Co to jest Performance Max - Definicja

Performance Max jest to nowy rodzaj kampanii od Google polegający w pełni na automatyzacji. Ma być on zastępstwem kampanii lokalnych oraz inteligentnych kampanii produktowych.

Kampania Performance Max ma szerokie możliwości wyświetlania się. W ramach jednej kampanii reklamy mogą pojawić się zarówno w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, w serwisie YouTube, na kartach Discovery, Mapach Google, w Gmail, albo po podpięciu feed z Google Merchant Center jako sieć zakupowa.

Co to jest Performance Max?

Opcje tworzenia kampanii Performance Max

Tworzenie kampanii Performance Max nie różni się niczym od przygotowania zwykłej kampanii w sieci reklamowej. W celu pełnego wykorzystania możliwości kampanii typu Performance Max możliwe jest dodanie do 20 grafik, maksymalnie 5 logotypów i 5 filmów, 5 nagłówków po maks. 30 znaków, 5 długich nagłówków po 90 znaków oraz teksty reklam — jedna w ilości 60 znaków i cztery do 90 znaków. Dodaje się również końcowy adres URL oraz nazwę firmy. Jest też możliwość wybrania wezwania do działania (CTA).

Kampanie Performance Max można tworzyć:

  • jako samą reklamę w sieci wyszukiwań, reklamową i YouTube,
  • jako samą reklamę zakupową podpinając tylko feed produktowy bez grafik i treści reklamowych,
  • jako całość, czyli połączenie kampanii w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, YouTube oraz kampanii produktowej.

Jak optymalizować kampanie Performance Max?

Jest to kampania inteligentna, a co za tym idzie, do wyboru są tylko dwie opcje ustalania stawek:

  • maksymalizacja liczby konwersji,
  • maksymalizacja wartości konwersji.

Sygnały dotyczące odbiorców ułatwią naukę i docieranie do odpowiedniej grupy klientów. Istnieje możliwość podpięcia własnych segmentów danych.

Nowy typ kampanii Google, jakim jest Performance Max, sam dobiera, po jakich słowach kluczowy będą wyświetlać się reklamy i w jakim kanale reklamowym. Sam również dobiera najodpowiedniejsze adresy URL.

Dobre praktyki w kampaniach Performance Max

Tworząc kampanię Performance Max, należy pamiętać, że im więcej podamy informacji na początku, tym łatwiej i szybciej się ona nauczy i nie będzie tracić budżetu na niewartościowe wyświetlenia.

Nowy typ kampanii Google, jakim jest Performance Max, sam dobiera, po jakich słowach kluczowy będą wyświetlać się reklamy i w jakim kanale reklamowym. Sam również dobiera najodpowiedniejsze adresy URL.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 31
Ocena strony:
Senior Google Ads Specialist

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Twoja zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do obsługi Twojego zapytania ofertowego. Na podstawie wyrażonej zgody możemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem e-maila w celach marketingowych lub telefonu w celu obsługi Twojego zapytania ofertowego. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o., z siedzibą w Gorzycach 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy przestrzeganie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz Prawa komunikacji elektronicznej, w tym prawa do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności), a także cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych i marketing bezpośredni. (zwiń)

Menu dostępności

Profile ułatwień dostępu

Opcje ułatwień dostępu

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.