Czy meta description jest sygnałem rankingowym?
Meta description nie jest sygnałem rankingowym. Głównym jego celem jest skłonienie użytkowników do odwiedzenia naszej witryny.
W kodzie HTML meta description prezentuje się następująco:
<meta name="description" content="Treść meta description"/>
Google może wyświetlić inną — lepiej dopasowaną do intencji i zapytania — treść niż ta podana przez nas w meta description.
Jak się tworzy Meta Description?
Stworzenie doskonałego opisu jest trudne, ale nie niemożliwe. Opracowanie Meta Description wymaga wiedzy na temat zawartości strony, ale także świetniej znajomości profilu odbiorcy. Pole do popisu jest niewielkie — meta descripton to około 155 znaków liczonych ze spacjami, a czasem nawet mniej.
Dzieje się tak dlatego, że Google określając przestrzeń do wyświetlenia meta description bazuje na pikselach, a nie na ilości znaków. Litera "W" zajmuje znacznie więcej miejsca niż litera "I", dlatego też wyświetlone description z częstym powtórzeniem litery "W" będzie znacznie krótsze niż 155 znaków. Analogicznie, description z wieloma literami "I", będzie mogło mieć więcej znaków.
Tworząc opis, należy mieć na uwadze to, że inaczej meta opis wyświetla się na urządzeniach mobilnych, a inaczej na desktopowych. Istnieje zatem ryzyko, że opis może nie zostać wyświetlony w całości.
Protipy tworzenia Meta Description
Jak na takiej małej przestrzeni przygotować dobry meta opis?
Rzuć okiem na te sugestie, które naszym zdaniem powinieneś/powinnaś rozważyć podczas przygotowania meta opisu:
- Wykonaj analizę, która odpowie na pytania: Jakie frazy będą odpowiednie dla konkretnej podstrony? Jakie są intencje odbiorcy? Czego może chcieć się dowiedzieć ze strony?
- Pamiętaj! Wybrane frazy użyj z rozwagą, użyj maksymalnie dwukrotnie tej samej frazy.
- Staraj się, by opis wyglądał naturalnie.
- Używaj CTA (Call to Action), które znacząco wpływa na czynnik konwersji. Przykładami CTA mogą być: Kliknij i dowiedz się więcej!, Sprawdź najnowsze modele Audi 2021/2022 itd.
- Pisz zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny lub innego języka, w którym tworzysz meta opis: zwróć uwagę na poprawne użycie znaków interpunkcyjnych oraz błędy gramatyczne.
- Rozważ użycie znaku specjalnego (★, ⇾).
- Uwzględnij atuty oferty, produktu, artykułu, które wyróżniają Cię na tle konkurencji.
Przykłady meta description:
Dla sklepu:
Oferujemy produkty sezonowe, sportowe amatorskie, a także profesjonalne ➤ Ubrania praktyczne i wygodne na każdą okazję. Sprawdź i kup online!
Dla usług:
Renowacja i cyklinowanie parkietów ➤ Układanie, lakierowanie, olejowanie ➤ 10 lat doświadczenia, setki zadowolonych klientów. Zamów darmową wycenę!
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Meta description — dlaczego warto tworzyć atrakcyjne opisy?
Zdarza się, że mimo wysokiej pozycji strony na istotne słowa kluczowe, nie generuje ona satysfakcjonującego nas ruchu. Często zapominamy jednak o meta description,...
Przeczytaj artykuł >>
Pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących
Każdemu z posiadaczy stron internetowych zależy na tym, by odkryło ją jak najwięcej użytkowników. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy dostępnych jest niemal 2...
Przeczytaj artykuł >>
Pozycja w Google – jak sprawdzić, na którym miejscu jest moja strona
W internecie trwa wyścig o jak najwyższe pozycje stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Każdy właściciel strony www, obojętnie czy mowa o sklepie internetowym,...
Przeczytaj artykuł >>