zdeterminuje wybór dopasowania dla poszczególnych kampanii.
Przeanalizuj dokładnie jakie słowa kluczowe wykorzystujesz w swoich kampaniach.
Zastanów się, czy nie są one zbyt ogólne, czy nie generują wejść osób niekoniecznie zainteresowanych ofertą, a szeroko pojętym zagadnieniem, przykładowo. “kwiaty” w odniesieniu do poczty kwiatowej. Sprawdź, czy słowa kluczowe w grupie reklam są ściśle powiązane z kategorią i ofertą, do której kierujesz w dalszym etapie użytkowników. Pamiętaj, żeby rozdzielać kampanie według kategorii i tematu, aby jak najprecyzyjniej dobrać treści reklam do konkretnych fraz. Nie zrażaj się, jeśli słowa z największym potencjałem sprzedażowym charakteryzuje niski wolumen wyszukiwań mimo iż nie jest to niszowa branża. Zastanów się, czy istnieje inny kanał na dotarcie do użytkowników, którzy będą zainteresowani ofertą.

5. Nieodpowiednie dopasowanie strony docelowej do reklamy.

Landing page to strona lądowania, miejsce, do którego kierujemy użytkownika za pośrednictwem reklamy. To bardzo ważny element powodzenia kampanii. Dlaczego? Za pomocą reklamy składamy użytkownikowi pewnego rodzaju obietnicę, której rozwinięcie powinno znaleźć się właśnie na landing page’u. Co się dzieje w momencie kiedy strona, do której reklama przekierowuje użytkowników nie jest odpowiednio dopasowana do oferty? Odbiorca nie znajdując w ciągu kilkunastu sekund pożądanej informacji traci zainteresowanie i opuszcza witrynę. Co więcej, tego typu reklamy mogą negatywnie wpłynąć na odbiór Twojej firmy.

TIP: Zastanów się jakiego typu informację będą najatrakcyjniejsze dla potencjalnego odbiorcy Twojej reklamy, co ona sugeruje i jakiego typu informacje powinien znaleźć odbiorca po przejściu na stronę www. Dobieraj strony lądowania w taki sposób, aby użytkownik otrzymywał zawartość, której szuka i oczekuje. Sprawdź, do jakiej zawartości kieruje konkurencja po konkretnych frazach, zobacz jakie elementy zawiera landing, co może przyciągać uwagę użytkownika. Oczywiście nie ma pewności, że konkurencja robi wszystko dobrze, nie należy też powielać ich schematów czy kopiować ich metodologii. Warto jednak zrobić badanie rynku i mieć świadomość z kim konkurujemy, w końcu bardzo rzadko użytkownik kończy swoje poszukiwania w Google na pierwszej odwiedzonej stronie.
Monitoruj również współczynnik odrzuceń za pomocą Google Analytics i choć na ten parametr może mieć wpływ wiele elementów pokaże Ci on obraz zachowań użytkowników odwiedzających Twoją witrynę.

6. Brak wykluczeń słów kluczowych w kampaniach.

Prowadząc kampanie za pośrednictwem platformy Google Ads warto regularnie analizować słowa, na które wyświetlają się Twoje kampanie i na tej podstawie tworzyć listy wykluczających fraz, co zwiększy efektywność i precyzję wyświetlania reklam.
Kiedy reklamy już działają, warto regularnie weryfikować słowa kluczowe, na które się wyświetlają. W zależności od zastosowanego typu dopasowań słów kluczowych w kampanii, Twoje reklamy mogą wyświetlać się na frazy o różnym stopniu powiązania z frazami kluczowymi.
Frazy wykluczające to nic innego jak słowa, na które nie chcemy wyświetlać naszych reklam, mimo iż Google może wiązać je z naszą ofertą, ale jednak mogą wprowadzić klienta w błąd i przedstawić mu wyniki niezgodne z jego oczekiwaniami.

Dla zobrazowania sytuacji posłużmy się przykładem: oferując odpłatne usługi transportu karetkę chcemy, aby nasza reklama wyświetlała się na frazę “prywatny transport karetką”. Wykluczamy natomiast słowa, które mogą sugerować zupełnie inną intencję użytkownika, jak na przykład: “za darmo”, “nfz”, “szpitalną”.

