Co to jest Up-Selling - Definicja

Up-Selling - to technika sprzedaży polegająca na przedstawieniu klientowi produktu o wyższym standardzie, większej funkcjonalności niż ta, którą obecnie jest zainteresowany. Nienachalnie wykorzystywana pozwala na zwiększenie kwoty sprzedaży.

Co to jest Up-selling?

Jak wykorzystać Up-selling w sprzedaży internetowej?

Up-selling w sklepach internetowych polega na przedstawieniu klientowi wersji premium produktu, którym aktualnie jest zainteresowany. Czytelne pokazanie cech lub parametrów produktu o wyższym standardzie, oraz ich wpływu na użytkownika. Sprawia, że klienci zdecydowanie częściej decydują się na wybór produktu premium. Droższe wersje mogą być wyświetlane jako powiązane produkty np. na karcie produktu. Zdarza się również że up-selling wykorzystywany jest w koszyku. Up-selling to także wszelkiego rodzaju sprzedaż kilku sztuk tego samego produktu, przy niższej cenie jednostkowej niż w przypadku pojedynczej sztuki.

Jak w praktyce wygląda Up-selling w e-commerce?

Najłatwiej i najczęściej techniki up-sellingu zaobserwować można w sklepach zajmujących się sprzedażą elektroniki. Klient zainteresowany zakupem telefonu komórkowego, w powiązanych produktach na pewno znajdzie ten sam model z większą liczbą pamięci wewnętrznej czy RAM lub te o podobnych parametrach w wyższej cenie. Równie często obserwuje się to w sklepach kosmetycznych, gdzie proponowane są większe pojemności tego samego kosmetyku czy perfum.

Ostatnia modyfikacja: 2021-04-15 08:45:46

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,9/5), głosów: 43
Ocena strony:
Starszy specjalista SEO
LinkedIn
Go Top