Jak wykorzystać Up-selling w sprzedaży internetowej?
Up-selling w sklepach internetowych polega na przedstawieniu klientowi wersji premium produktu, którym aktualnie jest zainteresowany. Czytelne pokazanie cech lub parametrów produktu o wyższym standardzie, oraz ich wpływu na użytkownika. Sprawia, że klienci zdecydowanie częściej decydują się na wybór produktu premium. Droższe wersje mogą być wyświetlane jako powiązane produkty np. na karcie produktu. Zdarza się również że up-selling wykorzystywany jest w koszyku. Up-selling to także wszelkiego rodzaju sprzedaż kilku sztuk tego samego produktu, przy niższej cenie jednostkowej niż w przypadku pojedynczej sztuki.
Jak w praktyce wygląda Up-selling w e-commerce?
Najłatwiej i najczęściej techniki up-sellingu zaobserwować można w sklepach zajmujących się sprzedażą elektroniki. Klient zainteresowany zakupem telefonu komórkowego, w powiązanych produktach na pewno znajdzie ten sam model z większą liczbą pamięci wewnętrznej czy RAM lub te o podobnych parametrach w wyższej cenie. Równie często obserwuje się to w sklepach kosmetycznych, gdzie proponowane są większe pojemności tego samego kosmetyku czy perfum.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Każdy właściciel sklepu internetowego szuka skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Szczególnie teraz kiedy wiele firm zmuszonych zostało przez...
Przeczytaj artykuł >>Plan marketingowy - Strategia marketingowa, która pomoże Ci osiągnąć sukces
Plan marketingowy dla wielu przedsiębiorców wydaje się być abstrakcją i narzędziem zarezerwowanym dla dużych korporacji. Jednak dobry plan marketingowy jest...
Przeczytaj artykuł >>Co to jest konwersja?
Każda strona internetowa została utworzona z myślą o pewnych celach biznesowych marketingu, niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie informacji, pozyskanie...
Przeczytaj artykuł >>