TIP:
Stwórz listę, która zawierać będzie słowa zmieniające kontekst frazy, a co za tym idzie intencję użytkownika. Dodając listę fraz wykluczających możesz sprecyzować swoją kampanię i lepiej wykorzystać swoje środki na reklamę. Jeśli świadczysz usługi lokalnie lub na ograniczonym terenie, ważne będzie też wykluczenie fraz z dopiskiem lokalizacji spoza obszaru obsługiwanego.

7. Nietestowanie wariantów reklam.

Zamykanie się na testy zwykle kończy się mniejszą ilością konwersji lub wyższym kosztem jej uzyskania. Testowanie różnych wariantów reklam jest bardzo ważnym elementem wpływającym na powodzenie kampanii. Nie zawsze bowiem, coś co nam wydaje się dobre, będzie w ten sam sposób przez algorytmy i odbiorców.
Tworząc teksty reklamowe nie zapominaj o swojej grupie docelowej. Postaw sobie pytanie: Dlaczego ktoś powinien to ode mnie kupić? Do czego jest mu to potrzebne? Z jakimi emocjami może się wiązać zakup oferowanego przeze mnie produktu/usługi? W wyniku jakiej sytuacji powstała ta potrzeba?Dlaczego to jest tak ważne?
Czasami zapominamy, że nasze reklamy mają trafić do odbiorcy a, nie do nas. To czy nam się podobają czy też nie powinno zejść na dalszy plan.

TIP: Przygotuj od 5 do 15 wersji nagłówków i 4 teksty reklam. Postaraj się, aby się od siebie różniły. Testuj je i wyciągaj wnioski. Nieskuteczne teksty usuwaj, a na ich miejsce dodawaj kolejne wersje.
Google przetestuje treści w różnej konfiguracji nagłówków z tekstami reklam i dobierze najlepiej konwertujące.
Zastosuj podobne podejście również w przypadku innych elementów kampanii. Nawet jeśli graficznie reklama niekoniecznie Ci się podoba, ale jej kluczowe elementy są spójne ze stroną, a przekaz reklamowy jest jasny i zgodny z ofertą, przetestuj ją.

8. Akceptowanie wszystkich rekomendacji Google.

Prowadząc kampanie w Google Ads musisz wiedzieć, że w panelu z różną częstotliwością pojawiać się będą różnego typu rekomendacje od Google dotyczące Twoich kampanii. Zasadniczo mają one na celu poprawić wynik optymalizacji, który jest prognozą skuteczności naszego konta i znajduje się w przedziale od 0% do 100%, przy czym wynik 100% jesteśmy w stanie osiągnąć akceptując wszystkie rekomendacje. Nie warto jednak po trupach dążyć do poprawy wyniku optymalizacji, niektóre z rekomendacji mogą znacząco wpłynąć na jakość i precyzyjność kampanii.
Szczególną uwagę należy zwrócić na rekomendacje, które rozszerzą działanie kampanii i zmieniają jej główne założenia, jak na przykład dopasowanie słów kluczowych, dodanie kolejnych czy zwiększenie budżetu o 350%- 600%. Wskaźnik optymalizacji nie powinien być zatem traktowany jako główny wyznacznik jakości kampanii.

TIP: Dążąc do jak najlepszych rezultatów kampanii nie traktuj wyniku optymalizacji jako jedynego wyznacznika. Kieruj się efektywnością kampanii, ilością konwersji i wynikami jakie generuje, a to będzie dla Ciebie łatwiejsze do monitorowania, kiedy zadbasz o odpowiednie wdrożenie analityki. Zanim zaakceptujesz jakąkolwiek sugestię pojawiającą się w panelu przeczytaj dokładnie jej opis i zastanów się jaki efekt dadzą te zmiany i czy są one zgodne z Twoim założeniem kampanii. Może się bowiem okazać, że z pozoru ciekawa rekomendacja zaskutkuje tym, że reklamy zaczną wyświetlać się na frazy pozbawione charakteru sprzedażowego i rozmyją efekty.

9. Brak rozszerzeń reklam.

Rozszerzenia to dodatkowe informacje w treści reklamy, które wyróżniają wynik wyszukiwania na tle innych i mogą pozytywnie wpłynąć na decyzję użytkownika. Zwykle poprawiają ekspozycję kampanii, a to jednocześnie poprawia współczynnik jej klikalności. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności dla Twoich odbiorców mogą być atrakcyjne różne typy rozszerzeń. Reklamy bez tych dodatkowych informacji mogą notować gorsze wyniki.

