Co to jest Performance Max - Definicja

Performance Max jest to nowy rodzaj kampanii od Google polegający w pełni na automatyzacji. Ma być on zastępstwem kampanii lokalnych oraz inteligentnych kampanii produktowych.

Kampania Performance Max ma szerokie możliwości wyświetlania się. W ramach jednej kampanii reklamy mogą pojawić się zarówno w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, w serwisie YouTube, na kartach Discovery, Mapach Google, w Gmail, albo po podpięciu feed z Google Merchant Center jako sieć zakupowa.

Co to jest Performance Max?

Opcje tworzenia kampanii Performance Max

Tworzenie kampanii Performance Max nie różni się niczym od przygotowania zwykłej kampanii w sieci reklamowej. W celu pełnego wykorzystania możliwości kampanii typu Performance Max możliwe jest dodanie do 20 grafik, maksymalnie 5 logotypów i 5 filmów, 5 nagłówków po maks. 30 znaków, 5 długich nagłówków po 90 znaków oraz teksty reklam — jedna w ilości 60 znaków i cztery do 90 znaków. Dodaje się również końcowy adres URL oraz nazwę firmy. Jest też możliwość wybrania wezwania do działania (CTA).

Kampanie Performance Max można tworzyć:

  • jako samą reklamę w sieci wyszukiwań, reklamową i YouTube,
  • jako samą reklamę zakupową podpinając tylko feed produktowy bez grafik i treści reklamowych,
  • jako całość, czyli połączenie kampanii w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, YouTube oraz kampanii produktowej.

Jak optymalizować kampanie Performance Max?

Jest to kampania inteligentna, a co za tym idzie, do wyboru są tylko dwie opcje ustalania stawek:

  • maksymalizacja liczby konwersji,
  • maksymalizacja wartości konwersji.

Sygnały dotyczące odbiorców ułatwią naukę i docieranie do odpowiedniej grupy klientów. Istnieje możliwość podpięcia własnych segmentów danych.

Nowy typ kampanii Google, jakim jest Performance Max, sam dobiera, po jakich słowach kluczowy będą wyświetlać się reklamy i w jakim kanale reklamowym. Sam również dobiera najodpowiedniejsze adresy URL.

Dobre praktyki w kampaniach Performance Max

Tworząc kampanię Performance Max, należy pamiętać, że im więcej podamy informacji na początku, tym łatwiej i szybciej się ona nauczy i nie będzie tracić budżetu na niewartościowe wyświetlenia.

Nowy typ kampanii Google, jakim jest Performance Max, sam dobiera, po jakich słowach kluczowy będą wyświetlać się reklamy i w jakim kanale reklamowym. Sam również dobiera najodpowiedniejsze adresy URL.

Ostatnia modyfikacja: 2023-05-19 14:11:13

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4/5), głosów: 6
Ocena strony:
Google Ads Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top