Co to jest PrestaShop? - Definicja

PrestaShop - to darmowa platforma e-commerce oparta o Open Software License. Jest jedną z najpopularniejszych platform do sklepów internetowych, powstałą w 2005 roku jako projekt studencki. System jest stosunkowo łatwy w zarządzaniu, umożliwia wdrożenie indywidualnych rozwiązań, a także jest w dużym stopniu skalowalny.

Co to jest PrestaShop?

Dlaczego warto wybrać PrestaShop?

PrestaShop to darmowa platforma, którą można uruchomić, posiadając jedynie swój hosting i wykupioną domenę, dlatego wielu początkujących sprzedawców wybiera właśnie ten system. Popularność PrestaShop sprawia, że właściciele sklepów nie mają również problemu ze znalezieniem specjalizujących się w niej deweloperów. Mnóstwo gotowych rozwiązań można znaleźć również dzięki oficjalnej platformie z wszystkimi modułami i szablonami. Część z nich udostępniana jest za darmo, pozostałe najczęściej można zakupić w kwocie nieprzekraczającej kilkudziesięciu euro.

Dla kogo przeznaczony jest system PrestaShop?

System swoją ogromną popularność w Polsce, jak i w pozostałych krajach, zawdzięcza łatwej obsłudze oraz bardzo rozbudowanej grupie użytkowników zrzeszonych na wielu forach i grupach na portalach społecznościowych, dzielącej się najróżniejszymi rozwiązaniami i nowymi pomysłami. Jest przeznaczony zarówno dla osób otwierających swój pierwszy sklep internetowy, jak i dużych, rozpoznawalnych na rynku marek, posiadających dziesiątki tysięcy stałych klientów. System można niemal dowolnie rozbudowywać o indywidualne rozwiązania i moduły, jednak będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami.

Wady PrestaShop

Żaden system zarządzania treścią (CMS) nie jest wolny od błędów czy typowych problemów, które wskazywane są przez osoby zarządzające czy samych użytkowników sklepów. Do najważniejszych wad należy przede wszystkim znajomości obiektowej biblioteki skryptów do tworzenia szablonów SMARTY — o ile zamierzamy samodzielnie edytować szablon. Kolejnym z poważnych problemów jest brak wstecznej kompatybilności pomiędzy wersją 1.7 a 1.6, co w praktyce oznacza konieczność tworzenia nowego sklepu przy zmianie wersji. Z kolei użytkownicy narzekają najczęściej na szybkość stron opartych o PrestaShop. Związane jest to często ze słabą optymalizacją wydajności całej strony przez osoby bez dużego doświadczenia. Jedną z dużych wad jest również bardzo wysoki koszt oficjalnego supportu PrestaShop, który sięga 100 Euro za godzinę.

Ostatnia aktualizacja: 19 maja 2023

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 43
Ocena strony:
Team Leader SEO E-commerce

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.