TIP: Przeanalizuj listę dostępnych rozszerzeń i dodaj do swoich reklam te, które dadzą największą wartość w przypadku konkretnych kampanii, np. lokalizacji, połączeń czy linkiem do podstrony. Po dodaniu ich do reklam na bieżąco możesz sprawdzać ich skuteczność: liczbę kliknięć i wyświetleń, powiązane z nim koszty oraz inne statystyki. Te informacje pomogą Ci ustalić, którego typu rozszerzenia najlepiej sprawdzają się w przypadku Twoich reklam.

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Facebook / Instagram Ads.

1. Uruchamianie reklam przez “Promuj post”

Prowadząc fanpage na Facebooku regularnie otrzymujemy komunikaty, które mają nas zachęcić do zasilenia posta budżetem reklamowym, aby osiągnął jeszcze lepsze wyniki. “Promuj post” jest niczym innym jak reklamą tylko w prostszej i mocno ograniczonej wersji.
Dlaczego więc nie korzystać z tej funkcji?
Konfigurując promocje posta nie masz możliwości doprecyzowania grupy docelowej. Ilość celów, kryteriów targetowania, budżety czy materiał reklamowy - promując post mamy mocno ograniczony panel konfiguracji kampanii, co przekłada się niestety na precyzyjność wyświetlania i skuteczność kampanii. Sugerujemy utworzenie Menedżera Firmy, następnie z jego poziomu konta reklamowego, gdzie możesz śmiało tworzyć kampanie z większymi możliwościami.
A co jeśli nie chcę nowej reklamy, tylko użyć postu z tablicy?
Na ostatnim z etapów konfiguracji kampanii w Menedżerze Reklam mamy możliwość wybrania typu reklamy. Na tym etapie zamiast tworzyć kolejny materiał, możemy skorzystać z funkcji: Użyj postu jako reklamy.

TIP: Jeśli nie chcesz zakładać Menedżera Firmy, a potrzebujesz bardzo okazjonalnie (to słowo jest kluczowe 🙂) wesprzeć post budżetem użyj konta reklamowego osobistego. Aby do niego trafić otwórz Facebooka i znajdź pozycję “Menedżer Reklam” w menu po lewej stronie. Po kliknięciu powinieneś zostać przeniesiony do panelu, w którym skonfigurujesz reklamę. A informacje jak to zrobić krok po kroku, znajdziesz w innym artykule dostępnym na naszym blogu -> Kliknij, aby sprawdzić artykuł.

2. Konfigurowanie reklamy bez analizy grup klientów i ich potrzeb.

Na sukces kampanii ma wpływ wiele czynników. Ważnym jest, aby gruntownie poznać swoich potencjalnych klientów, przeanalizować ich potrzeby, poznać ich zachowania. Dlaczego to jest istotne?
W bardzo wielu przypadkach, wiedza na temat grupy docelowej determinuje dalsze działania. W oparciu o personę tworzymy treść reklam, grafiki czy konfigurujemy grupę docelową. Im więcej wiemy, tym więcej z tych informacji możemy użyć i lepiej dopasować komunikację. Jeśli założenia co do persony będą błędne lub szczątkowe, tekst reklamy może nie trafiać do użytkowników, co przełoży się gorsze wyniki. Możemy to porównać do domina, jeśli klocek odpowiadający za personę nie będzie postawiony w odpowiednim miejscu, nie przewróci kolejnych klocków, albo przewróci nie te które powinien.
Wiedza na temat klientów, ich potrzeb, oczekiwań jest wartościowa również w kontekście dalszego rozwoju biznesu.

TIP: Weź kartkę papieru i spisz na niej wszystkie wnioski i odpowiedzi na pytanie: Jacy są moi klienci? Notuj wszystkie informacje, jakie przychodzą Ci do głowy.
Zwróć szczególną uwagę na to w jakim etapie życia są, jakie mają potrzeby w związku z nim. Co sobie cenią? Jakie mają zachowania zakupowe i pragnienia? W tym procesie warto wziąć też pod uwagę opinie współpracowników, szczególnie tych, którzy mają bezpośredni kontakt z Klientami. Poproś ich również o sporządzenie takiej listy.
Jeśli natomiast nie masz wiedzy o klientach, spróbuj w drugą stronę: postaw przed sobą produkty czy charakterystykę usług, które chcesz sprzedać i zapisz informacje tego typu na temat tego produktu. Wróć do tej kartki za kilka dni i analizuj.
Nie będzie to może profesjonalna persona z domu mediowego, ale już sam proces zapisywania tych informacji powinien doprowadzić Cię do nowych ciekawych wniosków i dostarczyć wartość.
A jeśli masz ochotę i czas, zagłęb się w temat budowania person. ;)

