Piksel Facebook - kod śledzący zachowania użytkowników

Zacznijmy od początku, czyli od piksela. Jak dowiesz się z naszego słownika “Pixel Facebook lub piksel Facebook to kod, który umieszczony na stronie internetowej działa jak bardzo dobre narzędzie analityczne. Od momentu wgrania, zapisuje ważne dane, które później z sukcesem wykorzystasz w kampaniach i targetowaniu reklamy na precyzyjne grupy odbiorców.”

To właśnie dzięki niemu możemy docierać do podobnych odbiorców, kupujących lub targetować reklamy w kierunku internautów, którzy odwiedzili sklep np. 6 dni temu. Nawet jeśli na ten moment nie posiadasz zaimplementowanego piksela lub po prostu nie zamierzasz inwestować w promocję, kod warto, a nawet trzeba zaimplementować. Dlaczego? Ponieważ historia, jaką uzbiera od początku implementacji to idealna podstawa do pierwszej promocji. Bez niej pierwsze targetowanie reklam będzie znacznie trudniejsze.

Sklep Facebook

Teraz możemy zabrać się za tworzenie sklepu. Wybierając odpowiedni szablon dla fanpage’a po prawej stronie możemy dodać kartę- SKLEP, w której użytkownik znajdzie przesłane lub wgrane produkty. To właśnie w tym miejscu klient może przeglądać cały asortyment i dowiedzieć się o nim więcej.

Sklep Facebook dodanie produktu
Sklep Facebook dodanie produktu

Przycisk “Zapłać w witrynie” przenosi użytkownika do strony sklepu.

Jak wgrać produkty w sklepie facebook

Wgranie produktów można wykonać na kilka sposobów m.in.: w menedżerze firmy za pomocą feeda produktowego wyciągniętego ze sklepu on-line bezpośrednio na fanpage’u wpisując ręcznie każdy produkt po kolei.

Pierwszy sposób jest najczęściej praktykowany w większych sklepach gdzie mamy sporo produktów, a pojedyncze ich dodawanie zajęłoby sporo czasu.

Jedną z zalet wdrożenia sklepu na swoim profilu jest oznaczanie produktów na zdjęciach. Kiedy w katalogu bazujemy na packshotach, by pobudzić wyobraźnię, w postach warto publikować materiał lifestylowy. Oznaczając produkt na grafice w łatwy sposób, skracamy drogę zakupu.

Sklep Instagram

Kolejnym miejscem, gdzie możemy pokazać nasze produkty i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców jest Instagram. Ikona koszyka informuje nas, że na profilu zobaczymy dostępne w sklepie produkty. - ikona ta widnieje w lub na konkretnych produktach.

Sklep Instagram widoczność produktów
Sklep Instagram widoczność produktów

Dzięki temu oglądając feeda od razu wiemy, na których zdjęciach szukać produktów, które można zakupić w sklepie. Największym, a jednocześnie jedynym minusem prowadzenia sklepu na Instagramie jest nieautomatyczna implementacja wszystkich produktów do wspomnianej wcześniej zakładki - koszyk. Produkty pojawiają się tam dopiero po oznaczeniu na zdjęciu. W przypadku małych sklepów nie jest to znaczący problem. Jednak przy większej ilości produktów oznaczenie wszystkich może zająć sporo czasu. Sam proces jest dość intuicyjny i za to przyznajemy Twórcom dużego plusika.

Facebook - reklamy do wykorzystania w e-commerce

Reklama w Social Mediach może dotrzeć naprawdę do każdego. Dzięki reklamom małe manufaktury szybko pozyskują nowych klientów i rozwijają swoje biznesy. Jednak temat reklam na facebook'u to co najmniej materiał na kilkudniowe szkolenie dlatego w moim artykule wspomnę tylko o reklamach dynamicznych.

Podczas tworzenia sklepu internetowego, pierwszym krokiem, który podejmujemy najczęściej jest utworzenie katalogu produktów. I to właśnie on pełni tutaj pierwszorzędną rolę. Podczas konfiguracji reklamy dynamicznej z użyciem katalogu algorytm facebook'a na podstawie danych, sam wybiera, jakie produkty pojawią się w kreacji. W przypadku sklepu odzieżowego - kobiety zobaczą odzież damską, a mężczyźni męską. Dodatkowo, wybrane przez nas kryterium zostanie automatycznie uwzględnione w opisie np. nagłówek - nazwa produktu, opis, cena. To bardzo wielkie ułatwienie dla marketerów, ponieważ nie muszą poświęcać wielu godzin pracy na projektowaniu i wdrażaniu kolejnych karuzel. W kilka minut mamy gotową kampanię dla aktywnych klientów, look like'ów, czy osób w ogóle niepowiązanych z marką.

