Co to jest pozycjonowanie lokalne - Definicja

Pozycjonowanie lokalne (SEO lokalne) - to promocja strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania (na określonym terenie) na słowa kluczowe, które zazwyczaj we frazie zawierają nazwę miasta. W przypadku pozycjonowania lokalnego możemy mówić o pozycjonowaniu lokalnym strony lub wizytówki firmy w Mapach Google.

Co to jest SEO lokalne?

W jaki sposób można realizować SEO lokalne?

SEO lokalne, czyli lokalne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google można realizować na dwa sposoby, poprzez pozycjonowanie strony wśród wyników wyszukiwania oraz wizytówki Google Moja Firma w Google Maps.

Zazwyczaj promując się lokalnie, do optymalizacji strony używamy słów kluczowych, które oprócz nazwy usługi zawierają również nazwę miasta. Dla przykładu, wpisując w wyszukiwarkę Google słowo „pozycjonowanie" może pokazać się mapa z najbliższymi dla Twojej obecnej lokalizacji firmami, które posiadają interesującą Cię ofertę i poniżej strony firm z ofertami na np. pozycjonowanie lokalne. Frazę tę można jednak zawęzić do danej lokalizacji, dodając miasto do słowa kluczowego, np. pozycjonowanie Krosno. Teraz wynik będzie zupełnie inny, ponieważ teraz w mapach pokażą się firmy, które posiadają siedzibę w danym mieście lub na jej obszarze, a wyniki wyszukiwania i oferty firm będą prawdopodobnie spersonalizowane właśnie pod klientów z tego miasta.

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania lokalnego?

Zazwyczaj po wpisaniu frazy w wyszukiwarce i dodaniu do niej nazwy miasta na samej górze pokażą nam się reklamy Google Ads, później Mapa z trzema firmami, nad którą mogą się jeszcze znajdować karuzela z katalogów branżowych i poniżej pokażą nam się wyniki z adresami URL do stron internetowych.

Poniżej przedstawiamy przykładowe wyniki dla frazy lokalnej:

Widok lokalnych wyników wyszukiwania

Ostatnia modyfikacja: 2020-10-01 11:01:27

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 7
Ocena strony:
Specjalista ds. Google Maps
LinkedIn
Go Top