Pozyskiwanie linków - popularne metody
Oto kilka popularnych form linkowania zewnętrznego:
- Katalogi - to najprostsza i najczęściej wykorzystywana forma linkowania ze względu na prostotę i możliwość dodania danych teleadresowych firmy. Należy wybierać takie katalogi, które są moderowane i nie wyglądają podejrzanie.
- Social media - prowadzenie aktywnych profili swojej firmy w serwisach społecznościowych i linkowanie z nich w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne.
- Wpisy gościnne - publikowane na zewnętrznych portalach to metoda, która buduje autorytet firmy i autora, a co za tym idzie, pozwala nawiązać dodatkowe kontakty.
- Influencerzy - postawienie na osoby posiadające grupę zaufanych sobie fanów może okazać się dobrym rozwiązaniem. Polecenie przez influencera produktu czy usługi może wygenerować sporo dodatkowych konwersji.
- Fora internetowe / grupy - udzielanie się jako specjalista w danej dziedzinie na tematycznych grupach czy forach jest prostym sposobem na zdobycie linka i zbudowanie autorytetu.
- Artykuły sponsorowane - jest to skuteczna forma reklamowania swojej strony. Artykuły umieszczane na dobrych portalach branżowych czy ogólnotematycznych muszą być obiektywne i rzeczowo napisane.
- Linki od partnerów biznesowych - firmy z którymi współpracujemy, zapewne posiadają strony internetowe. Warto zaproponować wymianę linków.
- Sponsorowanie konkursów / wydarzeń - zostanie sponsorem to prosta forma pozyskania linków. Oferujemy wsparcie finansowe instytucjom zajmującym się organizacją konkursów, eventów sportowych w zamian za wspomnienie i link.
- Recenzje,
- Linki z ogłoszeń,
- Linki zewnętrzne w istniejących artykułach,
- Akcje charytatywne.
Rodzaje linków zewnętrznych
Stosujemy 4 rodzaje atrybutów linków wychodzących z witryn zewnętrznych:
- Dofollow - jest to potoczna nazwa odnośnika, który nie posiada uzupełnionego parametru rel. Roboty Google podążają za tym linkiem i przekazują wartość strony, do której on prowadzi.
- Sponsored - tym atrybutem oznaczane są linki sponsorowane / płatne. Przekazuje najmniej mocy do odsyłanej domeny.
- Ugc - stosuje się go przy treściach generowanych przez użytkowników np. na forach.
- Nofollow - używamy go, gdy nie chcemy, by roboty Google kojarzyły naszą treść z linkowaną stroną.
Linki zewnętrzne - ilość czy jakość linków?
Linkowanie zewnętrzne jest istotnym elementem pozycjonowania strony. Prowadząc działania mające na celu pozyskiwanie linków zewnętrznych do twojej strony (tzw. Link Building), należy mieć świadomość, że jeden link z domeny o wysokim autorytecie może mieć większy wpływ na pozycję twojej witryny w wynikach wyszukiwarki Google, niż dziesięć linków ze stron, które nie mają żadnego związku z branżą i nie mają oczywistej wartości. Systemy wymiany linków czy spamerskie zaplecza odchodzą powoli do lamusa.
Do weryfikacji linków przychodzących można wykorzystać takie narzędzia jak Ahrefs, Moz, Majestic lub Google Search Console.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących
Każdemu z posiadaczy stron internetowych zależy na tym, by odkryło ją jak najwięcej użytkowników. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy dostępnych jest niemal 2...
Przeczytaj artykuł >>5 niestandardowych sposobów na zdobycie linków
Pozycjonując frazy konkurencyjne, trzeba szukać nisz, które pozwolą na znalezienie wartościowej przestrzeni do linkowania. Jak to zrobić? Oto 5 sposobów na...
Przeczytaj artykuł >>10 zalet pozycjonowania
Usługa SEO jest jedną z najczęściej wybieranych wśród klientów, którym zależy na promocji firmy w Internecie. Na pewno nieraz zastanawiałeś się...
Przeczytaj artykuł >>Skuteczny link building
Link building to pojęcie, które dla zwykłego zjadacza chleba wygląda zapewne dość abstrakcyjnie, dla posiadacza strony internetowej czy bloga to sprawa życia i...
Przeczytaj artykuł >>