Różnice pomiędzy słowami głównymi a Long Tail oraz przykłady fraz kluczowych
Fraza kluczowa główna (ang. Head Keywords) - jest wyrazem, na który składa się jedno lub dwa słowa. Frazy te są najczęściej wyszukiwane, w kwestii pozycjonowania są najtrudniejsze, ale ich zakres tematyczny może być bardzo ogólny.
Przykłady głównych słów kluczowych
- Dorabianie kluczy
- CNC
- Architekt
- Tłumaczenia przysięgłe
- Części jaguar
Kluczowe słowa długiego ogona (ang. Long Tail) - fraza ta składa się z minimum trzech słów. W przeciwieństwie do frazy głównej nie jest tak konkurencyjna, jest łatwiejsza w pozycjonowaniu, bardziej szczegółowa, ale też mniej popularna i rzadziej wyszukiwana.
Przykłady fraz Long Tail
- Dorabianie kluczy samochodowych Łódź
- Obróbka CNC Kraków
- Architekt wnętrz Poznań
- Tłumaczenia przysięgłe niemiecki Warszawa
- Części jaguar S type
Jak dobrać słowa kluczowe oraz jakich narzędzi używać do analizy.
Chcąc wykonać analizę na słowa kluczowe za pomocą narzędzi, trafisz na mnóstwo programów, które oferują lepsze lub gorsze analizy.
Poniżej przedstawiamy listę darmowych i płatnych narzędzi do analizy słów kluczowych, które według nas są najlepsze:
Darmowe
- Keyword Surfer
- Planer słów kluczowych od Google
- Wyszukiwarka Google (podpowiedzi podczas wpisywania oraz sekcja „podobne wyszukiwania”)
- Google Search Console
Płatne
Oczywiście nie każde słowo kluczowe, które będzie wydawało się ok, będzie dobre do pozycjonowania czy też do reklam w Google Ads, ale te narzędzia nam tego wprost nie powiedzą, dlatego sugerujemy przeczytać o tym, jak dobrać słowa kluczowe.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Google Ads dopasowanie słów kluczowych
Google Ads nieustannie się zmienia, co jakiś czas pojawiają się nowe aktualizacje, ulepszenia panelu czy automatyzacje. A wszystko po to, aby ułatwić użytkownikowi...
Przeczytaj artykuł >>Słowa kluczowe na YouTube - zadbaj o większą ilość wyświetleń filmów
Przez wiele lat kanały na YouTube były jedynie dodatkiem dla firm działających w Internecie. Jednak już od dłuższego czasu można zauważyć trend, w którym...
Przeczytaj artykuł >>Jak dobrać słowa kluczowe do SEO i Adwords
Wyselekcjonowanie właściwych fraz to pierwszy i zarazem kluczowy krok mający decydujące znaczenie dla efektywności kampanii. Późniejsze działania bazują na...
Przeczytaj artykuł >>