3. Kierowanie reklam do zbyt dużej i niedokładnej grupy docelowej.

Ten błąd bardzo często jest wypadkową błędu omówionego w poprzednim punkcie.
Temat targetowania reklam jest szeroki i głęboki. Jest cała masa opcji, które możemy wykorzystać, ale najzwyczajniej w świecie - musimy wiedzieć o ich istnieniu. Nim przystąpimy do konfiguracji warto przeglądnąć dostępne opcje i zdecydować się na tą najlepszą. Szerzej o opcjach targetowania na Facebooku przeczytasz w tym wpisie.

TIP: Jeśli nie masz odpowiednio wysokich budżetów na reklamę unikaj grup docelowych, których wielkość liczona jest w milionach - najprawdopodobniej jest możliwość doprecyzowania grupy i skierowania reklam do bardziej zainteresowanego grona odbiorców. Zawęź grupę docelową konkretnymi opcjami targetowania, które zbliżą Cię do Twojej persony. Konfigurując grupę posiłkuj się notatkami dotyczącymi grupy docelowej, o których była mowa w poprzedniem punkcie.

4. Nietestowanie reklam.

Testy mają na celu zredukowanie kosztów i maksymalizację konwersji. Uruchamiając kampanie na Facebooku testować można wiele elementów: grupy docelowe, budżety, cele, kreacje czy teksty.
Ważne, aby nie testować wszystkiego na raz i w jednej kampanii, bo wyciągnięcie trafnych wniosków będzie wręcz niemożliwe. Elementami, które warto przetestować są na pewno grafika i tekst.
Co więcej, w standardowych reklamach tworzonych w Mecie jest możliwość dodania do 5 wariantów tekstów do jednej reklamy, nie rezygnuj z niej. Co prawda, nie otrzymasz informacji, który wariant działa najlepiej, ale algorytm mając do dyspozycji tyle opcji będzie dążył do wyświetlania reklamy w takiej konfiguracji, aby była najbardziej skuteczna. Jednocześnie możesz testować różne wersje graficzne.

TIP: Przygotowując reklamę miej na uwadze, że grafika jest najczęściej pierwszym elementem, który przyciąga uwagę użytkownika. Musi go na tyle zaciekawić, aby przestał scrollować i poświęcił kilka sekund na nasz materiał.
Tworząc grafikę, pamiętaj, jaki jest jej cel - nie musi (ale może) Ci się podobać, ma działać. Zrób dwie grafiki dla testów. Jedną, która Ci się podoba, jest estetyczna i schludna. Drugą natomiast prostą, ale kontrastową - dodaj element w rzucającym się w oczy kolorze, mocno wyeksponuj przekaz, ofertę. Dodaj te dwie reklamy do jednego zestawu reklam i pozwól algorytmom potestować. Może się okazać, że bardzo prosta, nawet czasem “brzydka” dla nas grafika będzie robiła lepszą robotę niż estetyczny, lecz słabo przyciągający uwagę baner.

5. Wybór nieodpowiedniego celu reklamowego względem oczekiwanych efektów.

Wybór celu reklamowego to pierwszy etap konfiguracji reklamy. Od tego musimy zacząć, aby przejść do dalszych kroków. Do wyboru mamy kilka celów, w zależności od naszych oczekiwań możemy kierować użytkowników na stronę, dążyć do wyświetlenia reklamy jak największej liczbie osób, czy choćby optymalizować reklamy pod kątem maksymalizacji konwersji. Wybierając jeden z nich, warto być świadomym jego działania. Trudno oczekiwać od celu: Zasięg, aby sprzedawał. Jego założeniem jest wyświetlenie reklamy jak największemu u gronu osób z grupy docelowej. Oczywiście może on w wielu przypadkach generować sprzedaż, nawet przy pierwszym kontakcie z reklamą.oże też zbudować świadomość marki, a użytkownik dokona konwersji po jakimś czasie. Ale nie będąc świadomym tego, możemy się martwić, nie widząc konkretnych efektów.

