Spis treści

Zalety kampanii Performance Max

Kampania Performance Max obiła się w branży szerokim echem. Znalazła swoich zwolenników jak i przeciwników. Jej struktura, ograniczona optymalizacja i inteligentny format wzbudzał i w dalszym ciągu wzbudza wiele zapytań. Wszystko dlatego, że kampanie Performance Max zastąpiły kampanie, które często generowały największą sprzedaż sklepów internetowych — mowa o inteligentnej kampanii produktowej.

Po ponad roku korzystania z tego formatu postanowiłam przedstawić zalety i wady kampanii Performance Max w jednym zestawieniu.

Sygnały dotyczące odbiorców

Sygnały dotyczące odbiorców to nowość, która pojawiła się razem z kampanią Performance Max. W tej sekcji możemy uzupełnić informacje o tym kim jest nasz klient, mając do dyspozycji 4 kategorie:

  • segmenty niestandardowe,
  • Twoje dane,
  • zainteresowania i szczegółowe dane demograficzne,
  • dane demograficzne

Zrzut panelu Google Ads — Sygnały dotyczące odbiorców
Sygnały dotyczące odbiorców — kampania Performance Max

W segmentach niestandardowych mogą się znaleźć listy niestandardowych odbiorców np. osoby, które wyszukiwały konkretnych haseł. Twoje dane powinny być zasilone przez przesłane listy klientów, którzy dokonali zakupu. Zainteresowania i szczegółowe dane demograficzne to kategoria, w której należy uzupełnić zainteresowania klientów, a dane demograficzne to ich wiek i płeć.

W sygnałach dotyczących odbiorców należy podkreślić, że kampania nie będzie stricte wyświetlana na te osoby, a jedynie są to sygnały do wyszukania nowych osób, które mają podobny profil, zachowania i zainteresowania.

Częstym błędem, jaki zauważam podczas audytu kont Google Ads, jest kategoria Twoje dane. Tutaj nie powinny znaleźć się listy remarketingowe, zawierające użytkowników, którzy nie dokonali zakupu. Taki sygnał dotyczący odbiorców jest mylący i może wydłużyć optymalizację reklam. W sygnałach skupiamy się tylko na dostarczeniu algorytmom informacji o osobach, które dokonały zakupu.

Komponenty w kampaniach Performance Max

Komponenty w kampanii Performance Max to nic innego jak zasoby, które musimy zapewnić, aby kampania mogła odpowiednio się wyświetlać we wszystkich dostępnych kanałach w ramach jednej kampanii.

Grupy komponentów składają się z:

  • obrazów/grafik max. 20,
  • loga max. 5,
  • filmów max. 5,
  • nagłówki reklam do 30 znaków max. 15,
  • długich nagłówków do 90 znaków ma.x 5,
  • teksty reklam do 60 znaków max. 1,
  • teksty reklam do 90 znaków max. 4,
  • nazwy firmy.

Zrzut panelu Google Ads — komponenty
Grupy komponentów — Kampania Performance Max

W pełni uzupełnione komponenty zapewniają materiał reklamowy kampanii Performance Max na wyświetlanie się we wszystkich dostępnych kanałach. Kampanie na początku należy bacznie obserwować. Nie każdy kanał Google Ads sprawdza się w każdym przypadku, a w tym są one połączone.

Testowanie grup zasobów pozwoli wyłonić najlepsze ich połączenie, a dzięki sprawdzeniu ich skuteczności można stwierdzić, które należy zmienić.

Zrzut panelu Google Ads — komponenty
Grupy komponentów — Kampania Performance Max

Strategia ustalania stawek

Kampania Performance Max nie daje możliwości użycia wszystkich strategii ustalania stawek. Korzystając z niej, możemy się skupić tylko na konwersjach i użyć jej do poniższych celów:

  • sprzedaż,
  • wzrost potencjalnych klientów,
  • ruch w witrynie,
  • wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje,
  • brak celu.

Dostępne strategie ustalania stawek:

  • maksymalizacja liczby konwersji,
  • maksymalizacja wartości konwersji.

Osobiście uważam, że im mniej wariantów tym szybciej można dokonać odpowiedniego wyboru. Na starcie zachęcam do skorzystania z maksymalizacji liczby konwersji, by w przyszłości podkręcić wyniki dzięki maksymalizacji wartości konwersji.

Wykluczające adresy URL

Kampanie Performance Max polegają na automatach, jednak możemy wykluczyć konkretne adresy URL, na które nie chcemy kierować.

Zaliczyć można do nich wszelkie regulaminy, politykę prywatności, zwroty czy reklamacje.

Więcej o adresie URL znajdziesz w naszej bazie wiedzy:

Kampanie Performance Max słabe strony

Inteligentny format i ograniczona optymalizacja to elementy, które najbardziej przyczyniły się do przedstawienia kampanii Performance Max w złym świetle. Czy to ją przekreśla? Oczywiście, że nie. Jednak warto przedstawić jej ciemniejsze strony, by wiedzieć, jak odpowiednio się przygotować do tworzenia kampanii Performance Max.

