Spis treści

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe (ang. keywords, keyphrases) służą do wyszukiwania informacji w Internecie. Użytkownicy wprowadzają je w odpowiednie pole w wyszukiwarkach, aby po chwili otrzymać zestaw wyników, najlepiej dopasowanych do ich zapytań. Frazy te mogą składać się z jednego wyrazu lub być rozbudowanym pytaniem składającym się z kilku, a nawet kilkunastu słów.

Pierwotną rolą wyszukiwarek (ang. Search Engines) było znalezienie strony, która zawierała podane słowo kluczowe. Z czasem jednak zaczęliśmy z nich korzystać w nieco inny sposób, wprowadzając coraz to bardziej skomplikowane frazy, czy nawet naturalnie brzmiące pytania zbudowane z większej liczby wyrazów.

Chcąc dotrzymać kroku potrzebom użytkowników, wyszukiwarki ewoluowały. W wynikach bezpośrednich pojawiły się odpowiedzi bezpośrednie — najpierw panele wiedzy, potem „wynik zerowy” (tzw. Feature Snippet) czy sekcja „Podobne pytania”.

Przykłady — panel wiedzy, feature snippet i podobne pytania
Przykłady — panel wiedzy, feature snippet i podobne pytania

Algorytmy stały się dużo lepsze w przetwarzaniu naturalnego języka, odczytywaniu wzorców zachowań i rozpoznawaniu intencji, kryjących się za poszczególnymi zapytaniami.

Czy w takim razie słowa kluczowe straciły na znaczeniu? Oczywiście nie.

Określenie właściwych słów kluczowych, a następnie optymalizacja strony pod nie nadal stanowi istotny element walki o wysokie pozycje we wszelkiego typu wyszukiwarkach.

O tym czym są wyszukiwarki i jak działają, przeczytasz we wpisie:

Rola słów kluczowych w pozycjonowaniu

Skoro właściwe słowa kluczowe są tak ważne dla pozycjonowania strony internetowej, to jaką odgrywają one rolę w całym procesie?

Stosowanie w obrębie podstrony odpowiednich fraz kluczowych pozwala algorytmom wyszukiwarek na odpowiednie sklasyfikowanie treści, a następnie zapisanie podstrony w bazie (indeksowanie). Jeżeli w trakcie wyszukiwania algorytm uzna, że strona odpowiada na użyte przez użytkownika słowo kluczowe i jest zgodna z jego intencją, wtedy wyszukiwarka wyświetli link do tej podstrony w SERP'ach (na stronie z wynikami wyszukiwań).

Więcej o indeksowaniu dowiesz się z wpisów:

Nie tylko Google — gdzie jeszcze wykorzystywane są frazy kluczowe?

Słowa kluczowe wykorzystywane są nie tylko w wyszukiwarce Google. Mechanizm ten stosują także inne narzędzia, takie jak Bing czy Yahoo!. Z frazami kluczowymi możemy się spotkać także przy okazji optymalizacji wizytówki Google czy filmów na YouTube oraz przy tworzeniu reklam w Google Ads. Swoistymi słowami kluczowymi są tagi w mediach społecznościowych, które umożliwiają kategoryzowanie, a następnie wyszukanie tematycznie powiązanych wpisów.

Rodzaje słów kluczowych

Istnieje kilka sposobów podziału słów kluczowych. Możemy je kategoryzować, biorąc pod uwagę kryteria takie jak:

  • średnia miesięczna liczba wyszukiwań;
  • rola na stronie;
  • grupa docelowa;
  • intencja;
  • sezonowość.

Podział ze względu na średnią miesięczną liczbę wyszukiwań

Jest to podstawowy podział fraz, który bierze pod uwagę miesięczną liczbę wyszukiwań oraz konkurencyjność słów kluczowych. Wyróżniamy frazy:

  • Fat Head,
  • Chunky Middle,
  • Long Tail.

Fat Head — są to słowa kluczowe, które charakteryzują się bardzo dużą liczbą wyszukiwań. Przeważnie są to jedno- dwu wyrazowe frazy na tyle ogólne, że bez dodatkowego kontekstu ciężko jest określić intencje, które przyświecają użytkownikowi, który wpisuje ją w Google.

Przykłady fraz typu fat head:

  • buty,
  • lody,
  • narciarstwo.