TIP: Zanim uruchomisz reklamę, zapoznaj się z charakterystyką i sposobem działania wszystkich dostępnych celów reklamowych. Opis każdego z nich znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/business/help/1438417719786914.
Istotną na tym etapie będzie też informacja, jak długa jest ścieżka zakupowa Twoich klientów, czy kupują Twoje produkty z marszu, w oparciu o emocje czy decyzja zakupowa musi być przemyślana i wymaga więcej zaangażowania ze strony reklamodawcy.

6. Brak aktywnego pixela na stronie

Pixel Facebooka to unikatowy kod śledzenia, który generuje się w Menadżerze Firmy i implementuje na stronie www.
Co ma na celu?
Pixel umożliwia Facebookowi zbieranie informacji na temat zachowań użytkowników po przejściu na stronę internetową. Poniekąd dostarcza informacji czy odbiorcy , którzy reagują na reklamę przejściem na stronę faktycznie są zainteresowany ofertą, jak się na niej zachowują i na podstawie tego typu informacji kampania uczy się jakim użytkownikom powinna wyświetlać się dana kreacja, a jakim nie.
Implementacja pixela nie tylko pozwala na lepszą optymalizację kampanii, ale również umożliwia wykorzystywanie szeroko pojętych kampanii remarketingowych, czyli powracających do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stroną.
Remarketing jest bardzo ważnym etapem w kwestii maksymalizacji sprzedaży.

TIP: Dodaj pixel Facebooka nawet jak nie planujesz w najbliższym czasie uruchamiać kampanii. Grupa remarketingowa może się przydać, gdy uruchomisz promocję w swoim sklepie lub gdy będziesz potrzebować dodatkowych zamówień. Nie pomijaj też tego etapu, jeśli chcesz przetestować, jakie efekty mogą dostarczyć Ci kampanię na Facebooku i Instagramie.

7. Zbyt szybkie i częste zmiany w kampaniach.

Uruchamiając reklamę w Menedżerze Reklam musimy pamiętać, że pierwszych kilka dni to tzw. etap uczenia się reklamy. W tym czasie algorytm analizuje reklamę i testuje ją na różnych typach użytkowników w ramach wskazanej grupy docelowej. Po tym czasie wybiera ten fragment grupy, który w fazie testów wypadł najlepiej i dalej dystrybuuje materiały.
Proces uczenia jest niczym innym jak testowaniem, dlatego wyniki z okresu uczenia mogą być gorsze, niż po przejściu do kolejnego etapu, w którym reklama jest wyświetlana tej grupie, która w etapie uczenia wypadła najlepiej. Dokonywanie istotnych zmian sprawia, że nasza kampania znów trafia do fazy uczenia, co może spowodować pogorszenie wyników.
Czego Facebook potrzebuje, by wyjść z etapu uczenia?
Około 40-50 konwersji. Pozwoli to na przetestowanie grupy i zakończenie testów.

TIP: Planując budżet dzienny na kampanię weź pod uwagę przeciętne koszty konwersji i oszacuj po jakim czasie Twoja kampania przejdzie do właściwego etapu. Analizuj wyniki z uwzględnieniem etapu uczenia. Staraj się zapewnić budżet na tyle wysoki, by móc osiągnąć wynik 40-50 konwersji w ramach tygodnia czasu. Zaparz sobie melisy i nie dokonuj zmian w kampaniach częściej niż raz na kilka dni, a niech będą efektem analizy i wyciąganych wniosków.

8. Niejasny przekaz reklamowy.

Często spotykaną pułapką jest skupianie się na niewłaściwych aspektach w trakcie przygotowywania treści i przekazu reklamy. W tekstach pisz o korzyściach, nie o cechach produktu czy usługi. Przedstawienie korzyści mocniej działa na wyobraźnię. Zobaczmy to na przykładzie reklamy produktu jakim robot sprzątający.

Wersja numer 1:
Oferujemy roboty sprzątające do Twojego domu.
Nasz najnowszy model posiada zbiornik na kurz o pojemności 0,2 l., jego czas pracy to 90 minut, a czas jego ładowania to 120 minut.
Odkurzacz wyróżnia się zwiększoną wytrzymałością na upadki i szybkością działania.

