Co to jest real time marketing - Definicja

Real time marketing, skrót RTM (pol. marketing czasu rzeczywistego) to szereg działań marketingowych, które nawiązują w swojej strategii do bieżących wydarzeń o charakterze medialnym, kulturowym, sportowym czy też politycznym. Mogą to być treści, grafiki, posty w mediach społecznościowych, memy, a także publikacje wideo.

Co to jest real time marketing?

Real time marketing - na czym polega?

Tworząc materiały wpisujące się w marketing w czasie rzeczywistym, należy pamiętać, aby reakcja na bieżące wydarzenia była szybka, do kilku, maksymalnie kilkunastu godzin od wydarzenia. Im później materiał się pojawi, tym większe prawdopodobieństwo, że nie wzbudzi on już zainteresowania użytkowników. Dlatego niezwykle ważne jest, aby obserwować bieżące zdarzenia, które mogą poskutkować trafnym wykorzystaniem real time marketingu.

Real time marketing może być wysoce skuteczny, tylko w momencie, kiedy odpowiada potrzebom odbiorców i utożsamiany jest ze strategią marki. Przekaz powinien być spójny, autentyczny i przykuwać uwagę. Działania marketingowe powinny odbywać się na kanałach komunikacyjnych, takich jak media społecznościowe, newslettery, kampanie Google AdWords. Tylko dzięki temu możemy zapewnić szybki przekaz i zaangażowanie odbiorców.

Zalety i wady, jakie niesie real time marketing

Zastosowanie real time marketingu w prowadzonych kampaniach, może przyczynić się do uzyskania następujących korzyści:

  • pozwala na budowanie relacji z otoczeniem i angażowanie społeczności wokół marki,
  • wzbudza ciekawość w odbiorcach, a tym samym zwiększa szansę na dotarcie do grupy docelowej,
  • powoduje wzrost rozpoznawalności rynku a w końcu także i wzrost zysków.

W real time marketingu trzeba jednak pamiętać o szybkiej reakcji i niezwłocznym podjęciu działań, co czasem może skutkować brakiem wystarczającego czasu na opracowanie odpowiedniej strategii. W rezultacie jakość przekazu może nie być dopracowana. Tworząc nawiązania do bieżących wydarzeń, jest trudno przewidzieć reakcję odbiorców, dlatego wiąże się to z pewnym ryzykiem.

Tworząc przekaz wpisujący się w ramy RTM, kieruj się przede wszystkim dobrym researchem (pomoże Ci w tym np. Google Trends), spójnym i błyskotliwym odniesieniem do bieżących wydarzeń. Pamiętaj też o unikalnej, merytorycznej treści.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 42
Ocena strony:
Senior Content Marketing Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.