Chunky Middle — są to frazy dłuższe i mniej popularne niż słowa kluczowe typu fat head. Cechują się też mniejszą konkurencyjnością, ale też większą konwersją. Na podstawie wyników wyszukiwania jesteśmy w stanie z pewnym prawdopodobieństwem wyznaczyć intencję użytkownika.

Przykłady fraz typu chunky middle:

  • buty do biegania,
  • domowe lody śmietankowe,
  • narciarstwo biegowe.

Long Tail — jest to ostatni typ fraz w tym podziale. Słowa te przeważnie składają się z większej liczby wyrazów i nie mają dużego miesięcznego wolumenu wyszukiwań, za to jest ich bardzo dużo. Ich cechą charakterystyczną jest to, że jasno wskazują na intencję użytkownika, a współczynnik konwersji z nimi związany jest znacznie wyższy, niż w przypadku fraz fat head czy chunky middle.

Przykłady fraz typu long tail:

  • buty do biegania po asfalcie męskie,
  • lody śmietankowe bez jajek,
  • kurs instruktora narciarstwa biegowego.

Wykres zależności miesięcznej liczby wyszukiwań od liczby słów kluczowych
Porównanie fraz „Fat Head”, „Chunky Middle” i „Long Tail”

Podział ze względu na rolę, jaką pełnią na stronie

Innym sposobem podziału słów kluczowych jest posegregowanie ich ze względu na rolę, jaką odgrywają w procesie optymalizacji poszczególnych stron w Twoim serwisie.

Wyróżniamy tutaj słowa kluczowe podstawowe i powiązane.

Podstawowe słowa kluczowe — to jedna lub maksymalnie kilka fraz, na które w głównej mierze ma wyświetlać się dana podstrona. Stanowią one podstawę optymalizacji i ich umiejętne rozmieszczenie w treści strony czy w meta tagach, jest jednym z elementów, który może przyczynić się do osiągnięcia przez stronę szczytu wyników wyszukiwania.

Powiązane słowa kluczowe (dodatkowe, semantyczne, wspierające) - są to frazy, których zadaniem jest nadanie kontekstu Twoim treściom i ułatwienie klasyfikacji przez algorytmy wyszukiwarek. Do tej grupy zaliczamy synonimy i odmiany podstawowych słów kluczowych, ale nie tylko. Także inne zwroty niezwiązane z głównymi frazami mogą stanowić istotne wsparcie dla pozycjonowania strony internetowej.

Dużym ułatwieniem przy znajdowaniu słów powiązanych jest korzystanie z narzędzi takich jak Surfer. W czasie rzeczywistym analizuje on na podaną frazę kluczową, strony internetowe z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania i podpowiada, jakich słów wspierających i w jakiej ilości powinniśmy użyć, aby nawiązać walkę z obecnymi liderami.

Rozmieszczanie fraz podstawowych i powiązanych w treści
Rozmieszczanie fraz podstawowych i powiązanych w treści

Podział ze względu na segment rynku

Innym sposobem grupowania słów kluczowych jest uwzględnienie segmentu rynku, do którego zamierzamy trafić.

Rozróżniamy:

  • Ogólne słowa kluczowe — jedno lub dwuwyrazowe frazy, które mają szerokie zastosowanie i odnoszą się do tematów ogólnych. Ze względu na dużą konkurencyjność, pozycjonowanie stron na nie jest trudne, a wysokie pozycje nie idą w parze z wysoką konwersją. Przykładowa fraza: „buty do biegania”.
  • Branżowe słowa kluczowe — to wszystkie frazy, które koncentrują się na określonej branży lub są specyficzne dla danego segmentu rynku. Przykładowa fraza: „Buty do biegania po asfalcie”.
  • Słowa kluczowe związane z marką — to frazy, które odnoszą się do konkretnej marki. W wyszukiwarkę wpisujemy je wtedy, kiedy chcemy znaleźć produkty danej marki czy odszukać konkretnego dostawcę usług lub sprzedawcę. Przykładowa fraza: „buty do biegania adidas”.
  • Słowa kluczowe produktowe — jest to rodzaj fraz kluczowych, które dotyczą konkretnych produktów. Zawierają w sobie nazwę handlową produktu, markę czy numer seryjny. Przykładowa fraza: „New Balance Fresh Foam Kaiha Road”.
  • Słowa kluczowe ze zdefiniowanym odbiorcą — jak sama nazwa wskazuje, te frazy odnoszą się do klientów poprzez cechy demograficzne (wiek, płeć) czy też zawód. Przykładowa fraza: „buty do biegania męskie”.
  • Lokalne słowa kluczowe — frazy lokalne zawierają w sobie odniesienie do dzielnicy, miasta czy regionu. Używane są wtedy, kiedy chcemy zawęzić poszukiwania produktów lub konkretnych usług do określonego obszaru. Przykładowa fraza: „Buty do biegania Kraków”.