Jak już jesteśmy przy grupach odbiorców, warto nieco rozwinąć ten temat.

Grupy odbiorców dzielimy na 3 rodzaje:

  • Nowa grupa odbiorców - tworzymy ją np. na podstawie zainteresowań, zachowań czy wykształcenia,
  • Niestandardowa grupa odbiorców - osoby np. które odwiedziły stronę główną na przełomie 30 dni,
  • Podobna grupa odbiorców - czyli osoby, które generują podobne zachowania do naszych klientów.

Mając do dyspozycji te dane w bardzo prosty sposób, możemy stworzyć dokładny lejek zakupowy.

Przykład lejka zakupowego

  • Pierwszy etap to poszerzanie świadomości marki - docieramy z reklamą do osób interesujących się daną tematyką.
  • Drugi etap to wzbudzenie zainteresowania odbiorcy wybranymi wartościami produktu. Dzięki pikselowi możemy wyselekcjonować osoby, które np. przeszły z pierwszej reklamy na stronę główną, oglądały konkretny produktu, przeglądały kategorie, czy dodały produkt do koszyka. Wszystkie zdarzenia, jakie będziemy wykorzystywać, możemy dostosować do naszych potrzeb.
  • Trzeci etap, czyli ostatni - zakup produktu. Na tym poziomie wybieramy osoby, w przypadku których prawdopodobieństwo dokonania zakupu jest wyższe, są to użytkownicy którzy np. dodali produkt do koszyka, ale nie sfinalizował transakcji lub statystycznie spędzili na stronie najwięcej czasu.

Oczywiście to tylko przykład, na każdym etapie możemy tworzyć wspierające reklamy i bardziej szczegółowo je targetować.

Chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu fanpage’a na Social Media? Odwiedź naszego bloga i przeczytaj także:

Jeśli z jakiegoś powodu nie mamy czasu na prowadzenie własnego fanpage’a warto skorzystać z pomocy agencji, co jest bardzo popularnym rozwiązaniem.
Ofertę KS na prowadzenie fanpage znajdziesz tutaj.

Nadchodzą zmiany, czyli menedżer sprzedaży.

Menedżer sprzedaży - to jedyne i niepowtarzalne narzędzie stworzone przez twórców Facebooka, służące do sprzedaży produktów. Na ten moment nie wiemy o nim zbyt wiele, gdyż nie jest jeszcze dostępny w naszej agencji. Wiemy jednak, że każdy sprzedawca będzie zobowiązany do dokładnego przestrzegania regulaminu i obowiązujących zasad. Dodatkowo, za sprzedaż produktu zapłaci prowizję uzależnioną od ceny towaru.

Z jednej strony jest to bardzo dobre rozwiązanie dla raczkujących firm, pozwalające w początkowej fazie prowadzenia biznesu, uniknąć kosztów związanych z wykupieniem domeny i projektem strony internetowej. Jest jednak druga strona medalu - przystając tylko na te rozwiązania zawsze będą od nich uzależnieni.

Świat Social Media to bardzo szybko aktualizująca się branża, a Facebook przyzwyczaił nas już, że aktualizacje pojawiają się znienacka i nie u wszystkich użytkowników jednocześnie.

Większe zmiany poprzedzone są zapowiedzią, Facebook stopniowo dozuje materiał informacyjny, by wywołać odpowiednie napięcie.

Podsumowując

Dynamicznie rozwijający się świat Social Media, z pewnością jeszcze nie niejednokrotnie nas zaskoczy. Funkcjonalności, które obecnie cieszą się dużą popularnością w niedługim czasie mogą zostać uaktualnione lub całkowicie zmienione. Czy menedżer sprzedaży okaże się strzałem w dziesiątkę i pomoże zwiększyć sprzedaż rozwijających się firm? Tego nie wiemy. Wiemy jednak, że Facebook czy Instagram to idealne miejsce do zainwestowania budżetu reklamowego i promocji w mediach społecznościowych. Kampanie Facebook połączone z Google Ads, to niejednokrotnie "być albo nie być" wielu firm. Takie działania dają szansę na osiągnięcie szokujących, i co najważniejsze - zadowalających wyników w sprzedaży.

A jeśli macie już możliwość korzystania z menedżera sprzedaży, koniecznie dajcie znać w komentarzu, jakie są Wasze wrażenia!