Title
To jeden z najważniejszych z elementów jeśli weźmiemy pod uwagę pozycjonowanie strony. Jest tak dlatego, iż tytuł jest czynnikiem rankingowym, a więc roboty Google biorą go pod uwagę przy tworzeniu listy SERP (strona wyników wyszukiwania). Analizując listę wyszukiwania, to właśnie ten atrybut przykuwa naszą uwagę jako pierwszy.
Tytuł wyświetla się również w karcie przeglądarki:
Znacznik meta title w kodzie strony:
<title>treść znacznika</title>
Warto wiedzieć, iż termin tytuł strony odnosi się do <title></title>, a często używana nazwa meta tag title to odrębny element: <meta name="title" content="page-title">. Treść tagu meta tytułu jest zwykle taka sama, jak treść tytułu. Zaleca się stosowanie znacznika meta title na stronach internetowych.
Tytuł strony powinien zawierać najważniejsze informacje charakteryzujące konkretną stronę internetową, do której jest przypisany.
Dobre rady przy tworzeniu tagów meta title:
- każda strona powinna posiadać unikalny tytuł,
- zalecana długość meta tag title to 600px,
- treść tytułu strony powinna zawierać słowa kluczowe (w granicach rozsądku),
- wskazane jest umieszczenie w tytule nazwy firmy (brandu) oddzielonego separatorem lub myślnikiem,
- treści powinny być dostosowane do SEO, ale również do użytkownika,
- w niektórych przypadkach można wyróżnić treści przy pomocy emoji,
Meta Description
Kolejnym ważnym meta tagiem jest description. W przeciwieństwie do tytułu nie ma on bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, jednakże wpływa na czynniki behawioralne, a co za tym idzie, może zwiększyć współczynnik CTR. Zamieszczając dokładny opis strony wraz z zachęceniem użytkownika do przejścia na nią, zwiększamy szansę konwersji.
Umieszczenie description w kodzie źródłowym danej strony internetowej:
<meta name="description" content="treść tagu meta description"/>
Jak napisać dobre description?
- dokładnie opisz, czego użytkownik może spodziewać się na Twojej stronie internetowej,
- zachęć do odwiedzenia witryny, stosując CTA,
- stosuj w tego rodzaju meta tagach znaki specjalne, które przykują uwagę do Twojego opisu,
- stosuj unikalne description dla każdej ze stron,
- używaj słów kluczowych nie przez wzgląd na roboty Google, ale użytkowników,
- pamiętaj o długości opisu - optymalny powinien zawierać się w ok. 150 znaków.
Warto wiedzieć, że jeśli w kodzie danej podstrony zabraknie meta description, w wynikach wyszukiwania wyświetli się treść "zaciągnięta" przez Google ze strony.
Meta Robots
Tego tagu używa się w celu zarządzania przepływem ruchu robotów i clawlerów stron. Pozwala on na indeksowanie lub blokuje dostęp do zasobów, a także zezwala lub blokuje śledzenie i podążanie robotów dalej. W takim przypadku, dzięki ograniczeniu dostępu do mało wartościowych treści robotom, usprawniamy indeksowanie, co ma niebagatelne znaczenie przy pozycjonowaniu stron (optymalizujemy crawl budget).
Znacznik robots w kodzie:
<meta name="robots" content="wartość" />
Jako "wartość" możemy określić np.:
- noindex - strona internetowa zostanie wykluczona z wyników wyszukiwania,
- nofollow - atrybut blokuje robotom/crawlerom mozliwość podążania za linkiem.
W przypadku chęci zaindeksowania stron nie istnieje potrzeba tagowania, bowiem roboty domyślnie zaindeksują wszystkie niezablokowane strony. Wartości takie jak “all”, “index”, czy “follow” są nominalnie domyślne i nie zachodzi potrzeba ich stosowania.
Jak widać, meta tagi są bardzo pomocnym narzędziem nie tylko z punktu widzenia SEO. Meta znaczniki warto stosować na swoich stronach, gdyż późniejsze rezultaty z pewnością zrekompensują czas poświęcony na ich przygotowanie.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024

Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły

Najważniejsze narzędzia SEO, które każdy specjalista powinien znać!
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowane zajęcie. Dobry pozycjoner musi mieć nie tylko dużą wiedzę i umiejętności,...
Przeczytaj artykuł >>
Co to jest Landing Page
Landing page (strona lądowania) to inaczej strona docelowa lub strona produktowa. Jest to specyficzny rodzaj strony firmowej, której zadaniem jest promocja lub...
Przeczytaj artykuł >>
Migracja strony internetowej od A do Z - Analiza, strategia i skuteczna realizacja
Żyjemy w czasach ciągłego rozwoju i dynamicznych zmian. Chcąc nadążyć za konkurencją lub też kreować nowe trendy w biznesie, firmy decydują się na wdrażanie...
Przeczytaj artykuł >>
Optymalizacja artykułów na blogu firmowym
O tym dlaczego Content Marketing jest ważny i jak prowadzić bloga firmowego już pisaliśmy. W moim poprzednim wpisie opowiedziałam o podstawowych czynnościach...
Przeczytaj artykuł >>