Optymalizacja strony pod SMO
Podstawowe działania, jakie powinny zostać wykonane przy optymalizacji witryny pod SMO, to:
- dodanie pod wpisami blogowymi przycisków umożliwiających użytkownikom dzielenie się treściami na ich ulubionych portalach społecznościowych;
- zadbanie o prawidłowe oznaczenie podstron znacznikami Open Graph i Twitter Card;
- umieszczanie linków do profili firmowych w social mediach np. w stopce Twojej witryny, oraz uzupełnienie tychże profili o link zwrotny do strony głównej;
- aktualizacja i uspójnienie danych firmy na stronie i profilach w mediach społecznościowych;
- zadbanie o spójny wygląd wszystkich kanałów, tak aby użytkownik miał świadomość, że obcuje z jedną i tą samą marką;
- uzupełnienie profili o frazy kluczowe istotne dla biznesu, aby były one lepiej widoczne w wewnętrznych wyszukiwarkach.
Opcjonalnie można również umieścić pod wpisami system komentarzy oferowany przez Disqus lub Facebook, czy też wykorzystać widgety (licznik polubień, wyświetlenie profilu itp.).
Social Media Optimization – korzyści
Jeżeli budowanie spójnej strategii marketingowej jest dla Ciebie istotne to działania z zakresu Social Media Optimization są obowiązkowe. Konsekwentnie prezentowany w różnych kanałach wizerunek marki, z pewnością przyczyni się do zbudowania trwałego obrazu firmy w świadomości Twojej grupy docelowej.
Dodanie przycisków do udostępniania treści, widgetów czy wtyczek mediów społecznościowych sprawia, że strona stanie się bardziej funkcjonalna, co poprawi ogólne doświadczenia użytkowników.
Dzięki systemowi komentarzy użytkownicy będą częściej wchodzić w interakcję z Twoimi treściami. Stworzy to możliwość wejścia z nimi w dialog — na Facebooku, Instagramie czy na stronie firmowej.
Ostatnią, ale nie najmniej ważną zaletą SMO jest to, że odnośniki z profili w mediach społecznościowych budują profil linkowy Twojej strony. Linki nadal stanowią mocny czynnik rankingowy budujący pozycję stron w wynikach wyszukiwania, a „zdobycie” odnośnika z Facebooka w tym wypadku nie powinno nastręczać problemów.
Social Media Optimization a Social Media Marketing
Choć niektórym te pojęcia mogą wydawać się tożsame, to jednak tak nie jest. Social Media Optimization (SMO) skupia się głównie na silniejszym powiązaniu witryny firmowej z jej profilami społecznościowymi. Z kolei celem Social Media Marketingu (SMM) jest zwiększenie zainteresowania firmą, budowanie wizerunku marki czy promowanie produktów i usług poprzez media społecznościowe.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Co to jest marketing internetowy
Z Internetu obecnie korzysta ponad 5,16 miliarda ludzi na całym świecie i liczba ta rośnie z każdą sekundą. Daje to niesamowite możliwości w zakresie marketingu...
Przeczytaj artykuł >>
Plan marketingowy - Strategia marketingowa, która pomoże Ci osiągnąć sukces
Plan marketingowy dla wielu przedsiębiorców wydaje się być abstrakcją i narzędziem zarezerwowanym dla dużych korporacji. Jednak dobry plan marketingowy jest...
Przeczytaj artykuł >>
Customer Experience - 10 zasad skutecznej strategii
Customer Experience (doświadczenie klienta) - to wszystkie emocje, doświadczenia i wrażenia klienta, które zyskuje, kupując produkty lub korzystając z usług...
Przeczytaj artykuł >>