Co to jest Copywriting - Definicja

Copywriting - to tworzenie wysokiej jakości, unikalnych i kreatywnych tekstów. Pojęcie to jest dosyć szerokie, zawiera w sobie: web copywriting (copywriting internetowy), content copywriting oraz copywriting seo. Zadaniem Copywritera jest pisanie tekstów na dany temat, znajdujących zastosowanie między innymi w pozycjonowaniu stron internetowych.

Co to jest copywriting

Kim jest copywriter?

Copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem tekstów marketingowych, w tym:

  • artykułów, poradników, webinarów, podcastów, video, raportów (content marketing),
  • haseł reklamowych,
  • scenariuszy spotów,
  • ofert sprzedażowych,
  • treści stosowanych w Linkbuildingu,
  • treści z zastosowaniem w social media,
  • teksty na strony internetowe,
  • teksty na banery, ulotki i broszury.

SEO copywriting, wymaga od specjalisty systematycznego systematycznego poszerzania wiedzy. Dobry copywriter seo zobowiązany jest do rzetelnego wykonywania obowiązków, a także systematycznego poszerzania swojej wiedzy i stosowania się do aktualnych wytycznych i algorytmów Google. Działania seo copywritingu powinny zostać oparte na profesjonalnym researchu, prawidłowym zastosowaniu słów kluczowych i dostosowaniu treści do wytycznych Google. Tylko w ten sposób specjalista jest w stanie pisać atrakcyjne treści SEO.

Content writing to tworzenie treści z przeznaczeniem na strony internetowe, blogi tematyczne, oferty produktowe oraz mailingi.

Ghost writing - tworzenie treści na zlecenie konkretnej osoby lub firmy. Autor tworząc tekst ma świadomość, że robi to na zlecenie innych osób i oddaje do niego pełne prawo. Pod stworzonym dziełem podpisany zostaje nie autor tekstu a osoba zlecająca.

Ostatnia modyfikacja: 2020-04-06 09:31:38

Czy ta definicja bya dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Lider zespołu ds. Copywritingu
LinkedIn
Go Top