Z tego artykułu dowiesz się:

W którym miejscu wyświetla się przycisk i jak wygląda?

Ów przycisk możemy zauważyć praktycznie w każdej wizytówce firmy (która włączyła funkcję wiadomości) w widoku głównym wizytówki Google. Przycisk ten wygląda tak, jak na załączonym zdjęciu i zależnie od branży może widnieć tekst "Poproś o wycenę", "Poproś o rezerwację", itp.

Przycisk CTA w wizytówce Google firmy
Przycisk CTA w wizytówce Google firmy.

Jak możemy zauważyć, przycisk ten wyświetla się pomiędzy kategorią główną a adresem firmy, co gwarantuje niemalże 100% widoczność względem wyświetleń wizytówki firmy.

Co wyświetla się po kliknięciu przycisku?

Jeszcze do niedawna, po kliknięciu przycisku, każda z branż miała ten sam widok, czyli proste okno z jednym miejscem na treść naszego zapytania, po czy należało kliknąć przycisk "Wyślij prośbę" i takie zapytanie było wysłane do firmy.

Okno, które wyświetla się po kliknięciu w przycisk “Poproś o wycenę”
Okno, które wyświetla się po kliknięciu w przycisk “Poproś o wycenę”.

W ostatnim czasie mogliśmy jednak zauważyć, że Google rozpoczęło akcję znacznego rozbudowywania formularzy o dodatkowe pola, które czasami wręcz należy uzupełnić, aby zapytanie było w ogóle możliwe do wysłania. Oto kilka przykładowych formularzy.

Przykład formularza - branża budowlana
Przykład formularza - branża budowlana.

Przykład formularza - Branża motoryzacyjna
Przykład formularza - Branża motoryzacyjna.

Niektóre branże otrzymały znacznie bardziej rozbudowane formularze, w których możemy zaznaczyć czego dotyczy problem.

Tutaj możemy zobaczyć formularz rozbudowany o propozycje tego, czego może dotyczyć nasz problem.

Przykładowy formularz - naprawa i serwis komputerów
Przykładowy formularz - naprawa i serwis komputerów.

Plusy i minusy związane z funkcją wysyłania wiadomości do firmy.

Jak to zwykle bywa, wszystko ma swoje zalety i wady. Niestety w całej funkcji można obecnie dostrzec tylko kilka zalet i niestety sporo wad. Oto omówienie każdej nich.

  • Zaleta - przycisk wyświetla się w górnej sekcji wizytówki i jest niemalże zawsze widoczny dla użytkownika, który wyświetli wizytówkę firmy.
  • Zaleta - dodatkowa forma kontaktu z firmą.
  • Zaleta - otrzymujemy powiadomienie o wiadomości na maila.
  • Wada - funkcję można włączyć tylko na urządzeniu mobilnym w aplikacji Google Moja Firma.
  • Wada - zapytania do firmy są widoczne tylko i wyłącznie w aplikacji Google Moja Firma.
  • Wada - na zapytanie można opowiedzieć tylko poprzez urządzenie mobilne w aplikacji Google Moja Firma.
  • Wada - przycisk jest dostępny dla niemalże każdej z branż, ale są wyjątki.
  • Wada - przycisk może wyświetlać się użytkownikom na urządzeniach mobilnych, ale nie wyświetlać się laptopach czy komputerach i odwrotnie.
  • Wada - pola/kolumny w formularzu są nakładane odgórnie i nie możemy ich sami dodawać czy też usuwać. Są one zależne od kategorii firmy. Powyższe zdjęcia są z kategorii: branża budowlana, motoryzacyjna, naprawa/serwis komputerów.
  • Wada - przycisk nie wyświetli się osobom, które nie są zalogowane na konto w przeglądarce.
  • Wada - jeśli po wysłaniu zapytania użytkownik wyloguje się ze swojego konta w przeglądarce, to nasza odpowiedź do niego nie dotrze.

To by było na tyle. Mam nadzieję, że wymieniłem wszystkie zalety i wady :)

Jak dodać przycisk do wizytówki firmy w Google? Poradnik krok po kroku.

Na początku musisz pobrać aplikację Google Moja Firma na urządzenie mobilne.

Kolejnym krokiem jest zalogowanie się w niej na konto, na którym posiadamy wizytówkę swojej firmy.

Po zalogowaniu się, przechodzimy do panelu zarządzania firmą i klikamy u dołu w zakładkę "Klienci".

Następnie musimy u góry kliknąć przycisk "Wiadomości".

Wyświetli nam się okno z informacją, że możemy włączyć przycisk.

Klikamy "Włącz" i gotowe! Przycisk do kilku minut pojawi się na wizytówce.

Podsumowując

Funkcja ta nie jest jeszcze do końca rozwinięta, ale nie da się ukryć, że Google obrało ją sobie za cel i prawdopodobnie nie raz nas jeszcze w tej kwestii zaskoczy w najbliższym czasie. Mimo że opcja wiadomości nie jest jeszcze idealna, powinniśmy mieć ją włączoną (cały proces to kilka prostych kroków), ponieważ jest to dodatkowa forma kontaktu z firmą potencjalnego użytkownika, który później może stać się naszym stałym klientem.

Więcej o Mapach: