Kilka popularnych form linkowania zewnętrznego:
- Katalogi - to najprostsza i najczęściej wykorzystywana forma linkowania ze względu na prostotę i możliwość dodania danych teleadresowych firmy.
- Social media - prowadzenie aktywnych profili swojej firmy w serwisach społecznościowych i linkowanie z nich w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne.
- Wpisy gościnne - publikowane na zewnętrznych portalach to metoda, która buduje autorytet firmy i autora, a co za tym idzie pozwala nawiązać dodatkowe kontakty.
- Influencerzy - postawienie na osoby posiadające grupę zaufanych sobie fanów może okazać się dobrym rozwiązaniem. Polecenie przez influencera produktu czy usługi może wygenerować sporo dodatkowych konwersji.
- Fora / grupy - udzielanie się jako specjalista w danej dziedzinie na tematycznych grupach czy forach jest prostym sposobem na zdobycie linka i zbudowanie autorytetu.
- Artykuły sponsorowane - jest to skuteczna forma reklamowania swojej strony. Artykuł na dobrym portalu musi być obiektywny i rzeczowo napisany.
- Linki od partnerów biznesowych - firmy z którymi współpracujemy, zapewne posiadają strony internetowe. Warto zaproponować wymianę linków.
- Sponsorowanie konkursów / wydarzeń - zostanie sponsorem to prosta forma pozyskania linków. Oferujemy wsparcie finansowe instytucjom zajmującym się organizacją konkursów, eventów sportowych w zamian za wspomnienie i link.
- Linki z ogłoszeń,
- Linki w istniejących artykułach,
- Akcje charytatywne.
Rodzaje linków zewnętrznych
Stosujemy 4 rodzaje atrybutów linków wychodzących:
- Dofollow - informuje roboty Google, aby podążały za tym linkiem i przekazały wartość stronie, którą linkujemy.
- Sponsored - tym atrybutem oznaczamy linki płatne - sponsorowane.
- Ugc - stosuje się go przy treściach generowanych przez użytkowników np. na forach.
- Nofollow - używamy go gdy nie chcemy, by roboty Google kojarzyły naszą treść z linkowaną stroną. Nie przekazuje również mocy do odsyłanej domeny.
Ostatnia modyfikacja: 2022-11-22 14:12:32
Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!