Przykłady fraz Long Tail (długiego ogona)
Wyszukiwanie fraz Long Tail pozwala użytkownikowi na zawężenie i doprecyzowanie wyników. Bardzo dobrym przykładem jest poniższy przykład:
Fraza generyczna:
- buty
Przykładowe frazy Long Tail:
- buty do biegania (przeznaczenie)
- buty rozmiar 46 (wielkość)
- buty seledynowe (kolor)
- buty sportowe męskie (typ)
- buty nike dziecięce (marka i przeznaczenie)
Dlaczego warto wykorzystywać frazy Long Tail w pozycjonowaniu?
Frazy długiego ogona, wykorzystywane są przez użytkowników świadomych wyszukiwanej usługi czy produktu. Frazy te charakteryzuje mniejsza liczba wyszukiwań, jednak wiąże się to z mniejszą konkurencyjnością. Przekłada się to na krótszy czas potrzebny na znalezienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Również ich liczba jest zdecydowanie większa niż ogólnych fraz generycznych. Dzięki temu, że frazy Long Tail dokładniej odpowiadają na oczekiwania użytkownika, posiadają mniejszy współczynnik odrzuceń. Ten rodzaj fraz w pozycjonowaniu wykorzystywany jest w głównej mierze przez sklepy internetowe.
Frazy długiego ogona generują zdecydowanie niższe koszty nie tylko w procesie pozycjonowania, ale również wśród osób wykorzystujących reklamy płatne w promocji oferowanego produktu czy usługi.
Jeśli również zależy Ci na szybkim zwiększeniu ruchu na stronie to frazy Long Tail są zdecydowanie dobrym wyborem. W przypadku sklepów pozycjonowanie szerokie przekłada się na 60% - 80% całego ruchu na stronie.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
SEO Co To Jest - Optymalizacja Strony a Pozycjonowanie
SEO - (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, celem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach...
Przeczytaj artykuł >>Pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących
Każdemu z posiadaczy stron internetowych zależy na tym, by odkryło ją jak najwięcej użytkowników. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy dostępnych jest niemal 2...
Przeczytaj artykuł >>Jak dobrać słowa kluczowe do SEO i Adwords
Wyselekcjonowanie właściwych fraz to pierwszy i zarazem kluczowy krok mający decydujące znaczenie dla efektywności kampanii. Późniejsze działania bazują na...
Przeczytaj artykuł >>