Możliwości jakie daje Google Search Console
GSC pozwala uzyskać informacje na temat witryny takie jak:
- stan i przebieg indeksowania strony
- informacje o organicznym ruchu w wynikach wyszukiwania (słowa kluczowe, ich średnia pozycja, liczba wyświetleń i przejść, CTR)
- linki w obrębie witryny i odnośniki zewnętrzne, a także treści anchorów
- problemy w obrębie strony
Dodatkowo Google Search Console udostępnia narzędzia pozwalające sprawdzić wersję mobilną strony, przesłać mapę strony, zgłosić stronę do kolejki indeksowania, wyświetlić podgląd strony z perspektywy robota, wygenerować raport UX (Core Web Vitals - podstawowe czynniki internetowe LCP, CLS, FID), czy sprawdzenie ręcznych filtrów nałożonych przez Google.
Podłączenie GSC do strony krok po kroku
Aby móc w pełni korzystać z możliwości, jakie daje narzędzie, należy zweryfikować własność witryny (wymagane konto Google). Mamy do wyboru kilka metod weryfikacji:
- plik HTML
- tag HTML
- kod śledzenia Google Analytics
- menedżer tagów Google
- dostawca domeny
W celu rozpoczęcia pracy z GSC należy:
- przejść na stronę https://search.google.com/search-console/about?hl=pl,
- kliknąć "Rozpocznij",
- podać poprawny adres swojej witryny (z SSL lub bez, z www lub bez),
- zweryfikować własność, wybierając jedną z ww. metod,
- w panelu GSC kliknąć "Weryfikuj".
Pozycjonowanie a Google Search Console
GSC jest obok Google Analytics podstawowym narzędziem stosowanym przez specjalistów w procesie pozycjonowania. Pozwala na dokładną analizę podstawowych i zaawansowanych zagadnień, związanych z widocznością i dostosowaniem strony do wymagań wyszukiwarki Google - od poprawności indeksowania, frazy kluczowe, po zaistniałe problemy techniczne. Google Search Console jest jednym z najrzetelniejszych źródeł informacji. Funkcjonalność narzędzia pozwala również na łatwy import gotowych raportów. Stały monitoring ruchu, stanu indeksowania, czy błędów, jakie generuje witryna, daje możliwość reagowania i skutecznego dostosowywania poszczególnych czynników do aktualnych wymogów giganta z Mountain View.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2024
Pozyskuj klientów online i zwiększaj zyski dzięki reklamie w Internecie!
Powiązane Artykuły
Najważniejsze narzędzia SEO, które każdy specjalista powinien znać!
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowane zajęcie. Dobry pozycjoner musi mieć nie tylko dużą wiedzę i umiejętności,...
Przeczytaj artykuł >>Pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących
Każdemu z posiadaczy stron internetowych zależy na tym, by odkryło ją jak najwięcej użytkowników. Jednak w dzisiejszych czasach, kiedy dostępnych jest niemal 2...
Przeczytaj artykuł >>Pozycja w Google – jak sprawdzić, na którym miejscu jest moja strona
W internecie trwa wyścig o jak najwyższe pozycje stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Każdy właściciel strony www, obojętnie czy mowa o sklepie internetowym,...
Przeczytaj artykuł >>10 zalet pozycjonowania
Usługa SEO jest jedną z najczęściej wybieranych wśród klientów, którym zależy na promocji firmy w Internecie. Na pewno nieraz zastanawiałeś się...
Przeczytaj artykuł >>