Co to jest real time marketing - Definicja

Real time marketing, skrót RTM (pol. marketing czasu rzeczywistego) to szereg działań marketingowych, które nawiązują w swojej strategii do bieżących wydarzeń o charakterze medialnym, kulturowym, sportowym czy też politycznym. Mogą to być treści, grafiki, posty w mediach społecznościowych, memy, a także publikacje wideo.

Co to jest real time marketing?

Real time marketing - na czym polega?

Tworząc materiały wpisujące się w marketing w czasie rzeczywistym, należy pamiętać, aby reakcja na bieżące wydarzenia była szybka, do kilku, maksymalnie kilkunastu godzin od wydarzenia. Im później materiał się pojawi, tym większe prawdopodobieństwo, że nie wzbudzi on już zainteresowania użytkowników. Dlatego niezwykle ważne jest, aby obserwować bieżące zdarzenia, które mogą poskutkować trafnym wykorzystaniem real time marketingu.

Real time marketing może być wysoce skuteczny, tylko w momencie, kiedy odpowiada potrzebom odbiorców i utożsamiany jest ze strategią marki. Przekaz powinien być spójny, autentyczny i przykuwać uwagę. Działania marketingowe powinny odbywać się na kanałach komunikacyjnych, takich jak media społecznościowe, newslettery, kampanie Google AdWords. Tylko dzięki temu możemy zapewnić szybki przekaz i zaangażowanie odbiorców.

Zalety i wady, jakie niesie real time marketing

Zastosowanie real time marketingu w prowadzonych kampaniach, może przyczynić się do uzyskania następujących korzyści:

  • pozwala na budowanie relacji z otoczeniem i angażowanie społeczności wokół marki,
  • wzbudza ciekawość w odbiorcach, a tym samym zwiększa szansę na dotarcie do grupy docelowej,
  • powoduje wzrost rozpoznawalności rynku a w końcu także i wzrost zysków.

W real time marketingu trzeba jednak pamiętać o szybkiej reakcji i niezwłocznym podjęciu działań, co czasem może skutkować brakiem wystarczającego czasu na opracowanie odpowiedniej strategii. W rezultacie jakość przekazu może nie być dopracowana. Tworząc nawiązania do bieżących wydarzeń, jest trudno przewidzieć reakcję odbiorców, dlatego wiąże się to z pewnym ryzykiem.

Tworząc przekaz wpisujący się w ramy RTM, kieruj się przede wszystkim dobrym researchem (pomoże Ci w tym np. Google Trends), spójnym i błyskotliwym odniesieniem do bieżących wydarzeń. Pamiętaj też o unikalnej, merytorycznej treści.

Ostatnia modyfikacja: 2022-06-13 08:41:23

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Content Marketing Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top