Co to jest PrestaShop? - Definicja

PrestaShop - to darmowa platforma e-commerce oparta o Open Software License. Jest jedną z najpopularniejszych platform do sklepów internetowych, powstałą w 2005 roku jako projekt studencki. System jest stosunkowo łatwy w zarządzaniu, umożliwia wdrożenie indywidualnych rozwiązań, a także jest w dużym stopniu skalowalny.

Co to jest PrestaShop?

Dlaczego warto wybrać PrestaShop?

PrestaShop to darmowa platforma, którą można uruchomić, posiadając jedynie swój hosting i wykupioną domenę, dlatego wielu początkujących sprzedawców wybiera właśnie ten system. Popularność PrestaShop sprawia, że właściciele sklepów nie mają również problemu ze znalezieniem specjalizujących się w niej deweloperów. Mnóstwo gotowych rozwiązań można znaleźć również dzięki oficjalnej platformie z wszystkimi modułami i szablonami. Część z nich udostępniana jest za darmo, pozostałe najczęściej można zakupić w kwocie nieprzekraczającej kilkudziesięciu euro.

Dla kogo przeznaczony jest system PrestaShop?

System swoją ogromną popularność w Polsce, jak i w pozostałych krajach, zawdzięcza łatwej obsłudze oraz bardzo rozbudowanej grupie użytkowników zrzeszonych na wielu forach i grupach na portalach społecznościowych, dzielącej się najróżniejszymi rozwiązaniami i nowymi pomysłami. Jest przeznaczony zarówno dla osób otwierających swój pierwszy sklep internetowy, jak i dużych, rozpoznawalnych na rynku marek, posiadających dziesiątki tysięcy stałych klientów. System można niemal dowolnie rozbudowywać o indywidualne rozwiązania i moduły, jednak będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami.

Wady PrestaShop

Żaden system zarządzania treścią (CMS) nie jest wolny od błędów czy typowych problemów, które wskazywane są przez osoby zarządzające czy samych użytkowników sklepów. Do najważniejszych wad należy przede wszystkim znajomości obiektowej biblioteki skryptów do tworzenia szablonów SMARTY — o ile zamierzamy samodzielnie edytować szablon. Kolejnym z poważnych problemów jest brak wstecznej kompatybilności pomiędzy wersją 1.7 a 1.6, co w praktyce oznacza konieczność tworzenia nowego sklepu przy zmianie wersji. Z kolei użytkownicy narzekają najczęściej na szybkość stron opartych o PrestaShop. Związane jest to często ze słabą optymalizacją wydajności całej strony przez osoby bez dużego doświadczenia. Jedną z dużych wad jest również bardzo wysoki koszt oficjalnego supportu PrestaShop, który sięga 100 Euro za godzinę.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:13:02

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.3/5), głosów: 3
Ocena strony:
Team Leader SEO E-commerce
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top