Główne cele Content Marketingu
Opracowana strategia content marketingowa, w odróżnieniu od innych, tradycyjnych form reklamy opiera się na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą. Publikując na swojej stronie internetowej wartościowy content, zyskujesz zaufanie, a klienci chętniej do Ciebie wracają.
Wyróżniamy wiele korzyści wynikających z realizacji działań content marketingowych, spośród nich możemy jednak wymienić te najważniejsze, są to:
👉 dystrybucja wartościowej treści,
👉 zdobywanie zaufania klientów,
👉 przyciąganie uwagi,
👉 budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie,
👉 budowanie świadomości marki.
Content Marketing nie jedno ma imię ...
Dla nikogo nie powinno być niespodzianką, że realizacja efektywnego content marketingu w ostatnich latach zyskała na popularności. Obecnie, jest to jedna z najczęściej wybieranych form promocji w Internecie. Aby działać, musisz odpowiednio zaplanować strategię content marketingową i zadbać o optymalizację treści.
Content Marketing realizowany jest w różnych formach, te najbardziej znane i najczęściej stosowane to:
- specjalistyczne artykuły,
- poradniki,
- raporty,
- webinaria,
- e-video,
- podcasty,
- infografiki,
- e-booki.
Do najczęściej wybieranych kanałów przekazu, gdzie możemy spotkać się z content marketingiem, należą: profile w social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter i inne), kanały na YouTube, tematyczne strony internetowe i blogi branżowe.
Działania content marketingowe realizowane są także w przypadku prasy branżowej, ulotek, folderów, gazetek, katalogów, drukowanych poradników, książek i innych.
Content marketing i SEO - co je łączy?
"Content is king", czy już wcześniej spotkałeś się z tego typu stwierdzeniem? Jeśli choć trochę zgłębiłeś temat marketingu internetowego to z pewnością tak, jeśli nie — pozwól, że Ci wyjaśnię.
Wysokiej jakości, unikalne treści to dla Google jeden z najważniejszych czynników rankingowych, wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Opracowanie odpowiedniej strategii content marketingowej, optymalizacja treści, zastosowanie wewnętrznej dystrybucji treści (linkowanie wewnętrzne) przekładają się na długotrwałe efekty SEO.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Jak prowadzić bloga firmowego - Wpływ content marketingu na SEO
Popularność Content Marketingu w ostatnich latach znacząco wzrosła. Wartościowe i dobrze zoptymalizowane teksty, publikowane na blogach firmowych, to dla...
Przeczytaj artykuł >>Optymalizacja artykułów na blogu firmowym
O tym dlaczego Content Marketing jest ważny i jak prowadzić bloga firmowego już pisaliśmy. W moim poprzednim wpisie opowiedziałam o podstawowych czynnościach...
Przeczytaj artykuł >>