Co to jest pozycjonowanie lokalne - Definicja

Pozycjonowanie lokalne (SEO lokalne) - to promocja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania (na określonym terenie) na słowa kluczowe, które zazwyczaj we frazie zawierają nazwę miasta. W przypadku pozycjonowania lokalnego możemy mówić o pozycjonowaniu lokalnym strony lub wizytówki firmy w Mapach Google.

Co to jest SEO lokalne?

W jaki sposób można realizować SEO lokalne?

SEO lokalne, czyli lokalne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google można realizować na dwa sposoby, poprzez pozycjonowanie strony wśród wyników wyszukiwania oraz wizytówki Google Moja Firma w Google Maps.

Zazwyczaj promując się lokalnie, do optymalizacji strony używamy słów kluczowych, które oprócz nazwy usługi zawierają również nazwę miasta. Dla przykładu, wpisując w wyszukiwarkę Google słowo „pozycjonowanie" może pokazać się mapa z najbliższymi dla Twojej obecnej lokalizacji firmami, które posiadają interesującą Cię ofertę i poniżej strony firm ofertami na pozycjonowanie stron internetowych. Frazę tę można jednak zawęzić do danej lokalizacji, dodając miasto do słowa kluczowego, np. pozycjonowanie Krosno. Teraz wynik będzie zupełnie inny, ponieważ teraz w mapach pokażą się firmy, które posiadają siedzibę w danym mieście lub na jej obszarze, a wyniki wyszukiwania i oferty firm będą prawdopodobnie spersonalizowane właśnie pod klientów z tego miasta.

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania lokalnego?

Zazwyczaj po wpisaniu frazy w wyszukiwarce i dodaniu do niej nazwy miasta na samej górze pokażą nam się reklamy Google Ads, później Mapa z trzema firmami, nad którą mogą się jeszcze znajdować karuzela z katalogów branżowych i poniżej pokażą nam się wyniki z adresami URL do stron internetowych.

Poniżej przedstawiamy przykładowe wyniki dla frazy lokalnej:

Widok lokalnych wyników wyszukiwania

Ostatnia modyfikacja: 2020-04-09 12:49:38

Czy ta definicja bya dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 6
Ocena strony:
Specjalista ds. Google Maps
LinkedIn
Go Top