Meta Tagi

Meta tagi — to specjalne znaczniki umieszczone w sekcjistrony. Wskazują one robotom najważniejsze informacje o danej witrynie. Niektóre znaczniki meta mają znaczący wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele rodzajów tego typu znaczników, jednak do najczęściej stosowanych zaliczyć możemy meta title, meta description oraz meta robots. Znaczniku meta keywords nie mają obecnie znaczenia przy pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce Google.

Title

To jeden z najważniejszych z elementów jeśli weźmiemy pod uwagę pozycjonowanie strony. Jest tak dlatego, iż tytuł jest czynnikiem rankingowym, a więc roboty Google biorą go pod uwagę przy tworzeniu listy SERP (strona wyników wyszukiwania). Analizując listę wyszukiwania, to właśnie ten atrybut przykuwa naszą uwagę jako pierwszy.

Tytuł wyświetla się również w karcie przeglądarki:

tytuł strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania

Znacznik meta title w kodzie strony:

meta title na karcie strony

<title>treść znacznika</title>

Warto wiedzieć, iż termin tytuł strony odnosi się do <title></title>, a często używana nazwa meta tag title to odrębny element: <meta name="title" content="page-title">. Treść tagu meta tytułu jest zwykle taka sama, jak treść tytułu. Zaleca się stosowanie znacznika meta title na stronach internetowych.

Tytuł strony powinien zawierać najważniejsze informacje charakteryzujące konkretną stronę internetową, do której jest przypisany.

Dobre rady przy tworzeniu tagów meta title:

  • każda strona powinna posiadać unikalny tytuł,
  • zalecana długość meta tag title to 600px,
  • treść tytułu strony powinna zawierać słowa kluczowe (w granicach rozsądku),
  • wskazane jest umieszczenie w tytule nazwy firmy (brandu) oddzielonego separatorem lub myślnikiem,
  • treści powinny być dostosowane do SEO, ale również do użytkownika,
  • w niektórych przypadkach można wyróżnić treści przy pomocy emoji,

Meta Description

Kolejnym ważnym meta tagiem jest description. W przeciwieństwie do tytułu nie ma on bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, jednakże wpływa na czynniki behawioralne, a co za tym idzie, może zwiększyć współczynnik CTR. Zamieszczając dokładny opis strony wraz z zachęceniem użytkownika do przejścia na nią, zwiększamy szansę konwersji.

meta description w wynikach wyszukiwania

Umieszczenie description w kodzie źródłowym danej strony internetowej:

<meta name="description" content="treść tagu meta description"/>

Jak napisać dobre description?

  • dokładnie opisz, czego użytkownik może spodziewać się na Twojej stronie internetowej,
  • zachęć do odwiedzenia witryny, stosując CTA,
  • stosuj w tego rodzaju meta tagach znaki specjalne, które przykują uwagę do Twojego opisu,
  • stosuj unikalne description dla każdej ze stron,
  • używaj słów kluczowych nie przez wzgląd na roboty Google, ale użytkowników,
  • pamiętaj o długości opisu - optymalny powinien zawierać się w ok. 150 znaków.

Warto wiedzieć, że jeśli w kodzie danej podstrony zabraknie meta description, w wynikach wyszukiwania wyświetli się treść "zaciągnięta" przez Google ze strony.

Meta Robots

Tego tagu używa się w celu zarządzania przepływem ruchu robotów i clawlerów stron. Pozwala on na indeksowanie lub blokuje dostęp do zasobów, a także zezwala lub blokuje śledzenie i podążanie robotów dalej. W takim przypadku, dzięki ograniczeniu dostępu do mało wartościowych treści robotom, usprawniamy indeksowanie, co ma niebagatelne znaczenie przy pozycjonowaniu stron (optymalizujemy crawl budget).

Znacznik robots w kodzie:

<meta name="robots" content="wartość" />

Jako "wartość" możemy określić np.:

  • noindex - strona internetowa zostanie wykluczona z wyników wyszukiwania,
  • nofollow - atrybut blokuje robotom/crawlerom mozliwość podążania za linkiem.

W przypadku chęci zaindeksowania stron nie istnieje potrzeba tagowania, bowiem roboty domyślnie zaindeksują wszystkie niezablokowane strony. Wartości takie jak “all”, “index”, czy “follow” są nominalnie domyślne i nie zachodzi potrzeba ich stosowania.

Jak widać, meta tagi są bardzo pomocnym narzędziem nie tylko z punktu widzenia SEO. Meta znaczniki warto stosować na swoich stronach, gdyż późniejsze rezultaty z pewnością zrekompensują czas poświęcony na ich przygotowanie.

Ostatnia modyfikacja: 2022-05-05 07:57:14

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?

(5/5), głosów: 2
Ocena strony:
Senior SEO Specialist
LinkedIn

Chcesz zarabiać więcej pozyskując klientów z Internetu? Skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną ofertę

Zamów bezpłatną wycenę!

(czytaj więcej) Na podstawie tej zgody będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem np. telefonu czy poczty elektronicznej w celu obsługi przez nas twojego zapytania. Administratorem Twoich danych osobowych jest KS Sp. z o.o. Gorzyce 141, 38-230 Nowy Żmigród, NIP: 6852338589. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityka Prywatności). (zwiń)
Go Top