Czym jest katalog stron?

Katalog stron (z ang. web directory), to serwis w sieci, w którym znajduje się zbiór informacji o firmach łącznie z ich stronami internetowymi. Umieszczanie stron internetowych w katalogach jest jednym z elementów pozycjonowania.

Co to jest katalog stron?

Jak wygląda katalog stron www?

Wcześniej katalogi stron opierały się na publikowaniu setek linków do domen. Teraz przerodziły się w swoiste wizytówki firm, w których możemy znaleźć m.in. nazwę firmy z długim lub krótkim opisem, adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, zdjęcia, a nawet możliwości rezerwacji. Dla każdej firmy z reguły dedykowana jest oddzielna podstrona, która może być indeksowana przez wyszukiwarkę Google i wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Katalogi stron to kolejny kanał, dzięki któremu właściciele mogą docierać do swoich Klientów.

Przykładowy katalog w serwisie "oferteo"
Przykładowy katalog w serwisie "oferteo"

Lista popularnych katalogów stron internetowych

Obecnie portale te możemy także podzielić ze względu na tematykę. Wyróżniamy:

  • katalog ogólnotematyczny, gdzie znajdują się firmy wszystkich z branż i lokalizacji,
  • katalog lokalny - z firmami z określonej lokalizacji
  • katalog branżowy, zrzeszający firmy o danej tematyce działalności.

Poniżej przedstawiamy przykładową listę katalogów, które cieszą się dużą popularnością:

  • Oferteo
  • Targeo
  • Panorama Firm
  • BiznesFinder
  • Pkt
  • Cylex
  • Firmy-net
  • BazaFirm
  • Gwiazdor

Które z nich możemy zaliczyć do najlepszych katalogów? Wszystko tak naprawdę zależy od potrzeb danej firmy. W sieci możemy znaleźć sporo katalogów, które mogą pomóc wypromować firmę lub wspomóc pozycjonowanie strony firmowej.

Jakie katalogi stron www wybrać?

Dawniej dodanie firmy do katalogu stron miało bardzo duże znaczenie dla pozycjonowania. Nie liczyło się to, jaką jakość ma katalog SEO, a ilość linków, które prowadziły do danej domeny. Wszystko zmieniło się wraz z wprowadzeniem przez Google w życie aktualizacji Pingwin, która zrewolucjonizowała podejście do pozyskiwania linków zewnętrznych.

Obecnie ważne jest przede wszystkim, aby katalog przekazywał wysoki link juice i był atrakcyjny wizualnie dla odwiedzających go użytkowników. Teraz ilość linków straciła na znaczeniu, na korzyść ich jakości. Z tego względu warto wybierać popularne katalogi stron z dużym ruchem. Ich domeny powinny odznaczać się wysokim autorytetem dla Google.

Zdecydowanie lepiej wybrać moderowany katalog stron internetowych, od tego, którym nikt nie zarządza, gdyż z reguły ten pierwszy jest bardziej uporządkowany. Należy także pamiętać, że darmowy katalog stron nie musi być bezwartościowy - w Internecie znajdziemy naprawdę sporo bezpłatnych katalogów, które mogą pomóc w pozycjonowaniu strony czy pozyskaniu klientów.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.8/5), głosów: 10
Ocena strony:
Head of GBP
LinkedIn

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top