Więcej o roli lokalnych słowach kluczowych w pozycjonowaniu dowiesz się z wpisów:

Podział ze względu na intencję

Bardzo ważną klasyfikacją słów kluczowych jest podział ich ze względu na intencję — czyli cel, jaki przyświecał użytkownikowi, który użył danego słowa kluczowego. W tej grupie wyróżniamy 4 rodzaje fraz:

  • Frazy informacyjne — stosowane, kiedy chcemy zasięgnąć informacji na jakiś temat. Przykładowe frazy: „co to jest pozycjonowanie stron”, „jakie buty do biegania po asfalcie”.
  • Frazy komercyjne — wykorzystywane, kiedy naszą intencją jest zakup produktu lub usługi, ale potrzebujemy dodatkowych danych, które utwierdzą nas w decyzji. Przykładowe frazy: „Adidas Terrex opinie”, „pozycjonowanie stron cennik”
  • Frazy transakcyjne — stosowane, gdy chcemy dokonać zakupu i szukamy strony, na której sfinalizujemy transakcję. Przykładowe słowa kluczowe: „pozycjonowanie strony internetowej”, „Adidas Terrex Swift R2 Gore”.
  • Frazy nawigacyjne — używane w przypadku, gdy chcemy dostać się na konkretną stronę, ale nie pamiętamy dokładnego adresu URL. Przykładowe frazy: „Agencja KS”, „Facebook”, „Allegro”.

Warto tutaj nadmienić, że intencja nie jest cechą samych słów kluczowych, ale wyników wyszukiwania, które są zwracane w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Z czasem na to samo zapytanie mogą pojawiać się inne strony, które odpowiadają na odmienne intencje użytkowników.

Wyszukiwarka może także zwrócić miks intencji. Część wyników może mieć charakter typowo komercyjny, a druga część informacyjny. Tendencja jest taka, że im bardziej ogólne słowo kluczowe wpisane w wyszukiwarkę, tym trudniej jednoznacznie określić intencję. Dla fraz z długiego ogona (ang. long tail) zadanie jest znacznie prostsze.

Podział ze względu na sezonowość

Ostatnim kryterium podziału fraz kluczowych jest sezonowość. Nie każde słowo kluczowe ma stałą w czasie liczbę wyszukiwań, a świadomość tego pozwala lepiej planować kampanie SEO.

Słowa całoroczne — to frazy, które przez cały rok mają w miarę zbliżoną liczbę wyszukiwań. Wahania nie są na tyle duże, aby można było mówić o sezonowości.

Słowa sezonowe — jak sama nazwa wskazuje, cechują się występowaniem okresów z większą i mniejszą liczbą wyświetleń. Te hasła kluczowe wyszukiwane są tylko w wybranych okresach.

Trendy — są to nowe słowa kluczowe, które dopiero zyskują na popularności i nie sposób oszacować, jak duży ruch wygenerują one w przyszłości. Narzędzia do analizy słów kluczowych najprawdopodobniej pokażą dla nich niewielki wolumen wyszukiwań lub nie pokażą go wcale. Dlatego przy szukaniu obiecujących tematów, które stają się trendy, warto wykorzystać Google Trends.

O tym jak korzystać z Google Trends dowiesz się z artykułu:

Porównanie fraz całorocznych, sezonowych i trendów
Porównanie fraz całorocznych, sezonowych i trendów

Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe dla Twojego biznesu?

Jeżeli chcesz promować swoją stronę w jakiejkolwiek wyszukiwarce, pierwszym krokiem będzie stworzenie listy słów kluczowych, na które chcesz się wyświetlać. Bez tego Twoje działania będą chaotyczne i przyniosą mniejszy niż spodziewany efekt.

Jak więc dobrać słowa kluczowe, aby trafić do potencjalnych klientów?

Po pierwsze przeanalizuj swoją ofertę. Pomyśl o tym, co mogą wpisywać potencjalni klienci w wyszukiwarkę, aby znaleźć produkt lub usługę. Następnie na podstawie tych fraz stwórz listę słów kluczowych i zweryfikuj ją jednym z podanych niżej sposobów.

