Jak sprawdzić referral w raportach Google Analytics 4?
Aby sprawdzić ruch referral w Google Analytics 4, należy zalogować się do konta i przejść do sekcji „Raporty”. Następnie w kolekcji „Cykl życia” należy rozwinąć listę raportów „Pozyskanie” i wybrać raport „Pozyskiwanie ruchu”.
Wykres przedstawiający ruch z poszczególnych źródeł - Google Analytics 4
W raporcie można znaleźć informacje dotyczące źródeł ruchu internetowego na naszej stronie, w tym szczegółowe dane o ruchu referral.
Które strony internetowe przekierowują ruch na twoją witrynę?
Google Analytics 4 pozwala sprawdzić, z jakich konkretnych witryn użytkownicy trafiają na naszą stronę. Aby zobaczyć, z jakiej strony internetowej odwiedzający trafili na Twoją witrynę, musisz zmienić filtr domyślnego grupowania kanałów sesji na „źródło/medium”:
Zmiana domyślnego filtru na „źródło/medium” - Google Analytics 4
Aby wyświetlić wyłącznie wyniki z interesującym nas medium, możesz wpisać "referral" w wyszukiwarce, która znajduje się nad filtrem:
Podgląd witryn, z których na naszą stronę trafili użytkownicy - Google Analytics 4
Czy ruch referral jest istotny?
Ruch referral ma znaczenie dla wielu aspektów marketingu. Wzrost ruchu referral może oznaczać skuteczność strategii link buildingu, np. gdy artykuły sponsorowane przynoszą oczekiwane rezultaty i przyciągają coraz więcej użytkowników. W przypadku e-commerce większy ruch referral może świadczyć także o dobrej widoczności naszych produktów w porównywarkach cen.
Dodatkowo duży wzrost tego typu ruchu może wskazywać na to, że nasze treści są uznawane za wartościowe, co sprawia, że użytkownicy dzielą się nimi z innymi osobami poprzez umieszczanie linków w sieci.
Ważne jest regularne monitorowanie ruchu referral, zwłaszcza w kontekście inwestycji w strategie marketingowe. Analiza tego rodzaju ruchu pozwala ocenić skuteczność działań i skupiać się na źródłach ruchu, które przynoszą najwięcej korzyści dla naszej strony.
Wysoki ruch referral może świadczyć o popularności naszej witryny i jakości dostarczanych treści. Analiza ruchu referral może dostarczyć cennych informacji na temat efektywności naszej strategii, konkurencyjności cenowej produktów w sklepie, popularności naszego contentu i ogólnej widoczności naszej marki w sieci.
Jak zwiększyć ruch referral?
Aby zwiększyć ruch referral, warto skupić się na zdobywaniu linków z wiarygodnych i popularnych serwisów. Można to osiągnąć poprzez nawiązywanie współpracy z blogerami, właścicielami innych popularnych serwisów lub poprzez publikację artykułów sponsorowanych. Dbanie o wysoką jakość treści może również sprawić, że link prowadzący do naszej strony pojawi się na różnych forach dyskusyjnych czy w komentarzach pod artykułami. W przypadku sklepów internetowych ruch referral może pochodzić z różnego rodzaju porównywarek cen. Możemy w taki sposób przyciągać nowych użytkowników, jeśli nasze produkty są konkurencyjne cenowo.
Ruch referral to ważne źródło ruchu na stronie internetowej. Referral marketing, oparty na zasadzie rekomendacji, może przyczynić się do zdobycia nowych klientów i zwiększenia rozpoznawalności naszej marki w sieci.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Platformy do e-commerce - porównanie
Wielu przedsiębiorców przenoszących swoje sklepy do świata handlu online, nie zdaje sobie sprawy, jak wiele na pozór błahych elementów będzie...
Przeczytaj artykuł >>
Kanibalizacja słów kluczowych a pozycjonowanie
Czym jest kanibalizacja słów kluczowych i jak sobie z nią radzić? Ten wpis przybliży Ci zagadnienie, które może być jedną z przyczyn osiągania słabych...
Przeczytaj artykuł >>
Duplicate content czym jest i jak go uniknąć
Z punktu widzenia Google zapisywanie kopii - indeksowanie tych samych treści kilkaset, kilkadziesiąt czy nawet kilka razy jest nieoptymalne. Trudno znaleźć powieloną...
Przeczytaj artykuł >>