Co to jest Up-Selling - Definicja

Up-Selling - to technika sprzedaży polegająca na przedstawieniu klientowi produktu o wyższym standardzie, większej funkcjonalności niż ta, którą obecnie jest zainteresowany. Nienachalnie wykorzystywana pozwala na zwiększenie kwoty sprzedaży.

Co to jest Up-selling?

Jak wykorzystać Up-selling w sprzedaży internetowej?

Up-selling w sklepach internetowych polega na przedstawieniu klientowi wersji premium produktu, którym aktualnie jest zainteresowany. Czytelne pokazanie cech lub parametrów produktu o wyższym standardzie, oraz ich wpływu na użytkownika. Sprawia, że klienci zdecydowanie częściej decydują się na wybór produktu premium. Droższe wersje mogą być wyświetlane jako powiązane produkty np. na karcie produktu. Zdarza się również że up-selling wykorzystywany jest w koszyku. Up-selling to także wszelkiego rodzaju sprzedaż kilku sztuk tego samego produktu, przy niższej cenie jednostkowej niż w przypadku pojedynczej sztuki.

Jak w praktyce wygląda Up-selling w e-commerce?

Najłatwiej i najczęściej techniki up-sellingu zaobserwować można w sklepach zajmujących się sprzedażą elektroniki. Klient zainteresowany zakupem telefonu komórkowego, w powiązanych produktach na pewno znajdzie ten sam model z większą liczbą pamięci wewnętrznej czy RAM lub te o podobnych parametrach w wyższej cenie. Równie często obserwuje się to w sklepach kosmetycznych, gdzie proponowane są większe pojemności tego samego kosmetyku czy perfum.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 127
Ocena strony:
Team Leader SEO E-commerce

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.