Planer słów kluczowych

Szeroko stosowanym narzędziem jest Planer słów kluczowych (ang. Keyword Planer) od Google. Jest to bezpłatna aplikacja webowa, która przy aktywnej kampanii podaje m.in średnią miesięczną liczbę wyszukiwań (wolumen), trend czy konkurencyjność w Google Ads. Poza informacjami na temat podanych przez nas fraz, narzędzie przedstawi własne propozycje słów o podobnej tematyce.

zrzut ekranu z planera słów kluczowych
Przy aktywnej kampanii reklamowej, Planer słów kluczowych poda dokładne dane dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukiwań.

Senuto

To polskie narzędzie oferuje szereg funkcji przydatnych przy pozycjonowaniu stron, w tym analizę słów kluczowych. Także i tutaj po wpisaniu interesującej nas frazy znajdziemy informacje o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań, trendzie i stawce w Google Ads. Poza tym dowiemy się, jakie są wariacje słowa kluczowego oraz jakie dodatkowe funkcjonalności pojawiają się w wynikach wyszukiwania (pakiet map, reklamy Google Ads, galeria zdjęć czy „wynik zerowy”).

Dodatkowo dla każdego słowa kluczowego otrzymasz listę fraz w postaci pytań oraz słowa zależne, czyli takie, które wykazują wysokie powiązanie ze słowami bazowymi.

Zrzut ekranu z Senuto
Senuto podpowie, kiedy przypada szczyt sezonu na podane zapytania.

Ahrefs

Przygotowaną listę fraz można zweryfikować także w module Keywords Explorer, który jest częścią wielofunkcyjnego narzędzia Ahrefs. Poza wolumenem wyszukiwań słowa, poznasz jego trudność (czyli jak ciężko będzie umieścić stronę internetową na to hasło w Top 10 wyników wyszukiwania), dopasowane frazy, pytania, historię pozycji czy aktualną listę stron, które na tę frazę pojawiają się w wyszukiwarce Google.

Co ciekawe Keyword Explorer'a możesz użyć także do sprawdzenia fraz w bazie słów kluczowych innych wyszukiwarek (YouTube, Amazon, Bing, Yahoo, Sezam, Baidu, Daum czy Naver).

Zrzut ekranu z Ahrefs
Poza wolumenem wyszukiwań Ahrefs poda najlepszy wynik rankingowy, czy liczbę wyszukiwań w poszczególnych krajach.

Keyword Surfer

Ostatnim z narzędzi, które chciałbym przedstawić, jest rozszerzenie do przeglądarki Chrome. Keyword Surfer to bezpłatny plugin, który bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google poda wolumen wyszukiwań dla danego słowa oraz podpowie powiązane frazy. Można go wykorzystać do wstępnej oceny zapisanych haseł lub do znajdowania nowych.

Zrzut ekranu z Google przy działającym rozszerzeniu Keyword Surfer
Zrzut ekranu z Google przy działającym rozszerzeniu Keyword Surfer

Czy jest inny sposób na budowanie listy fraz kluczowych?

Tworząc listę fraz kluczowych, można zastosować też inną strategię. Jeżeli masz dostęp do płatnych narzędzi takich jak Senuto czy Ahrefs wykonaj analizę Twojej konkurencji. Zgromadź 3-4 adresy URL konkurencyjnych witryn i zbadaj, na jakie frazy pojawiają się w wynikach wyszukiwania. W Senuto wykonasz to za pomocą modułu Analiza widoczności, w Ahrefs z kolei w module Site Explorer.

Mam listę fraz kluczowych i co dalej?

Dobór słów kluczowych to pierwszy krok na drodze do zdobycia widoczności w wyszukiwarkach. Kolejnym etapem jest przypisanie konkretnych fraz do właściwej podstrony w obrębie serwisu. W trakcie prac może się okazać, że dla niektórych słów nie będziesz miał dedykowanej podstrony. W takim wypadku warto zaplanować utworzenie osobnej strony docelowej (ang. Landing Page), która będzie optymalizowana pod to słowo kluczowe.

Przy dopasowywaniu fraz do podstron przydatna będzie znajomość intencji użytkownika (patrz: Podział ze względu na intencję). Dzięki temu będziesz wiedział, czy dla danego słowa lepsza będzie strona ofertowa, czy wpis blogowy.

Jak wykorzystać słowa kluczowe do optymalizacji stron w procesie pozycjonowania?

