Co to jest Linkowanie zewnętrzne - Definicja

Linkowanie zewnętrzne (ang. external linking) - to pozyskiwanie linków na innych domenach, które kierują do naszej strony. Linki wychodzące są bardzo ważną sprawą w budowaniu autorytetu strony i organicznej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dużo bardziej wartościowe są odnośniki umieszczone w witrynach o podobnej tematyce lub/i dużym autorytecie.

Co to jest linkowanie zewnętrzne ?

Kilka popularnych form linkowania zewnętrznego:

  • Katalogi - to najprostsza i najczęściej wykorzystywana forma linkowania ze względu na prostotę i możliwość dodania danych teleadresowych firmy.
  • Social media - prowadzenie aktywnych profili swojej firmy w serwisach społecznościowych i linkowanie z nich w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne.
  • Wpisy gościnne - publikowane na zewnętrznych portalach to metoda, która buduje autorytet firmy i autora, a co za tym idzie pozwala nawiązać dodatkowe kontakty.
  • Influencerzy - postawienie na osoby posiadające grupę zaufanych sobie fanów może okazać się dobrym rozwiązaniem. Polecenie przez influencera produktu czy usługi może wygenerować sporo dodatkowych konwersji.
  • Fora / grupy - udzielanie się jako specjalista w danej dziedzinie na tematycznych grupach czy forach jest prostym sposobem na zdobycie linka i zbudowanie autorytetu.
  • Artykuły sponsorowane - jest to skuteczna forma reklamowania swojej strony. Artykuł na dobrym portalu musi być obiektywny i rzeczowo napisany.
  • Linki od partnerów biznesowych - firmy z którymi współpracujemy, zapewne posiadają strony internetowe. Warto zaproponować wymianę linków.
  • Sponsorowanie konkursów / wydarzeń - zostanie sponsorem to prosta forma pozyskania linków. Oferujemy wsparcie finansowe instytucjom zajmującym się organizacją konkursów, eventów sportowych w zamian za wspomnienie i link.
  • Linki z ogłoszeń,
  • Linki w istniejących artykułach,
  • Akcje charytatywne.

Rodzaje linków zewnętrznych

Stosujemy 4 rodzaje atrybutów linków wychodzących:

  • Dofollow - informuje roboty Google, aby podążały za tym linkiem i przekazały wartość stronie, którą linkujemy.
  • Sponsored - tym atrybutem oznaczamy linki płatne - sponsorowane.
  • Ugc - stosuje się go przy treściach generowanych przez użytkowników np. na forach.
  • Nofollow - używamy go gdy nie chcemy, by roboty Google kojarzyły naszą treść z linkowaną stroną. Nie przekazuje również mocy do odsyłanej domeny.

Ostatnia modyfikacja: 2021-02-11 11:48:21

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4,9/5), głosów: 52
Ocena strony:
Młodszy specjalista ds. link buildingu
LinkedIn
Go Top