O czym mówi nam Domain Rating?
Domain Rating to metryka stworzona do oceny jakości profilu linków witryn. Jest to subiektywna ocena zaproponowana przez Ahrefs i nie należy jej utożsamiać z tym, jak faktycznie Google ocenia daną domenę i przekazywany przez nią, czy też do niej link juice. Trzeba mieć również na uwadze fakt, że wskaźnik ten jest podatny na manipulacje.
DR przyjmuje wartość od 0 do 100. Wartość "zero" oznacza to, że strona nie ma linków lub ma ich bardzo mało, bądź też pochodzą ze stron słabej jakości. Wyższy DR oznacza mocniejszy profil linków względem innych stron znajdujących się w bazie danych narzędzia. Warto zaznaczyć, że stron posiadających DR na poziomie 0–5 jest 146 455 043. Natomiast domeny z DR 81–85 jest zaledwie 7 368. Pokazuje to jak ciężko zdobyć większy wynik. Należy pamiętać, że wysoki wskaźnik DR, nie jest gwarantem większego ruchu.
O czym warto pamiętać starając się o większy DR?
Powinniśmy działać tak, aby wskaźnik Domain Rating dla naszej strony był jak na największy. Pamiętaj o tym, że wzrost tego wskaźnika jest logarytmiczny, oznacza to, że różnica między DR 64–67 jest znacznie większa niż między 22–27. Im wyższy poziom DR, tym trudniej będzie nam osiągnąć kolejny poziom. Ahrefs nie podaje dokładnego wzoru na wyliczenie wskaźnika DR, ale wprost informuje nas, że brane pod uwagę są następujące czynniki:
- Linki nofollow nie zwiększają Domain Rating, liczą się tylko linki dofollow.
- Przekazywana moc Domain Rating spada wraz z ilością linków wychodzących z danej Domeny. Im więcej linków prowadzi z domeny o silnym DR do innych stron, tym przekazywana moc jest mniejsza. Jeżeli dana strona ma DR 50, a linkuje do 500 innych domen, może się okazać, że w nieznacznym stopniu wpłynie na DR naszej strony
- Jeżeli Domain Rating strony linkującej do Twojej strony się zwiększy, wpłynie to również pozytywnie na DR każdej witryny, do której linkuje.
Domain Rating jest bardzo przydatnym wskaźnikiem w procesie Link Buildingu. Jest jedną z kluczowych metryk pozwalających określić jakość profilu linków domeny. W procesie budowanie linków bierze się pod uwagę również takie wskaźniki jak: URL Rating (UR), Domain Authority (DA), Citation Flow (CF) oraz Trust Flow (TF).
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących
Każdemu z posiadaczy stron internetowych zależy na tym, by odkryło ją jak najwięcej użytkowników. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy dostępnych jest niemal 2...
Przeczytaj artykuł >>5 niestandardowych sposobów na zdobycie linków
Pozycjonując frazy konkurencyjne, trzeba szukać nisz, które pozwolą na znalezienie wartościowej przestrzeni do linkowania. Jak to zrobić? Oto 5 sposobów na...
Przeczytaj artykuł >>