Co to jest atrybut nofollow - Definicja

Nofollow (atrybut nofollow, rel nofollow) - atrybut linków, stanowiący informację dla robotów indeksujących o nie podążaniu na stronę, do której prowadzi hiperłącze. Linki nofollow nie przekazują "mocy" strony i nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, warto je jednak stosować w celu budowania zróżnicowanego profilu linków.

Co to jest atrybut nofollow?

Korzyści z linków nofollow

Użycie atrybutu rel nofollow jest zasadne w sytuacji, kiedy nie chcemy dzielić się mocą swojej strony z innymi, a więc np. w komentarzach na blogach, serwisach, forach i innych miejscach, skąd łatwo byłoby manipulować linkami. Jest to swoiste zabezpieczenie przed spamem i niechcianym dzieleniem się "link juice". Atrybutem nofollow oznacza się również linki o mniejszym znaczeniu dla SEO w obrębie własnej witryny (polityka prywatności, regulaminy, strona rejestracji itp.).

Warto wiedzieć, iż wykorzystanie linku nofollow, może przynieść realne korzyści w postaci zwiększenia ruchu na stronie, do której prowadzi.

Nofollow a profil linków

Profil linków strony powinien być jak najbardziej naturalny, a przy tym zróżnicowany, dlatego należy utrzymywać optymalną ilość zarówno odnośników dofollow, jak i nofollow. Te drugie mają więc spore znaczenie w skutecznych działaniach SEO, a ich pozyskiwanie jest częścią świadomego Link Buildingu.

Oznaczenie atrybutu nofollow w kodzie

< a href=”https://ks.pl/” rel=”nofollow” >Link< /a >

Ostatnia modyfikacja: 2020-06-04 11:12:53

Czy ta definicja bya dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 1
Ocena strony:
Specjalista SEO
LinkedIn
Go Top