Po zbudowaniu listy i przypisaniu fraz do odpowiednich podstron pora przystąpić do optymalizacji. Nie wchodząc w szczegóły — optymalizacja polega na umieszczaniu słów podstawowych i pomocniczych w odpowiednich miejscach na stronie. Frazy powinny znaleźć się w adresie URL, meta tagach, nagłówkach, treści, a także atrybutach „alt” grafik i zdjęć. Unikaj przy tym niekorzystnego zjawiska Keywords Stuffing'u, czy optymalizacji kilku stron po jedną frazę (zjawisko kanibalizacji słów kluczowych).

Więcej o optymalizacji treści i kanibalizacji przeczytasz na naszym blogu:

Jakich błędów należy unikać przy tworzeniu list słów kluczowych?

Na etapie analizy fraz kluczowych dla swojego biznesu możesz popełnić szereg błędów, które wpłyną na sukces pozycjonowania.

Wybieranie zbyt ogólnych słów kluczowych

Skupianie się na frazach ogólnych na początku budowania widoczności w wyszukiwarce nie jest dobrym pomysłem z dwóch powodów. Po pierwsze są one wysoce konkurencyjne, a to oznacza, że strony, które znajdują się w pierwszej 10, włożyły wiele trudu, aby się tam znaleźć. Przebicie ich może okazać się procesem czasochłonnym i zasobożernym, a czasem wręcz niemożliwym.

Po drugie, jeżeli uda Ci się osiągnąć wysoką pozycję na frazę ogólną, trafisz do bardzo szerokiego grona odbiorców i znaczna część z nich nie będzie zainteresowana Twoją ofertą.

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep obuwniczy dla eleganckich mężczyzn z możliwością zakupów przez Internet. Frazą, pod którą chciałbyś być widoczny w Google, są „buty” — 135 000 wyszukiwań miesięcznie. Czy aby na pewno jest to dobry wybór?

Analizując pierwszą 10 wyników wyszukiwania, zauważyć można, że owszem, intencja jest czysto komercyjna, ale w większości pojawiają się sklepy oferujące obuwie dla Pań. Tak więc wysiłek związany z pozycjonowaniem pod tę frazę byłby daremny.

W podanym przypadku lepiej byłoby skupić się na frazach bardziej szczegółowych takich jak:

  • eleganckie buty męskie — 3 600 wyszukiwań,
  • buty do garnituru męskie — 2 900 wyszukiwań,
  • lakierki męskie — 1 900 wyszukiwań,
  • buty wizytowe męskie — 1 600 wyszukiwań.

Jak sam widzisz, duży wolumen wyszukiwań nie może być jedynym kryterium przy wyborze fraz. Ważna jest również intencja użytkownika oraz konkurencyjność słów.

Nie oznacza to, że ogólne frazy kluczowe nie są warte uwagi. Widoczność strony na tego typu słowa w wyszukiwarce pomoże budować świadomość marki. Nie powinny być one jednak słowami pierwszego wyboru.

Wybieranie zbyt specyficznych słów kluczowych

Drugą skrajnością jest wybór fraz, które są bardzo specyficzne i jedynie nieliczne osoby będą szukać tego co oferujesz. Skutkiem takich działań będzie niewielki ruch z wyników organicznych.

Wróćmy do przykładu ze sklepem obuwniczym. Fraza "eleganckie buty męskie ze skóry krokodyla" dość dokładnie określa, czego dana osoba szuka, jednak takich osób w skali kraju będzie stosunkowo mało. Opieranie strategii SEO tylko o tego typu frazy może skutkować tym, że koszty pozycjonowania nigdy się nie zwrócą.

Dlatego też ważne jest znalezienie złotego środka — fraz, które będą wystarczająco specyficzne, aby przyciągnąć odpowiednią grupę ludzi, ale jednocześnie na tyle ogólne, aby zapewnić ruch na stronie na zadowalającym poziomie.

Ignorowanie lokalnych słów kluczowych

Kolejnym zaniedbaniem, którego musisz unikać, jest ignorowanie lokalnych fraz. Jest to szczególnie istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw, których obszar działania ograniczony jest do konkretnego terenu.

Wyobraź sobie, że Twój stacjonarny sklep obuwniczy zlokalizowany jest w Krakowie w niedalekim sąsiedztwie Sukiennic. Aby poinformować ludzi o jego istnieniu, musisz stosować frazy, które zawierać będą miasto. Twoja lista fraz może wyglądać w ten sposób:

  • buty Kraków,
  • buty ślubne Kraków,
  • sklep obuwniczy Kraków,
  • sklep z butami Kraków.