Prawidłowo przygotowana strona docelowa

Nie ma czegoś z niczego. Jeśli kampania nie wymaga wprowadzenia ręcznie składników, które poinstruują ją, jak ma się wyświetlać, z którego kanału skorzystać i do kogo trafić, musi sama je zaczerpnąć z innych źródeł.

Źródłem w tym przypadku jest strona docelowa. By utworzyć kampanię Performance Max i odnosić zadowalające efekty w pierwszej kolejności należy zadbać o stronę. Najlepszym rozwiązaniem jest współpraca ze specjalistą SEO, który zadba jednocześnie o jej techniczne przygotowanie jak i o wzrost ruchu organicznego, który przełoży się na lepszy wynik jakości domeny.

E-book

Odkryj sekret swoich rywali. Analiza konkurencji w małej firmie

Pobierz bezpłatny praktyczny przewodnik dla właścicieli małych firm, którzy chcą sprawdzić, jak konkurencja działa w Internecie.

Pobierz e-booka

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe odgrywają ogromną rolę w kampanii w sieci wyszukiwania. To na nich opiera się wyświetlanie reklam. Korzystając z kilku modeli dopasowań, słów wykluczających i wyszukiwanych haseł, w precyzyjny sposób można stworzyć listę słów, które będą przynosić wysokie konwersje.

Jak zatem wykorzystać kampanię Performance Max, kiedy nie można w niej ingerować w słowa kluczowe?

Odpowiedzią na to pytanie jest wcześniej wspomniana dobrze przygotowana strona docelowa, ponieważ z niej kampania czerpie najwięcej informacji. Nagłówki, opisy kategorii, opisy produktów, meta tagi czy nasycenie strony słowami kluczowymi to ważne elementy, które dostarczą algorytmom informacji, na jakie słowa kluczowe kampania powinna się wyświetlać w sieci wyszukiwania.

W przypadku nowej strony, która jeszcze nie ma odpowiedniej struktury, lub zaniedbanej, która wymaga wielu poprawek, zachęcam do skorzystania ze standardowych kampanii na koncie Google Ads.

Jest jedna możliwość, by wykluczyć słowa, na które kampania nie powinna się wyświetlać. Przesłanie wcześniej przygotowanej listy do supportu. Jest tylko i aż jeden minus tego rozwiązania. Podczas przesyłania należy wyrazić zgodę na wprowadzanie zmian przez Google w panelu Google Ads. W dobie automatycznych rekomendacji nie zawsze słusznych osobiście obawiam się tego rozwiązania. Póki sytuacja tego nie wymaga, nie korzystam z niego.

Dodatkową wiedzę o słowach kluczowych znajdziesz na naszym blogu:

Kampanie produktowe

Kampania Performance Max zastąpiła inteligentne kampanie produktowe. Obecnie w systemie Google Ads chcąc reklamować produkty, można skorzystać ze standardowych kampanii produktowych bądź kampanii Performance Max. Mając na uwadze strukturę kampanii i możliwości jej wyświetlania w wielu kanałach jest sposób wykorzystania jej tylko w sieci produktowej.

Przed stworzeniem kampanii Performance Max, która ma być wykorzystana do sieci produktowej, należy zadbać o feed produktowy i poprawnie skonfigurować konto Google Merchant Center. Po połączeniu konta Google Ads z Google Merchant Center można przystąpić do utworzenia kampanii.

Różnica między standardową kampanią Performance Max a kampanią PMax wykorzystaną do sieci produktowej polega na braku grup zasobów, czyli komponentów. Algorytmy mając do wykorzystania tylko informacje o produktach, skupiają się na wyświetlaniu reklam w sieci produktowej. Poza różnicą w zasobach kampania oferuje podstawowe elementy do optymalizacji takie jak grupy produktów, harmonogram reklam czy wybór strategii.

Reklamy produktowe — Kampania Performance Max
Reklamy produktowe — Kampania Performance Max

Oczywiście Google zawsze rekomenduje uzupełnienie wszystkich zasobów. Warto zatem przetestować na konkretnym przypadku, który wariant: z zasobami lub bez lepiej się sprawdzić i przyniesie większą sprzedaż dla klienta.

Kampanie Performance Max — podsumowanie

Jak każde rozwiązanie tak i kampania Performance Max ma swoje mocne i słabe strony. Dla każdego przypadku mogą być one różne. Na początku wymaga więcej czasu, zanim kolokwialnie mówiąc, się rozkręci, optymalizacja jest ograniczona, jednak finalnie w większości przypadków przynosi bardzo zadowalające efekty.

Osobiście zachęcam do testowania tego typu kampanii zarówno w branżach usługowych jak i e-commerce. 

Twoje kampanie reklamowe Google Ads nie przynoszą zysków?

Zdaj się na specjalistów z Agencji KS!