Jak stworzyć skuteczny landing page?
Cały proces jest prosty.
- Użytkownik trafia na landing page (poprzez mailing, baner reklamowy, bezpośrednio z wyszukiwarki itp.).
- Zapoznaje się z treścią strony docelowej.
- Zachęcony ofertą klika w Call to Action - przycisk nakłaniający do działania.
- Wykonuje określone działanie - transakcja, zapis na wydarzenie etc.
Ważne: Landing pages nie będzie skuteczne bez jasno określonych celów, którymi mogą być:
- zakup produktu,
- skorzystanie z usługi,
- podanie adresu mailowego i subskrypcja newslettera,
- wysłanie zapytania ofertowego,
- wypełnienie formularza,
- pobranie aplikacji,
- rejestracja konta
i inne.
Kreacja landing page - 5 ważnych zasad
- Atrakcyjny design.
- Dobry UX i czytelny UI.
- Odpowiednia struktura treści.
- Zachęcający Call to Action.
- Fachowa optymalizacja strony.
Strony docelowe - rodzaje
Określenie celu to pierwszy krok, aby stworzyć skutecznego landing page'a. Podejmując tę decyzję, możesz stwierdzić jakie elementy na stronie docelowej są niezbędne i jak powinien wyglądać landing page, aby potencjalny klient zdecydował się podjąć konkretną reakcję.
Wśród rodzajów stron docelowych wyróżniamy:
- Lead Generation (główny cel: pozyskanie danych od Klienta).
- Landing page sprzedażowy (główny cel: sprzedaż produktu lub usługi).
- Strony Click Through (główny cel: nakłonienie użytkownika do podjęcia konkretnej reakcji i przejścia na stronę internetową firmy np. strona produktowa).
- Strony Coming Soon (główny cel: promocja nowego produktu lub usługi).
Ciekawostka:
Czy słyszałeś kiedykolwiek o dwóch teoriach, na których opierają się skuteczne działania marketingu internetowego autorstwa Abrahama Maslowa i Bryana Eisenberga?
Jeżeli słyszałeś o piramidzie przedstawiającej hierarchię podstawowych potrzeb człowieka, to pewnie obecnie zastanawiasz się, co to ma wspólnego ze stroną docelową... - zaskoczę Cię, ma i to dość dużo ;).
Bryan Eisenberg, opierając się na wspomnianej hierarchii, stworzył schemat odnoszący się do optymalizacji stron internetowych. Takowy schemat posiada 5 ważnych etapów - od podstawowych, do bardziej zaawansowanych.
Jaka więc powinna być strona według Eisenberga?
- Funkcjonalna.
- Przystępna.
- Prosta.
- Intuicyjna.
- Przekonująca.
Szczegóły znajdziesz tutaj!
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Co to jest marketing internetowy
Z Internetu obecnie korzysta ponad 5,16 miliarda ludzi na całym świecie i liczba ta rośnie z każdą sekundą. Daje to niesamowite możliwości w zakresie marketingu...
Przeczytaj artykuł >>
Co to jest Landing Page
Landing page (strona lądowania) to inaczej strona docelowa lub strona produktowa. Jest to specyficzny rodzaj strony firmowej, której zadaniem jest promocja lub...
Przeczytaj artykuł >>