Wersja numer 2:
Odzyskaj swój wolny czas i czyste mieszkanie! Postaw na robota sprzątającego, który codziennie zajmie się sprzątaniem Twojego domu, kiedy Ty będziesz odpoczywać!
Zamów odkurzacz dziś w systemie ratalnym 0%, a już za dwa dni Twoja podłoga będzie czysta jak nigdy!
Domowe spa, dodatkowa godzina snu, a może książka? Na co Ty poświęcisz czas, który zyskasz, gdy robot zajmie się sprzątaniem?

Gdy jeszcze do tego dodamy grafiką prezentującą zadowoloną Panią Domu czytającą książkę lub oglądając ulubiony serial i naszego robota pracującego w tle, to mamy większe szanse na szybsze bicie serca oraz pobudzoną wyobraźnię odbiorcy i rosnącą potrzebę posiadania produktu, nie ze względu na jego parametry, a na potrzeby jakie zaspokaja.

TIP: Planując przekaż reklamowy postaraj się odnieść do 3 rzeczy:

  1. Zwróć się bezpośrednio do grupy odbiorców. Kierujesz produkty do Fanów motoryzacji? Zaznacz to!
  2. Przedstaw korzyść jaką da użytkownikowi zakup produktu lub usługi. Pokaż jaki jego problem rozwiąże.
  3. Używaj prostych słów. Używanie branżowego słownictwa może być niezrozumiałe dla Twojego potencjalnego klienta, a to sprawi, że zniechęcimy go do oferty.

9. Nie wykorzystanie dynamicznych kampanii produktowych w sklepach internetowych.

Dynamiczna kampania produktowa to już nieco grubszy kaliber. Aby ją uruchomić musimy mieć:

  • skonfigurowane konto firmowe i reklamowe,
  • Pixel ze zdarzeniami,
  • stronę na Facebooku, której jesteś administratorem,
  • utworzony katalog produktów w Menedżerze sprzedaży.

O ile samo konfigurowanie kampanii dynamicznej jest nawet szybsze niż w przypadku klasycznej reklamy, o tyle dopięcie wszystkich niezbędnych do jej uruchomienia elementów technicznych może przysporzyć problemów i to nie małych.
Dynamiczna reklama daje możliwość wyświetlania karuzeli produktów, która jest indywidualnie dostosowywana do konkretnego użytkownika, na podstawie zachowań.
Jest świetnym rozwiązaniem na remarketing w e-commerce. Użytkownik nawet kilka sekund po opuszczeniu naszej strony może zobaczyć produkt, które oglądał czy dodał do koszyka.

TIP: Remarketing na Facebooku jest świetnym uzupełnieniem dla innych kanałów marketingowych. Jeśli inne kanały marketingowe generują ruch na stronie remarketing niedużym kosztem może pomóc Ci zwiększyć ilość transakcji.
Jeśli prowadzisz sklep online, koniecznie przetestuj kampanie z celem “sprzedaż z katalogu”. Dzięki temu zaprezentujesz grupie docelowej produkty, które z największym prawdopodobieństwem zainteresują danego użytkownika.

To tylko część z wielu elementów, które mają znaczenie w kampaniach płatnych. Co istotne, każda branża funkcjonuje trochę inaczej i co innego się sprawdzi. Jeśli więc w swoich działaniach marketingowych popełniłeś którekolwiek z wyżej wymienionych błędów, postaraj się wyciągnąć wnioski i znaleźć sposób na wdrożenie ich w życie.
Nie bez znaczenia jest też fakt, że na sukces kampanii PPC składa się coraz więcej elementów, jak choćby brand, sytuacja gospodarcza, sezonowość, dlatego jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje kampanie są w dobrych rękach, możesz zlecić ich prowadzenie ekspertom.

Kampanie reklamowe w Google i Facebooku to dwie największe platformy reklamowe w internecie. Każda z nich ma swoje zalety i oferuje różne opcje targetingu i sposoby prezentacji reklam. Jednak, łącząc moc obu platform, można osiągnąć jeszcze większy zasięg i skuteczność reklam. Dzięki zintegrowanej strategii reklamowej, można dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i dostosować przekaz do ich preferencji i zachowań w internecie. Dodatkowo, połączenie Google Ads i Facebook Ads pozwala na lepsze monitorowanie wyników reklamowych i optymalizację kosztów. Dlatego, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, postanowiliśmy wdrożyć usługę Digital, która jest hybrydą reklam w Google Social Mediach.