Co stanie się jeżeli, skupisz się tylko na frazach bez lokalizacji?

Po pierwsze Twoja strona może wyświetlać się osobom z innych miast. Nawet jeżeli Twoja strona przyciągnie dużo odwiedzających, nie będą oni w stanie skorzystać z Twoich usług ze względu na odległość od sklepu.

Po drugie tracisz możliwość pojawienia się w lokalnych wynikach wyszukiwania, czyli tym osobom, które poszukują produktów i usług w konkretnej lokalizacji. Jest to stracona szansa na pozyskanie klienta.

Po trzecie wykorzystując jedynie frazy bez lokalizacji, konkurujesz z większą liczbą firm o miejsce w wynikach wyszukiwania. Oznacza to większy koszt zdobycia premiowanego miejsca w Google.

Dlatego też istotne jest wyłapanie fraz lokalnych i uwzględnienie ich w strategii SEO.

Ignorowanie trendów

Jeżeli trzymasz rękę na pulsie w swojej branży, to wiesz, co obecnie jest na topie. Wykorzystaj to i twórz treści zoptymalizowane pod frazy, które w narzędziach nie mają dużego wolumenu wyszukiwań. W ten sposób przygotujesz się na boom związany z popularnością danej frazy i dasz czas Google na zaindeksowanie nowej treści.

Co tracisz, ignorując trendy? Twoja konkurencja nie śpi i zapewne spróbuje wykorzystać budujący się trend. Ty z kolei stracisz okazję na zwiększenie sprzedaży na frazy o niskiej konkurencyjności, a późniejsze osiągnięcie wysokiej pozycji może nie być już tak lukratywne.

Wybieranie słów kluczowych niezwiązanych z biznesem

Pokusa większej ekspozycji w wyszukiwarce jest duża. Ale czy warto poświęcać budowanie swojego autorytetu w branży na korzyść większego ruchu? Przyjrzyjmy się, jakie ryzyko związane jest ze słowami kluczowymi niezwiązanymi z Twoją branżą.

Wróćmy do przykładu ze sklepem obuwniczym. Stwierdzasz, że warto wyświetlać się na frazy związane z wypiekami, bo wiele osób szuka przepisów na słodkości w internecie. Uważasz, że pozwoli Ci dotrzeć do nowych użytkowników. Co może pójść nie tak?

Po pierwsze — wprowadzasz Google w błąd. Duża rozbieżność w tematyce całej domeny może dezinformować algorytmy, które uznają, że Twoja stronie nie jest autorytetem w danej dziedzinie. Skutek będzie taki, że będzie ona słabiej widoczna w wyszukiwarce.

Po drugie — ludzie, którzy trafią na Twoją stronę, mogą czuć się rozczarowani, oszukani czy wręcz źli. W końcu nie tego w danej chwili szukali. Z tego powodu reputacja marki zostanie nadszarpnięta, co przełożyć się może na niższe zyski.

Słowa kluczowe — ostatnie wskazówki

Każda strategia SEO powinna zaczynać się od gruntownej analizy słów kluczowych. Stworzenie listy fraz istotnych dla firmy wskaże kierunek rozwoju witryny czy też samego biznesu. Wybierając odpowiednie słowa dla Twojej działalności, kieruj się następującymi wskazówkami:

  • wybieraj frazy o umiarkowanej konkurencyjności związane z Twoją branżą,
  • przeanalizuj intencję, stojącą za każdą z fraz, i dopasuj do niej rodzaj treści,
  • nie lekceważ potencjału fraz z długiego ogona,
  • twórz treści na frazy o charakterze informacyjnym (poradniki, przewodniki),
  • jeżeli prowadzisz biznes w konkretnym mieście, skup się na frazach lokalnych,
  • nie „rozwadniaj” tematyki strony frazami, które nie są powiązane z Twoją działalnością,
  • wykorzystuj frazy nabierające popularności (trendy) i sezonowe.

Jeżeli masz problemy ze stworzeniem listy fraz lub nie wiesz, od czego zacząć, skontaktuj się z nami. Przygotujemy plan działań, który będzie uwzględniał Twoje cele i pomożemy w realizacji strategii zmierzającej do wypromowania Twojego biznesu w Google.


Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)