Real time marketing - na czym polega?
Tworząc materiały wpisujące się w marketing w czasie rzeczywistym, należy pamiętać, aby reakcja na bieżące wydarzenia była szybka, do kilku, maksymalnie kilkunastu godzin od wydarzenia. Im później materiał się pojawi, tym większe prawdopodobieństwo, że nie wzbudzi on już zainteresowania użytkowników. Dlatego niezwykle ważne jest, aby obserwować bieżące zdarzenia, które mogą poskutkować trafnym wykorzystaniem real time marketingu.
Real time marketing może być wysoce skuteczny, tylko w momencie, kiedy odpowiada potrzebom odbiorców i utożsamiany jest ze strategią marki. Przekaz powinien być spójny, autentyczny i przykuwać uwagę. Działania marketingowe powinny odbywać się na kanałach komunikacyjnych, takich jak media społecznościowe, newslettery, kampanie Google AdWords. Tylko dzięki temu możemy zapewnić szybki przekaz i zaangażowanie odbiorców.
Zalety i wady, jakie niesie real time marketing
Zastosowanie real time marketingu w prowadzonych kampaniach, może przyczynić się do uzyskania następujących korzyści:
- pozwala na budowanie relacji z otoczeniem i angażowanie społeczności wokół marki,
- wzbudza ciekawość w odbiorcach, a tym samym zwiększa szansę na dotarcie do grupy docelowej,
- powoduje wzrost rozpoznawalności rynku a w końcu także i wzrost zysków.
W real time marketingu trzeba jednak pamiętać o szybkiej reakcji i niezwłocznym podjęciu działań, co czasem może skutkować brakiem wystarczającego czasu na opracowanie odpowiedniej strategii. W rezultacie jakość przekazu może nie być dopracowana. Tworząc nawiązania do bieżących wydarzeń, jest trudno przewidzieć reakcję odbiorców, dlatego wiąże się to z pewnym ryzykiem.
Tworząc przekaz wpisujący się w ramy RTM, kieruj się przede wszystkim dobrym researchem (pomoże Ci w tym np. Google Trends), spójnym i błyskotliwym odniesieniem do bieżących wydarzeń. Pamiętaj też o unikalnej, merytorycznej treści.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Google Trends - czym jest i jak z niego korzystać?
Google Trends to usługa udostępniona darmowo przez firmę Google. Narzędzie to umożliwia nam wgląd w informacje i statystyki na temat trendów wyszukiwań...
Przeczytaj artykuł >>
Content is king - Dlaczego treści są aż tak ważne?
Każdego dnia w internecie pojawia się oszałamiająca ilość treści - przykładowo, co minutę Tweeter odnotowuje ponad 440 tys. tweetów, na Instagramie przybywa...
Przeczytaj artykuł >>
Evergreen content
Publikowanie treści na stronach internetowych, ma wpływ nie tylko na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim stanowi dla odbiorcy źródło...
Przeczytaj artykuł >>