Co to jest SMO (Social Media Optimization) - Definicja

SMO (Social Media Optimization) to działania w obrębie strony internetowej, jaki i poza nią, przygotowujące ją do promocji w mediach społecznościowych. Głównym celem optymalizacji jest silniejsze powiązanie strony z profilami firmowymi na popularnych platformach takich jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter czy Pinterest.

Co to jest SMO?

Optymalizacja strony pod SMO

Podstawowe działania, jakie powinny zostać wykonane przy optymalizacji witryny pod SMO, to:

  • dodanie pod wpisami blogowymi przycisków umożliwiających użytkownikom dzielenie się treściami na ich ulubionych portalach społecznościowych;
  • zadbanie o prawidłowe oznaczenie podstron znacznikami Open Graph i Twitter Card;
  • umieszczanie linków do profili firmowych w social mediach np. w stopce Twojej witryny, oraz uzupełnienie tychże profili o link zwrotny do strony głównej;
  • aktualizacja i uspójnienie danych firmy na stronie i profilach w mediach społecznościowych;
  • zadbanie o spójny wygląd wszystkich kanałów, tak aby użytkownik miał świadomość, że obcuje z jedną i tą samą marką;
  • uzupełnienie profili o frazy kluczowe istotne dla biznesu, aby były one lepiej widoczne w wewnętrznych wyszukiwarkach.

Opcjonalnie można również umieścić pod wpisami system komentarzy oferowany przez Disqus lub Facebook, czy też wykorzystać widgety (licznik polubień, wyświetlenie profilu itp.).

Social Media Optimization – korzyści

Jeżeli budowanie spójnej strategii marketingowej jest dla Ciebie istotne to działania z zakresu Social Media Optimization są obowiązkowe. Konsekwentnie prezentowany w różnych kanałach wizerunek marki, z pewnością przyczyni się do zbudowania trwałego obrazu firmy w świadomości Twojej grupy docelowej.

Dodanie przycisków do udostępniania treści, widgetów czy wtyczek mediów społecznościowych sprawia, że strona stanie się bardziej funkcjonalna, co poprawi ogólne doświadczenia użytkowników.

Dzięki systemowi komentarzy użytkownicy będą częściej wchodzić w interakcję z Twoimi treściami. Stworzy to możliwość wejścia z nimi w dialog — na Facebooku, Instagramie czy na stronie firmowej.

Ostatnią, ale nie najmniej ważną zaletą SMO jest to, że odnośniki z profili w mediach społecznościowych budują profil linkowy Twojej strony. Linki nadal stanowią mocny czynnik rankingowy budujący pozycję stron w wynikach wyszukiwania, a „zdobycie” odnośnika z Facebooka w tym wypadku nie powinno nastręczać problemów.

Social Media Optimization a Social Media Marketing

Choć niektórym te pojęcia mogą wydawać się tożsame, to jednak tak nie jest. Social Media Optimization (SMO) skupia się głównie na silniejszym powiązaniu witryny firmowej z jej profilami społecznościowymi. Z kolei celem Social Media Marketingu (SMM) jest zwiększenie zainteresowania firmą, budowanie wizerunku marki czy promowanie produktów i usług poprzez media społecznościowe.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:29:34

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 8
Ocena strony:
Marketing Manager
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top