W jaki sposób można realizować SEO lokalne?
SEO lokalne, czyli lokalne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google można realizować na dwa sposoby, poprzez pozycjonowanie strony wśród wyników wyszukiwania oraz wizytówki Google Moja Firma w Google Maps.
Zazwyczaj promując się lokalnie, do optymalizacji strony używamy słów kluczowych, które oprócz nazwy usługi zawierają również nazwę miasta. Dla przykładu, wpisując w wyszukiwarkę Google słowo „pozycjonowanie" może pokazać się mapa z najbliższymi dla Twojej obecnej lokalizacji firmami, które posiadają interesującą Cię ofertę i poniżej strony firm z ofertami na np. pozycjonowanie lokalne. Frazę tę można jednak zawęzić do danej lokalizacji, dodając miasto do słowa kluczowego, np. pozycjonowanie Krosno. Teraz wynik będzie zupełnie inny, ponieważ teraz w mapach pokażą się firmy, które posiadają siedzibę w danym mieście lub na jej obszarze, a wyniki wyszukiwania i oferty firm będą prawdopodobnie spersonalizowane właśnie pod klientów z tego miasta.
Jak wyglądają wyniki wyszukiwania lokalnego?
Zazwyczaj po wpisaniu frazy w wyszukiwarce i dodaniu do niej nazwy miasta na samej górze pokażą nam się reklamy Google Ads, później Mapa z trzema firmami, nad którą mogą się jeszcze znajdować karuzela z katalogów branżowych i poniżej pokażą nam się wyniki z adresami URL do stron internetowych.
Poniżej przedstawiamy przykładowe wyniki dla frazy lokalnej:
Ostatnia modyfikacja: 2020-11-26 13:16:17