Co to jest Content Marketing? - Definicja

Content Marketing (pol. marketing treści) - to tworzenie oraz dystrybucja atrakcyjnych i dobrze zoptymalizowanych tekstów, które mają za zadanie zainteresować i nakłonić do konkretnego działania odpowiednią grupę odbiorców, tj. do np. zakupu produktu lub skorzystania z usługi, przejścia na stronę internetową, kontaktu z firmą, zapisania się do newslettera itd.

Co to jest Content Marketing?

Główne cele Content Marketingu

Opracowana strategia content marketingowa, w odróżnieniu od innych, tradycyjnych form reklamy opiera się na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą. Publikując na swojej stronie internetowej wartościowy content, zyskujesz zaufanie, a klienci chętniej do Ciebie wracają.

Wyróżniamy wiele korzyści wynikających z realizacji działań content marketingowych, spośród nich możemy jednak wymienić te najważniejsze, są to:

👉 dystrybucja wartościowej treści,
👉 zdobywanie zaufania klientów,
👉 przyciąganie uwagi,
👉 budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie,
👉 budowanie świadomości marki.

Content Marketing nie jedno ma imię ...

Dla nikogo nie powinno być niespodzianką, że realizacja efektywnego content marketingu w ostatnich latach zyskała na popularności. Obecnie, jest to jedna z najczęściej wybieranych form promocji w Internecie. Aby działać, musisz odpowiednio zaplanować strategię content marketingową i zadbać o optymalizację treści.

Content Marketing realizowany jest w różnych formach, te najbardziej znane i najczęściej stosowane to:

  • specjalistyczne artykuły,
  • poradniki,
  • raporty,
  • webinaria,
  • e-video,
  • podcasty,
  • infografiki,
  • e-booki.

Do najczęściej wybieranych kanałów przekazu, gdzie możemy spotkać się z content marketingiem, należą: profile w social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter i inne), kanały na YouTube, tematyczne strony internetowe i blogi branżowe.

Działania content marketingowe realizowane są także w przypadku prasy branżowej, ulotek, folderów, gazetek, katalogów, drukowanych poradników, książek i innych.

Content marketing i SEO - co je łączy?

"Content is king", czy już wcześniej spotkałeś się z tego typu stwierdzeniem? Jeśli choć trochę zgłębiłeś temat marketingu internetowego to z pewnością tak, jeśli nie — pozwól, że Ci wyjaśnię.

Wysokiej jakości, unikalne treści to dla Google jeden z najważniejszych czynników rankingowych, wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Opracowanie odpowiedniej strategii content marketingowej, optymalizacja treści, zastosowanie wewnętrznej dystrybucji treści (linkowanie wewnętrzne) przekładają się na długotrwałe efekty SEO.

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 99
Ocena strony:
Head of Content Marketing
LinkedIn

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top