Co to jest Landing Page - Definicja

Landing Page to w dosłownym tłumaczeniu "strona lądowania". W języku branżowym oznacza stronę docelową lub produktową. Jej zadaniem jest promocja oraz sprzedaż produktów lub usług.

Landing page ma za zadanie przyciągać potencjalnego Klienta i sprawić, iż zapozna się z ofertą i dokona transakcji.

Co to jest landing page?

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Cały proces jest prosty.

  1. Użytkownik trafia na landing page (poprzez mailing, baner reklamowy, bezpośrednio z wyszukiwarki itp.).
  2. Zapoznaje się z treścią strony docelowej.
  3. Zachęcony ofertą klika w Call to Action - przycisk nakłaniający do działania.
  4. Wykonuje określone działanie - transakcja, zapis na wydarzenie etc.

Ważne: Landing pages nie będzie skuteczne bez jasno określonych celów, którymi mogą być:

  1. zakup produktu,
  2. skorzystanie z usługi,
  3. podanie adresu mailowego i subskrypcja newslettera,
  4. wysłanie zapytania ofertowego,
  5. wypełnienie formularza,
  6. pobranie aplikacji,
  7. rejestracja konta

i inne.

Kreacja landing page - 5 ważnych zasad

  1. Atrakcyjny design.
  2. Dobry UX i czytelny UI.
  3. Odpowiednia struktura treści.
  4. Zachęcający Call to Action.
  5. Fachowa optymalizacja strony.

Strony docelowe - rodzaje

Określenie celu to pierwszy krok, aby stworzyć skutecznego landing page'a. Podejmując tę decyzję, możesz stwierdzić jakie elementy na stronie docelowej są niezbędne i jak powinien wyglądać landing page, aby potencjalny klient zdecydował się podjąć konkretną reakcję.

Wśród rodzajów stron docelowych wyróżniamy:

  • Lead Generation (główny cel: pozyskanie danych od Klienta).
  • Landing page sprzedażowy (główny cel: sprzedaż produktu lub usługi).
  • Strony Click Through (główny cel: nakłonienie użytkownika do podjęcia konkretnej reakcji i przejścia na stronę internetową firmy np. strona produktowa).
  • Strony Coming Soon (główny cel: promocja nowego produktu lub usługi).

Ciekawostka:

Czy słyszałeś kiedykolwiek o dwóch teoriach, na których opierają się skuteczne działania marketingu internetowego autorstwa Abrahama Maslowa i Bryana Eisenberga?

Jeżeli słyszałeś o piramidzie przedstawiającej hierarchię podstawowych potrzeb człowieka, to pewnie obecnie zastanawiasz się, co to ma wspólnego ze stroną docelową... - zaskoczę Cię, ma i to dość dużo ;).

Bryan Eisenberg, opierając się na wspomnianej hierarchii, stworzył schemat odnoszący się do optymalizacji stron internetowych. Takowy schemat posiada 5 ważnych etapów - od podstawowych, do bardziej zaawansowanych.

Jaka więc powinna być strona według Eisenberga?

  1. Funkcjonalna.
  2. Przystępna.
  3. Prosta.
  4. Intuicyjna.
  5. Przekonująca.
    Szczegóły znajdziesz tutaj!

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(4.7/5), głosów: 19
Ocena strony:
Head of Content Marketing
LinkedIn

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!

Skontaktuj się z nami

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top