Kim jest copywriter?
Copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem tekstów marketingowych, w tym:
- artykułów, poradników, webinarów, podcastów, video, raportów (content marketing),
- haseł reklamowych,
- scenariuszy spotów,
- ofert sprzedażowych,
- treści stosowanych w Linkbuildingu,
- treści z zastosowaniem w social media,
- teksty na strony internetowe,
- teksty na banery, ulotki i broszury.
SEO copywriting, wymaga od specjalisty systematycznego poszerzania wiedzy. Dobry copywriter seo zobowiązany jest do rzetelnego wykonywania obowiązków, a także nieustannego poszerzania swojej wiedzy i stosowania się do aktualnych wytycznych i algorytmów Google. Działania seo copywritingu powinny zostać oparte na profesjonalnym researchu, prawidłowym zastosowaniu słów kluczowych i dostosowaniu treści do wytycznych Google. Tylko w ten sposób specjalista jest w stanie pisać atrakcyjne treści SEO.
Content writing to tworzenie treści z przeznaczeniem na strony internetowe, blogi tematyczne, oferty produktowe oraz mailingi.
Ghost writing - tworzenie treści na zlecenie konkretnej osoby lub firmy. Autor tworząc tekst ma świadomość, że robi to na zlecenie innych osób i oddaje do niego pełne prawo. Pod stworzonym dziełem podpisany zostaje nie autor tekstu a osoba zlecająca.
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Jak prowadzić bloga firmowego - Wpływ content marketingu na SEO
Popularność Content Marketingu w ostatnich latach znacząco wzrosła. Wartościowe i dobrze zoptymalizowane teksty, publikowane na blogach firmowych, to dla...
Przeczytaj artykuł >>
Optymalizacja artykułów na blogu firmowym
O tym dlaczego Content Marketing jest ważny i jak prowadzić bloga firmowego już pisaliśmy. W moim poprzednim wpisie opowiedziałam o podstawowych czynnościach...
Przeczytaj artykuł >>