Prowadzenie swojego bloga wymaga systematyczności, zaangażowania i wiedzy, nie wystarczy jedynie założyć bloga, by zjednać sobie użytkowników. Bez względu, czy posiadasz własną domenę, czy też działasz na platformie blogger, znajomość mechanizmów marketingowych w obrębie content marketingu to podstawa.
Jak wygląda praca blogera, kto może zdecydować się na założenie własnego bloga?
Praca blogera, głównie realizowana jest w domu, zdecydowanie rzadziej w co-work'ach. Zadaniem blogera jest nie tylko tworzenie treści pisanych, ale także zdjęć, filmów i grafik.
Blogerzy często mają wiedzę specjalistyczną w określonej dziedzinie, którą chcą dzielić się z innymi. Tworzą różnorodne treści, takie jak:
- artykuły,
- recenzje,
- poradniki,
- relacje z podróży,
- porady modowe,
- przepisy i porady kulinarne
i inne.
Osoby zakładające bloga są aktywne w internecie, budując swoją społeczność czytelników, słuchaczy lub widzów. Tworzą relacje ze swoimi obserwatorami, angażując się w interakcję, odpowiadając na komentarze i udzielając porad.
Blogowanie często jest dla nich pasją lub zajęciem dodatkowym, choć niektórzy blogerzy osiągają sukces, zarabiając na reklamach, współpracy z markami lub sprzedając produkty lub usługi.
Ważną kwestią jest fakt, że bloger posiadać musi najnowsze wiadomości i aktualne informacje w danej dziedzinie, by nie wprowadzać użytkowników w błąd i budować swój wizerunek eksperta w danej branży.
Umiejętności, które powinien posiadać bloger, aby założyć bloga:
- Lekkie pióro - umiejętność tworzenia treści.
- Optymalizacja tekstu pod SEO.
- Zdolności komunikacyjne z odbiorcami, zarówno w formie pisemnej, jak i w interakcji z czytelnikami. Umiejętność wyrażania swoich myśli i poglądów w sposób zrozumiały, atrakcyjny i przekonujący.
- Przeprowadzanie researchu i analizy.
- Kreatywność: Bloger powinien mieć zdolność do twórczego myślenia i generowania nowych pomysłów.
- Zrozumienie odbiorcy: Bloger powinien być w stanie zidentyfikować i zrozumieć swoją grupę docelową.
- Umiejętność korzystania z systemów zarządzania treścią (CMS), edytowania obrazów, podstawowej wiedzy o SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek) i analizie statystyk.
- Samodyscyplina i terminowość.
Kolejne etapy założenia bloga:
- Wybierz idealną niszę, grupę docelową.
- Wybierz platformę blogową - jak Blogger czy Tumblr - możesz również stworzyć bloga na platformie blogowej opartej na własnym hostingu, w tym celu:
- wybierz i wykup wolną nazwę domeny (własny adres url, zadbaj, aby był chwytliwy, łatwo zapamiętywalny i kojarzył się z daną tematyką bloga),
- wykup hosting,
- stwórz swoją stronę internetową, lub zleć to zadanie specjalistom.
- Opracuj plan publikacji - czas, godzina, częstotliwość.
- Zoptymalizuj bloga i dodawane treści zgodnie z wytycznymi przeglądarki.
- Publikuj wartościowe wpisy.
- Podejmuj interakcję z odbiorcami, odpowiadaj na komentarze i wiadomości.
Zakładanie bloga to nie lada wyzwanie. Bloger decydujący się na działanie w internecie powinien wyróżniać się sporą kreatywnością, pasją i zaangażowaniem. Przekazuje swoim odbiorcom najnowsze wiadomości i informacje z opisywanej dziedziny, dlatego dbanie o merytoryczny przekaz pełni tutaj kluczową funkcję.
Równie ważna jest podstawowa wiedza SEO i optymalizacja treści zgodnie z zasadami. Dodatkowo ważne jest odpowiednie zarządzanie blogiem pod względem technicznym.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Storytelling - opowiedz o swoim produkcie tak, aby każdy chciał go kupić
Dobra opowieść potrafi poruszyć serca i umysły. Ta fraza, choć banalna, doskonale oddaje wpływ, jaki może mieć opowiadanie historii. Dobrze skonstruowana opowieść...
Przeczytaj artykuł >>Content is king - Dlaczego treści są aż tak ważne?
Każdego dnia w internecie pojawia się oszałamiająca ilość treści - przykładowo, co minutę Tweeter odnotowuje ponad 440 tys. tweetów, na Instagramie przybywa...
Przeczytaj artykuł >>Evergreen content
Publikowanie treści na stronach internetowych, ma wpływ nie tylko na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim stanowi dla odbiorcy źródło...
Przeczytaj artykuł >>Jak prowadzić bloga firmowego - Wpływ content marketingu na SEO
Popularność Content Marketingu w ostatnich latach znacząco wzrosła. Wartościowe i dobrze zoptymalizowane teksty, publikowane na blogach firmowych, to dla...
Przeczytaj artykuł >>