Co to jest Linkowanie zewnętrzne - Definicja

Linkowanie zewnętrzne (ang. external linking) - to pozyskiwanie linków na innych domenach, które kierują do naszej strony. Linki wychodzące są bardzo ważnym czynnikiem w budowaniu autorytetu strony i organicznej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dużo bardziej wartościowe są odnośniki umieszczone w witrynach o podobnej tematyce lub/i o dużym autorytecie.

Co to jest linkowanie zewnętrzne ?

Pozyskiwanie linków - popularne metody

Oto kilka popularnych form linkowania zewnętrznego:

  • Katalogi - to najprostsza i najczęściej wykorzystywana forma linkowania ze względu na prostotę i możliwość dodania danych teleadresowych firmy. Należy wybierać takie katalogi, które są moderowane i nie wyglądają podejrzanie.
  • Social media - prowadzenie aktywnych profili swojej firmy w serwisach społecznościowych i linkowanie z nich w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne.
  • Wpisy gościnne - publikowane na zewnętrznych portalach to metoda, która buduje autorytet firmy i autora, a co za tym idzie, pozwala nawiązać dodatkowe kontakty.
  • Influencerzy - postawienie na osoby posiadające grupę zaufanych sobie fanów może okazać się dobrym rozwiązaniem. Polecenie przez influencera produktu czy usługi może wygenerować sporo dodatkowych konwersji.
  • Fora internetowe / grupy - udzielanie się jako specjalista w danej dziedzinie na tematycznych grupach czy forach jest prostym sposobem na zdobycie linka i zbudowanie autorytetu.
  • Artykuły sponsorowane - jest to skuteczna forma reklamowania swojej strony. Artykuły umieszczane na dobrych portalach branżowych czy ogólnotematycznych muszą być obiektywne i rzeczowo napisane.
  • Linki od partnerów biznesowych - firmy z którymi współpracujemy, zapewne posiadają strony internetowe. Warto zaproponować wymianę linków.
  • Sponsorowanie konkursów / wydarzeń - zostanie sponsorem to prosta forma pozyskania linków. Oferujemy wsparcie finansowe instytucjom zajmującym się organizacją konkursów, eventów sportowych w zamian za wspomnienie i link.
  • Recenzje,
  • Linki z ogłoszeń,
  • Linki zewnętrzne w istniejących artykułach,
  • Akcje charytatywne.

Rodzaje linków zewnętrznych

Stosujemy 4 rodzaje atrybutów linków wychodzących z witryn zewnętrznych:

  • Dofollow - jest to potoczna nazwa odnośnika, który nie posiada uzupełnionego parametru rel. Roboty Google podążają za tym linkiem i przekazują wartość strony, do której on prowadzi.
  • Sponsored - tym atrybutem oznaczane są linki sponsorowane / płatne. Przekazuje najmniej mocy do odsyłanej domeny.
  • Ugc - stosuje się go przy treściach generowanych przez użytkowników np. na forach.
  • Nofollow - używamy go, gdy nie chcemy, by roboty Google kojarzyły naszą treść z linkowaną stroną.

Linki zewnętrzne - ilość czy jakość linków?

Linkowanie zewnętrzne jest istotnym elementem pozycjonowania strony. Prowadząc działania mające na celu pozyskiwanie linków zewnętrznych do twojej strony (tzw. Link Building), należy mieć świadomość, że jeden link z domeny o wysokim autorytecie może mieć większy wpływ na pozycję twojej witryny w wynikach wyszukiwarki Google, niż dziesięć linków ze stron, które nie mają żadnego związku z branżą i nie mają oczywistej wartości. Systemy wymiany linków czy spamerskie zaplecza odchodzą powoli do lamusa.

Do weryfikacji linków przychodzących można wykorzystać takie narzędzia jak Ahrefs, Moz, Majestic lub Google Search Console.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 89
Ocena strony:
Link Building Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)